Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Fonz problemen zl900

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimedi okt 28 2008, 19:48

Ik weet nu in ieder geval wel WAT het is.
Althans, Marc wist me te verzekeren dat dit het enige is wat het zou KUNNEN zijn.

Denk niet dat een bedrijf verantwoording neemt over die pakkingen, dus doe het wel zo.
Ze zijn er natuurlijk een tal keren in en uit geweest bij jou in de tuin en daar zijn ze niet voor bedoeld.
Dus gewoon een nieuwe pakking erin, nieuwe vlotter en dan moet het goed gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 00:54

Das weer balen dan!!!!Blijven lachen hoor...nog even en hij is compleet gereviseerd en dan rij je ons er allemaal uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 01:26

Ha Fons,

We hebben elkaar al een paar keer gesproken, maar toch.

Die rubber pakkinkjes zouden brandstof bestendig moeten zijn.
Dat ze zo uitrekken, komt, omdat het shit materiaal is. Meer plastic dan Rubber.

Het wilt wel eens een beetje oprekken, maar zoveel ????

Ik zou het er ook met de leverancier over hebben. Is toch shit materiaal. Niet zijn schuld, maar hij heeft het je wel verkocht.

Wat Peet zegt, is een goed idee. Brandstof filter terug plaatsen.

Je hebt een paar keer de carburateurs er na de lekkage weer afgehaald, maar het is toch mogelijk, dat er een roestdeeltje uit de tank tussen de vlotternaald en de zitting zijn gaan zitten.

Toch, zou dit niet tot gevolg hebben, dat, zoals jij het uitlegde " eruit zeek ".

"t is een beetje lastig, om iedere keer op en neer naar A'dam te rijden, maar het zou interessant zijn, te weten wat er precies aan de hand is.

Een ding weet ik zeker.
Ook al zou de sproeiernaald niet afsluiten, De enige manier dat er zoveel benzine uit de carburateur loopt, kan alleen maar de vlotter of de vlotternaald zijn.


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 09:24

Tja,
het kwam er op een gegeven moment echt bijna uit stromen.

Het gekke is dat die vlotternaald er perfect uitziet, evenals de vlotter zelf.
Heb voor de zekerheid een nieuwe vlotter besteld, kan die het niet zijn.
EN 2 pakkingen, voor het geval er nog een keertje zoiets gebeurd.
Over die pakkingen; tja, meer plastic dan rubber, zou kunnen, maar garantie op pakkingen gaan ze echt niet geven.
Ze zaten bij die revisiesetjes voor de carbs.

Schijtziek word ik er iniddels wel van.
Heb verdomme 2 dagen lekker kunnen rijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 12:19

Citaat :
Denk niet dat een bedrijf verantwoording neemt over die pakkingen, dus doe het wel zo.
Ze zijn er natuurlijk een tal keren in en uit geweest bij jou in de tuin en daar zijn ze niet voor bedoeld.
Dus gewoon een nieuwe pakking erin, nieuwe vlotter en dan moet het goed gaan.
Als ze niet gemaakt waren om meerdere keren gebruikt te worden hadden ze denk ik geen rubber genomen. Nou hoef je voor het geld niet terug te gaan natuurlijk maar mischien is het wel handig dat de verkoper weet wat hij verkoopt/inkoopt voor evt de volgende klant.

Je vlotter kun je heel makkelijk uitsluiten van een defect. Hij kan alleen maar lek gaan en dan staat er benzine in. Geen benzine in de vlotter, vlotter okee. Om de vlotternaald te testen kan je net als marc even in de aanvoerslang blazen. Dicht deze nu goed af dan is ook die in orde.

Als het een vuiltje is geweest had dat met elke vlotternaald gebeurd, ook een nieuwe.
Ik heb het idee dat de revisie-setjes een beetje oud zijn geweest. Weet niet waar je ze vandaan hebt? Zelf een paar keer een set carbs met zo een setje gereviseerd en nooit trouble's gehad ermee. Kwamen o.a. bij JAparts vandaan. Zou iig niet bij de zelfde leverancier weer een setje halen!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je jezelf wel op kosten jaagt zo door maar alles te vervangen.
Ook met een nieuwe vlotter en vlotternaald doe je niks tegen vuil in de zitting. Het terug plaatsen van alleen het brandstof-filter zou ik zeker ook aanraden dan!

Het is jammer dat het zo koud aan het worden is maar ik kan me herinneren dat ik Robby zijn distributie-ketting in December bij hem voor de deur vervangen heb.

Groetjes Peet Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 12:36

Ik zal toch FF moeten wachten op een nieuwe pakking helaas.
Kan met m'n linkerhand niet echt lekker werken nu. Dus wat Marc zaterdag deed met die pakking gaat mij niet lukken.

Maar zou een vuiltje kunnen veroorzaken dat 'ie open blijft staan? Het kwam er echt uit lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 12:47

Omdat ik gisteren uiteindelijk in de regen en hagel zat te sleutelen, was al m'n gereedschap zeiknat.
Net maar even beetje onderhoud gepleegd.

Op een gegeven moment was ik die stortbui zat en ben ik met alle losse zooi naar binnen gevlucht.
Kappies, luchtfilterhuis, de hele mikmak.

Net even dat luchtfilterhuis schoongespoeld. Je wil niet weten wat daar voor een bende uitkwam.
allerlei vuil en rommel.
Was dus waarschijnlijk ook wel FF nodig.

Inmiddels de verkoper van die revisiesetjes benaderd, hij gaat even bellen met de leverancier.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 13:09

Hey Fonz, raar dat er zoveel troep uit je luchtfilterhuis kwam.
Brandstof okee, maar vandeweek was hij helemaal brandschoon en droog?

Vandaag mooi weer Fonz, je bent vast aan het werk nu, Sad

Groetjes Peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 13:17

Mooi weer ja, en die kutmotor staat stil voor de deur.
Net CMS FF gebeld, ik heb de pakking volgende week pas binnen, kutzooi.
Dus volgende week pas weer verder.
En dan kijken wat nou de oorzaak was.
Schiet mij maar lek.
Dacht dat ik wel een beetje logisch kon nadenken, maar wanneer een motor af en toe niet op 4 maar op 3 cilinders loopt, denk ik niet direct aan een benzinekraan die moeilijk doet.
En zodra je dat hebt gefikst heb ik een carburateur no 4 die leegstroomt.
Zou dat aan een ventiel van m'n achterband kunnen liggen?

Het allerergste was nog dat het Mees z'n feestje heeft verziekt.

Moet om 4 uur beginnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 13:34

Ach Fons,

Mees moet het maar zo bekijken. Als hij straks zelf een brommertje gaat rijden .........
zal hij ook wel eens met problemen komen te staan.

Tegen die tijd, weet jij wel hoe je het dat moet fixen.

Hoort erbij.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 14:21

Ik moest net FF naar het huuske.
Kom je op briljante plannen.
Wanneer rubber warm is, zet het uit.
Dus FF de pakking in de koelkast en...........................
fits like a fuckin' glove
Blaas truukje gedaan.
Sluit prima af.
Geen vocht in vlotter.
Boel even in elkaar gezet(ben echt de tel kwijt).
Tot nu toe geen lekkage.
Brandstoffilter ertussen.
Straks nog maar FF een flesje Forte 1 er doorheen. Baat het niet dan..............................
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 14:32

Citaat :
Straks nog maar FF een flesje Forte 1 er doorheen. Baat het niet dan..............................

Zonde van je geld hoor Fonz.
Zou niet weten wat je ermee bereikt en mischien schaad het wel?

Verder slim verzonnen van de koelkast, ga ik zeker onthouden.
Ook denk ik dat je nu gewoon weer kan starten en rijden en zou de DOPE niet gebruiken als ik jouw was.

Als je twijfeld of je carbs schoon zijn of niet kan je ze beter reinigen in een bak benzine met een kwastje oid. Wil je helemaal zeker zijn dat het probleem niet daar vandaan komt kan je ze ook altijd ultrasoon laten reinigen.

Groetjes Peet, hoop dat alle shit nu de wereld uit is man. (je motor uit eigenlijk).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 14:36

Ik hoor alleen maar erg positieve berichten over die dope dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 14:50

Don Fonzarelli schreef:
Ik hoor alleen maar erg positieve berichten over die dope dus.

Eigenlijk slaat het nergens op.
Als je zo nu en dan V-power tankt heb je het zelfde resultaat voor veel minder geld.
Ik zeg niet dat ze niet werken die Dope's maar om er nou elke week 1 in te gooien vind ik wat overdreven.

Het blijft een lapmiddel als je geen zin hebt de boel eraf te halen OF niet weet hoe dit moet.
Denk niet dat je veel vuil weg krijgt met een dope, alleen de aanslag op de wanden.
Je hebt ook een dope voor je kleppen. Net als V-power heeft het een reinigende werking maar stelt je kleppen niet afd natuurlijk.

begrijp me niet verkeerd, ik gebruik het zelf ook maar ongeveer 1 X per jaar (hooguit), maar wil je allen wat kosten besparen.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 14:52

Wat is dat voor spul?
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 15:01

lisan schreef:
Wat is dat voor spul?

Dat zijn kleine flesjes met toevoegingen om de boel te reinigen.
Je hebt ze voor brandstof, motorolie en kleppentrein.

Eigenlijk heeft V-power de zelfde toevoegingen.
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof.html
Zomaar ff geGOOGLEd en de eerste beste fabrikant genomen.

Zoals er al gezegd word is het mooi voor injectiesystemen en nieuwere auto's/motoren.

Citaat :
Waarom Forté
Liefst 70% van de storingen in moderne automotoren is terug te leiden naar inwendige vervuiling van het brandstofsysteem. Door onderhoudsmatig gebruik van reinigers van Forté voor brandstof- en emissiesystemen voorkomt u ondefinieerbare storingen. Het aantal ondeclarabele ‘coulance’-uren in uw werkplaats neemt af en de klanttevredenheid neemt toe. Daarnaast levert de aantrekkelijke marge op onze producten een directe bijdrage aan uw bedrijfsresultaat.

Forté levert onderhoudsproducten aan de professionele markt. Onze kennis van moderne brandstof- en emissiesystemen staat op een hoog niveau. Dat is nodig om nieuwe producten te kunnen ontwikkelen en bestaande producten door te ontwikkelen. We delen deze kennis graag met onze klanten. Via de Forté werkplaatshandleiding, door scholingsavonden te verzorgen en door ondersteuning van onze adviseurs. Met onze Technische Leergang leveren we bovendien een bijdrage aan de opleiding van nieuwe monteurs.

Deze gebruik ik meestal (1 X/jaar) en begrijp dat Fonz ook deze heeft gebruikt.

Citaat :
Moto Power I - Gebruiksaanwijzing



Gebruik bij onderhoudsbeurten:


Voeg één dosering Forté Moto Power I toe aan 15-20 liter benzine of 0,8% van het volume bij een grotere tankinhoud.


Verzorgt de reiniging van de tank, brandstofkraan, carburateurs en het hele injectiesysteem.

Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.

Lost teer, vernis en hars in het gehele brandstofsysteem op.

Stabiliseert de met alcohol vermengde brandstoffen.

Neutraliseert zuren die gevormd worden door veroudering en oxidatie van de brandstof.

Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.






Zo ziet het flesje eruit.
Klein maar duur. dacht een euro of 12,- tot 15,-.

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Forte110

Groetjes Peet, hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 15:19

Ha Fonske,

Vergeet niet het brandstoffilter weer in de leiding zetten. Zou ik zeker doen ( let op het pijltje op het filter )

Wat ook een goede truuk is, is je tank lekker te schudden, en dan de benzine door de vulopening in een bak te gooien.
Weet je meteen, of je roest in je tank hebt, wat wel vaker voor komt.

Wil je de benzine weer gebruiken.

Even via een koffiefilter weer terug in je tank gooien.

Groetos Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 15:27

Duidelijk hoor! Bedankt! Maar ben altijd een beetje huiverig voor die spullen; maakt het niet teveel los, waardoor je eigenlijk nog grotere problemen krijgt? Vooral bij die oude beestjes als die van ons....waar misschien al flinke lagen zijn gaan vastzitten hier en daar....krijg je dan geen gaatjes? Of als het vuil erna gaat rondzwerven; krijg je dan niet juist eerder verstoppingen op plaatsen die je niet wilt?

Ik zal wel weer te simpel denken Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 15:54

Citaat :
maakt het niet teveel los, waardoor je eigenlijk nog grotere problemen krijgt? Vooral bij die oude beestjes als die van ons....

In principe hoort de boel gewoon schoon te zijn.
Kan me voorstellen dat in de tank mischien wat los komt, wat al niet los zat dan.
Verder heb je na de tank de kraan, een slangetje en de carbs.
De carburateurs zijn goed schoon te maken en horen dan ook goed schoon te zijn.
De kraan is mischien wel gevoelig ervoor vanwege het membraan maar het houd ook al 25 jaar benzine tegen. Is die niet meer goed gelijk vervangen of reviseren.
En het slangetje is goed of lek. Plaats je een brandstof-filter in de slang dan hoef je je al geen zorgen te maken over alles NA het filter.


Citaat :
waar misschien al flinke lagen zijn gaan vastzitten hier en daar....krijg je dan geen gaatjes?
In je carbs zeker niet, mischien in de tank maar ver gezocht eigenlijk.
Wat je kan doen om geen troep uit je tank te krijgen is hem coaten aan de binnenkant.
Zeker niet af te raden maar heb het zelf nog niet gedaan en mijn brandstof-filter is brand schoon.

Citaat :
Of als het vuil erna gaat rondzwerven; krijg je dan niet juist eerder verstoppingen op plaatsen die je niet wilt?

Als het goed is is het vuiloplossend zo een dope. Anders zou je idd juist problemen krijgen NA het gebruiken van een dope.

Groetjes Peet,
En simpel denken is vaak juist goed. Je moet het niet ingewikkelder maken dan het is.

lol!


Laatst aangepast door Admin op wo okt 29 2008, 16:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 16:02

Brandstoffilter zit erop. Met een slangetje wat erg goed en strak op de kraan zit.
Hij rijdt weer als een tierelier.
Schiet mij maar helemaal lek.
Meteen m'n nieuwe zwaar afgeprijsde helm ol gehaald en zo naar m'n werk.
Voor de zekerheid rugzak gevuld met tools(waanzin, maar goed).
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 16:06

Don Fonzarelli schreef:
Brandstoffilter zit erop. Met een slangetje wat erg goed en strak op de kraan zit.
Hij rijdt weer als een tierelier.
Schiet mij maar helemaal lek.
Meteen m'n nieuwe zwaar afgeprijsde helm ol gehaald en zo naar m'n werk.
Voor de zekerheid rugzak gevuld met tools(waanzin, maar goed).

laten we er nu maar vanuit gaan dat het goed is Fonzy.
Maar snap je nu waarom ik altijd me halve gereedschapskist bij me heb?
Heb er zelf bijna geen gebruik van hoeven maken, alleen in spanje, maar met deze "oldtimers" gaat er wel is wat mis.
Nou moet ik wel zeggen dat jij best wel pech hebt gehad tot nu toe en er eigenlijk nog niet goed van heb kunnen genieten.

Voorjaar komt eraan, gaan we lekker naar de Ardennen. Geloof me,.. dan wil je echt niet meer naar huis en van je motor af komen.
Groetjes Peet geek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 29 2008, 19:31

Lachte me rot net; snelweg op, afrit af, hoor ik een geluid wat ik FF niet kon thuis brengen.
fft, fft, fft, fft, fft. Godgloeiendegodverdomme, wat nou weer!!!!!!
Ik had een of ander stopje in de vacuumslang gepropt, en die was er onderweg uitgevlogen, dus hij fft, fft, fft, fft tussen m'n benen hahahaha
Maar goed, hij rijdt weer.
Nu met een tie-rip om het slangetje.


Laatst aangepast door Don Fonzarelli op za nov 01 2008, 09:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimeza nov 01 2008, 09:21

Tot op heden rijdt 'ie als de welbekende speer.
Zelfs nadat ik erachter ben gekomen dat die aanzuig-slang nog niet eens op het luchtfilter-huis zit. Je weet wel, die vreemde rubberen koker onder de buddy seat.
Die ga ik er vanmiddag nog even tussen friemelen.
Wat me ook direct is opgevallen is het verbruik.
Voor en tijdens al deze ellende hield ik rekening met 1 liter per iedere 10 kilometer.
Door hem nu iedere avond "af te tanken", kom ik tot een berekening van ongeveer 1op 17 a 1 op 17,5. Dat is even andere koek.
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimeza nov 01 2008, 10:57

Hey Fons, behoorlijk verschil wel ja.
Die rubberen koker heb ik toen verwijderd, ik heb het gevoel dat de luchttoevoer er iets beter van wordt (meer lucht) en het geluid wordt er ook iets zwaarder (mooier)van als je dat ding weglaat.
Peet zei toen in Utrecht iets over dat die koker voor een betere airflow zorgt of zo!
Maar wat nu precies het nut is van dat ding. Ik weet het niet. Misschien ook een geluidsdemper of zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitimeza nov 01 2008, 12:29

Citaat :
ik heb het gevoel dat de luchttoevoer er iets beter van wordt (meer lucht) .
Teveel lucht betekent een armer mengsel wat slecht is voor je uitlaat kleppen omdat deze dan warmer worden en kunnen verbranden. Hij schijnt dan iets agresiever te lopen heb ik wel is gehoord/gelezen maar dat is dus niet aan te raden.

Nou denk IK dat het verschil minimaal is tussen wel of geen koker maar hij zit er niet voor niets.
Als je bedenkt dat je voor elke liter benzine 14liter lucht nodig hebt voor een goed mengsel kan je wel begrijpen dat de luchtflow goed moet zijn.

Of hij er nou meer of minder lucht door krijgt zou ik niet weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
Gesponsorde inhoud





Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 - Pagina 5 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fonz problemen zl900
Terug naar boven 
Pagina 5 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PC problemen
» problemen met electriciteit
» ZL900 achterschokbrekers
» Verbouwing zl900
» Achter remklauw ZL900

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: