Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Fonz problemen zl900 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Fonz problemen zl900 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Fonz problemen zl900 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Fonz problemen zl900 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Fonz problemen zl900 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Fonz problemen zl900 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Fonz problemen zl900 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Fonz problemen zl900 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Fonz problemen zl900

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimedo okt 23 2008, 11:06

Aanstaande zaterdag ga ik met Marc naar Fonz om nou eens echt te kijken hoe en wat.
Waarschijnlijk gaat Marc zijn vinger in het bougiegat steken van de 2de cylinder om te kijken of hij compressie verliest.

Verliest hij compressie dan zit de kans erin dat er een klep niet geheel afsluit OF dat het bougie-schroefgat niet meer goed is.
TIP: draai je bougies altijd eerst handvast zodat je hem alleen een klein tikje na hoeft te trekken. De meeste mensen trekken het veeeeel te hard aan, 2 vingers is genoeg kwa kracht.

Probeer maar is met een moment-sleutel hoe weinig kracht je eigenlijk op de kleinere schroefdraadjes zet.
Geloof dat een M6 draad volgens de manual iets van 9.8Nm is. Stel je momentsleutel hier maar is op in en je zal zien dat je met je pink de kracht al bereikt.

Groetjes Peet Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimevr okt 24 2008, 18:34

Hey Fonzy en Marc, wat spreken we af ?
Heb ff op het KNMI en buienradar rond gekeken en het ziet er goed uit.

Ik hoor het wel, groetjes Peet.
(moet ik nog wat meenemen Fonz? Buiten me synchronisatie meters dan).

Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 17:44

Hey daar hebben we Marc,

Fonz problemen zl900 Za25ok11

Natuurlijk eerst een peuk in z'n hoofd. rabbit
Bakkie koffie gedaan en maar is begonnen aan het probleem.
Fonz problemen zl900 Za25ok10

Na wat kleine probleempjes te hebben opgelost geconstateerd dat de 2de gasschuif niet helemaal lekker terug komt.
Hij is zo danig ingesleten dat hij er soms op blijft hangen.
Aan de zijkanten zitten geleiders, op de foto rood en groen, aan de schuif die continue op en neer gaan.
Na 25 Jaar kan dat natuurlijk zo versleten zijn dat een nieuwe (andere) nodig is.

Fonz problemen zl900 Za25ok12

Verder zou ik het echt niet meer weten maar het schept wel perspectieven voor een oplossing van het vreemste probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen.

Nog een mooi fotootje van 3 Eliminators bij Fonz voor de deur.

Fonz problemen zl900 Za25ok13

Ook gelijk het zijdeksel maar is vervangen voor 1 van een ZX10. Zwart is mooi. lol!

Fonz problemen zl900 Za25ok14

Marc, schrijf jouw bevindingen of jouw kant van het verhaal ook ff op.
Gaat goed komen Fonz, bedankt voor het kroketje, was erg lekkah. cheers

Groetjes Peet scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 17:52

Hey Marc, speciaal voor jou!

http://st44lm4n.xtreemhost.com/website2/

Basketball
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 17:53

Ik ga maandag die tweede schuif eruit halen en heel voorzichtig bij schuren.
Ik merkte net met een rondje A10 dat het bij ietsie gas open(ong. 4000 rpm 100km/u in z'n 6)horten en stoten is.
Iets meer erbij en het is weg, iets eraf en het is weg.
Dus het zou best kunnen dat die gas-schuif daar juist een beetje is ingesleten is en blijft hangen waardoor hij "verzuipt".
Dus bij wegzetten 's avonds er iets teveel naar de cilinder wordt gestuurd, waardoor 's morgens de bougie nat is en hij niet meer op 4 wil lopen.

Is dat een strak plan om te doen maandag?
Terug naar boven Ga naar beneden
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 17:57

Citaat :
Is dat een strak plan om te doen maandag?

Strak plan, zou wel eerst ff het weer checken als ik jou was.
Het verhaal begint nu eindelijk wel pootjes te krijgen. Veel dingen uitgesloten en toch weer wat verder gekomen.

Zeg je eerlijk,.. ik had het geduld er niet voor gehad en me motor al lang in elkaar getimmerd met een voorhamer. Toch maar afbranden Fonz??

geek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 18:08

kunnen julie eens uitleggen wat die precieze functie vandie gasschuif is? Ik begrijp dat er naar elke cylinder 1 schuif zit, wat dan blijkbaar met de benzinetoevoer te maken heeft ? (sorry hoor; blond en dom....maar wel nieuwsgierig..)
Misschien een heel dossier over de motor van fonz maken? Smile

Tegen de tijd dat alle akties beschreven zijn, zijn we allemaal een stuk wijzer...
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 18:12

Maak ook wel een Carburater dossier maar als je er al wat van wilt weten kan je ook op Marc's site kijken.

Zal ff een linkje zoeken.
Staat ook een link op het "oude" forum links onder bij de portal.

http://kawa-eliminator.com/carburateurs/index.html
http://kawa-eliminator.com/carburateurs1/index.html

Fonz problemen zl900 Bv000001

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 18:12

Het woord opgeven zegt mij niet zoveel.
Vandaar misschien dat ik EN drum EN bas EN gitaar EN toetsen kan spelen?

Het is gewoon opvallend dat het in een bepaald toeren-gebied is wat je erg veel gebruikt, dus zelfs dat is niet onlogisch. Doordat je daar veel zit kan het daardoor versleten zijn.
Bijkomende verklaring is dat door die hangende/storende/niet lekker lopende gas-schuif bij het wegzetten cilinder 2 verzuipt.
Want in dat toeren-gebied "parkeer" je de motor weg(net gas open). FF naar voren, stukkie naar achteren, FF naar voren. Contact uit en het schuifje "hangt" FF en de boel is nat de volgende ochtend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 18:49

Ha Peet en Fons,

Het is en blijft een interessant probleem.
Eerst even de werking van de carburateur nog eens doornemen.

Als je gas geeft, open je alleen de vlinderklep aan de uitgaande kant van de carburateur.
Hierdoor wordt er een vacuüm gecreëerd achter de gasklep, waar de sproeiernaald aan vast zit.

Door het gaatje in de gasklep, wordt het membraan naar boven " gezogen ".
Bij meer " gas " geven, dus meer onderdruk gaat hij verder omhoog, en gaat de sproeier verder open.

Je rijdt op de snelweg met een, zeg maar, laag benzineverbruik, zoals je uitlegde.
Op dat moment loopt de motor slecht.
Op het moment dat je meer gas geeft gaat hij beter lopen.
Je creëert dus meer vacuüm, waardoor de sproeiernaald verder omhoog gaat, en dus meer benzine krijgt.

Als je daarna gas terug neemt naar de oorspronkelijke snelheid, blijft hij goed lopen.

Als je dit zo bij elkaar telt, lijkt het erop, dat de gasschuif blijft steken.

Wij bewogen de gasschuif onbelast naar boven en beneden, met de vinger, om te testen.
Hiermee bedoel ik, dat er geen horizontale weerstand was.

Als een motor loopt, wordt de gasschuif als het ware richting cilinder gezogen.
Is de weerstand te groot, of zit er een braampje, krijgt het vacuüm de gasschuif niet open.

Op het moment dat je dan meer gas geeft, krijg je een groter vacuüm, en schiet de schuif over de restrictie heen, en werkt normaal.

Het lijkt erop, dat het sluiten van de gasschuif door de veerdruk, wel goed gaat.

Eigenlijk zou je het luchtfilter moeten verwijderen, zodat je in de venturi kunt kijken, en kunt zien, of alle vier de gasschuiven gelijk gelicht worden.

Wat betreft het verzuipen van de bougie..............ja...... ???!!! De vlotternaald sloot goed af, dus de vlotterkamer loopt niet over.
De vlotter was niet lek ( geen benzine in de vlotter ), en de vlotter stond ook horizontaal als de naald de toevoer afsluit.

Hierdoor zou er geen benzine, of dit nu via de hoofdsproeier, of via de stationair sproeier, in de cilinder moeten kunnen lopen, omdat de vlotternaald de vlotterkamer onder het sproeier niveau afsluit.

Het enige onderdeel wat naar mijn mening, dit verder nog zou kunnen veroorzaken, is het vacuüm membraan in de benzine-kraan.
Deze staat in contact met de benzine aan de andere kant van het membraan.
Als hier nu een scheurtje in zit, werkt deze nog wel, maar kan wel druppen via de vacuüm-kamer, door de gasschuif, de cilinder in.

Ook is het mogelijk, dat hierdoor de desbetreffende bougie verzuipt, als de vacuümkamer van de carburateur vol met brandstof komt te staan.
Start men dan de motor, dan wordt al die benzine in vloeibare vorm, zo de cilinder in gedrukt, en verzuipt je bougie zeker.

Fons, vanavond nog een keer starten, stoppen, en dan de vacuum-leiding eraf laten.

Als je nu de volgende keer start, natuurlijk nadat je de vacuüm leiding weer op de kraan gestoken hebt, zou hij zeker op 4 pitten moeten lopen.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 18:55

Ik ga die truuk zeker even uitproberen, maar morgen toch maar met het OV naar het werk.

Dus je bent met me eens dat een beetje bijschuren van die gas-schuif zou kunnen helpen?
Heb inmiddels contact gehad met Marcel die gaat kijken wat ie nog heeft liggen aan onderdelen van de carbs.
Met betrekking van de benzinekraan is het dus zaak om die te reviseren?
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 18:58

Ha luitjes, nog een keer.

Speciaal voor Lisan, het verhaal over de carburateur van het oude Forum.



Ontsteking:

Als hij op drie pitten loopt, en het ligt aan de ontsteking, kan het alleen aan de bobine, de betreffende bougie of bougie-kabel liggen.

De opnemer ( hall-element ), en de elektronische ontsteking, werken op twee cilinders tegelijk, waardoor er bij een defekt in dit geval maar twee cilinders zouden meedoen, dus maar twee uitlaten warm zouden worden.
Als je motor maar op twee cilinders loopt, kom je dus echt niet meer van z'n plek.

Ook een veel voorkomend probleem is water in het bougie-gat, waardoor de vonk op het blok overslaat i.p.v. de puntjes van de bougie.

Zover ik begreep, was dit allemaal al gewisseld......... dus ....... dat kunnen we uitsluiten.


Als we gaan kijken naar het brandsof-mengsel, wordt het al een beetje ingewikkelder.

Ik verwacht niet, dat het aan de vlotter of de vlotternaald ligt.
Deze hebben beiden alleen de functie, om de benzinetoevoer af te sluiten, als de vlotterkamer vol staat.
Bij een lekke vlotter, blijft de benzine doorlopen, met als gevolg, dat de vlotter-kamer overloopt. Dit geld ook voor een lekkende vlotter-naald.

Doordat wij een " constant vacuüm " carburateur hebben, bepaald de hoofdsproeier-naald de eigenlijke hoeveelheid brandstof die in het gasmengsel terecht komt. Deze staat in ruststand altijd dicht.
Als de motor stilstaat, en de luchtschuif (13) dicht is, is het bijna onmogelijk, dat de desbetreffende cilinder vol loopt met brandstof.
Het kan eigenlijk alleen het luchtfilter inlopen.
Ik leg nog wel uit.........voor de leken, hoe de carburateur op onze fiets werkt.

Als de lengte van de nieuw vlotter-naald hetzelfde is als de oude, kunnen we er vanuit gaan, dat er voldoende benzine in de vlotterkamer blijft staan als de motor loopt, en dat de inlaat van de sproeier niet droog komt te staan.
Een halve millimeter meer of minder komt niet zo nauw.
Dat de vlotter-naald blijft hangen, lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk, omdat hij door het gewicht van de vlotter naar beneden valt.

Het enige probleem dat zou kunnen ontstaan, als het benzine niveau in de vlotter-kamer te laag is, is dat de stationair sproeier droog staat, waardoor deze cilinder niet meedoet bij stationair toerental.

En nu, hoe werkt dat kreng nou ???????

De Luchtvlinder, laten we hem maar Luchtschuif ( 13 ) noemen, zit aan onze gashendel vast. Dus niet de gasschuif(2).
Met " Gas geven " is het niet zo, dat we meer benzine toevoeren.
We creëren met " gas geven " alleen een groter vacuüm. Dit vacuüm wordt weer gecreeërd door de zuiger die naar beneden beweegt, en zo het brandstof mengsel door de carburateur aanzuigt.
Brandstof krijgt de motor altijd, omdat hiervoor de zogenaamde stationair sproeier zorgt, of deze moet verstopt zitten.
Dan loopt de motor dus ook in stationair toerental op 3 cilinders.

Hoe verder de luchtschuif (13) open gezet wordt, des te meer vacuüm er in de carburateur ontstaat.
Door het gat (4) onstaat hierdoor ook meer vacuüm boven de gasschuif (2). Bij onze carburateurs is dit een rond gat onder in de gasschuif, dat uitkomt boven het membraan.
Om een drukverschil te creëren, waardoor het membraan naar boven beweegt, is er een opening naar de inlaatzijde van de carburateur waardoor lucht binnenstroomt met normale luchtdruk.
Door dit vacuüm boven het membraan, wordt de daaraan zittende gasschuif gelicht, en mede de sproeiernaald.
De sproeiernaald loopt puntig toe, dus hoe hoger de gasschuif komt, des te meer brandstof komt er in het gasmengsel.

Belangrijk voor de werking zijn dus de volgende onderdelen:

Het membraan en de kap moeten luchtdicht zijn, anders kan deze de gasschuif niet lichten.

De gasschuif kan op twee manieren geplaatst worden. Zorg ervoor, dat het gat door de schuif naar het membraan aan de kant van de cilinder zit.

De rubber inlaatstukken tussen carburateur en cilinder zijn bij dit type carburateur dus best wel belangrijk.
Teveel lekkage, kan ervoor zorgen dat er niet genoeg vacuüm opgebouwd wordt om de gasschuif te lichten.

De Gasschuif moet vrij kunnen bewegen. Als deze klem loopt, doet de cilinder niet mee, omdat de hoofdsproeier naald niet gelicht wordt.
Natuurlijk moet de sproeier open zijn, en brandstof krijgen.

De balansveer (3) moet niet te sterk zijn, omdat anders het vacuüm de gasschuif niet of niet ver genoeg open kan trekken tegen de veerdruk in.

Veel plezier.

Groetos, Marc


1 Luchtschuif vacuüm kamer
2 Luchtschuif
3 Veer Luchtschuif
4 Doorgang van venturi naar vacuümkamer
5 Luchttoevoer
8 Sproeiernaald
9 Sproeier
11 Vlotterkamer
13 Gasschuif
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:00

Waar is het plaatje ?????

Nog eens proberen.

Marc

Peet................afbeelding uploaden git net.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:01

Klinkt wel allemaal duidelijk en logisch Marc! Wat kan jij het goed uitleggen!
Denk dat ik jou maar meeneem als het er ooit vankomt om naar syberie te gaan op de motor...
Of in elk geval een levendig onderhouden telefoon lijntje...haha...

Zal toch zelf ook wat kennis op moeten doen...en zelf leren sleutelen...info genoeg hier! Thnx!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:07

Het leuke is dat marc EN Peet het lekker kunnen vertellen.
Dan staan ze hier op straat van alles tegen elkaar te vertellen zodat ik er al helemaal geen reet meer van snapte en maar broodjes kroket ben gaan halen LOL
En ze nemen ook zo leuk dingen van elkaar aan! NOT Hahahahahahahaha
Leerzaam en zeer vermakelijk, echt waar!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:12

Nog een keer Markie.

Fons schreef:


Dus je bent met me eens dat een beetje bijschuren van die gas-schuif zou kunnen helpen

Nou....als jij bij kunt schuren, moet je me toch eens laten zien hoe je dit doet. Schuurpapier waarmee dat gaat ken ik niet.
jocolor jocolor

Zonder geintjes.

Het is belangrijk, dat de schuif niet blijft hangen.

Als je wat druk uitoefend op de gasschuif, aan de kant van het luchtfilter, en hem gelijkertijd naar boven en beneden schuift, mag hij niet blijven hangen.

De truuk, om bij lopende motor te kijken wat de gas-schuiven doen is zeker het proberen waard.

Ben benieuwd.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:16

Hoe moet ik het dan aanpakken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:21

Ha Fons,

Tuurlijk moet je het schuren.

Liefst met fijn waterproef schuurpapiertje.

Haal er niet teveel af, maar alleen waar hij op blijft hangen.

Maar bijschuren ?????..............je kunt alleen maar afschuren Very Happy Very Happy

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:25

Ach ja, ben doodop, dus lees niet meer zo scherp.

En wat betreft dat kraantje?
Terug naar boven Ga naar beneden
zl1000_200dBA




Man Aantal berichten : 12
Leeftijd : 51
Woonplaats : zuidschermer
Humor : zo veel mogelijk
Registration date : 25-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:27

heren,

ik heb net het geheel gelezen, maar vraag me toch echt af of we in het juiste deel zoeken.

in de basis hebben we 3 mogelijke veroorzakers:
- blok
- ontsteking
- carbs

om zo snel mogelijk uitsluitsel te krijgen moeten we de volgende zaken doen, weet even niet wat er allemaal geprobeerd is, dus vandaar allemaal maar ff

- blok
hebben we de kleppen gesteld
hebben we de compressie gemeten

- ontsteking
hebben we de bougie dop van 2 en 3 al eens omgewisseld om te kijken of het probleem van cilinder 2 naar 3 gaat
hebben we van de foutieve cilinder de bougies al eens vervangen
zit er niets in de cilinder wat de bougie kan beschadigen ( en het blok) (dus ff zonder bougie erin starten

-carbs
hebben we er al een andere set onder gehad waaran we weten dat die goed is ?

op deze wijze kunnen we snel zaken uitsluiten en het probleem echt vangen.

wie kan er wat aanvullingen doen ???

Marcel
Terug naar boven Ga naar beneden
zl1000_200dBA




Man Aantal berichten : 12
Leeftijd : 51
Woonplaats : zuidschermer
Humor : zo veel mogelijk
Registration date : 25-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:28

het vervelende is namelijk dat mijn streetfighter hetzelfde probleem heeft op dit moment, 1 cilinder helemaal koud, ook bij stationair draaien ( daarom geloof ik niet direct in de gasschuif die blijft hangen)

Marcel
ps. mijn streetfighter is op basis van een gpz1000rx
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:31

Fonske,

Zoals ik al zei.

Vanavond nog even starten. Stoppen.
Vacuümslang van je benzinekraan trekken, en eraf laten, tot je de volgende keer weer wilt gaan rijden.

Ben benieuwd of er benzine lekt uit het tuutje waar de vacuümslang op de kraan zit.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:33

Het begin van het verhaal staat op de oude site.
Weet niet of je dat hebt gelezen?

We hebben inmiddels alles wat jij opnoemt gedaan, behalve compressie meten, maar dat gaat de volgende keer gebeuren.

Het vreemde is echter wel, dat de gas-schuif die nu in 2 zit, pas sinds vorige week maandag daar zit, omdat ik hem toen gewisseld heb met 1.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:36

zl1000_200dBA schreef:
het vervelende is namelijk dat mijn streetfighter hetzelfde probleem heeft op dit moment, 1 cilinder helemaal koud, ook bij stationair draaien ( daarom geloof ik niet direct in de gasschuif die blijft hangen)

Marcel
ps. mijn streetfighter is op basis van een gpz1000rx

Er zit al een hele geschiedenis aan vast Marcel, maar heb jij nog een set 900 carbs liggen.
En het uitsluiten verhaal zijn we al lang mee klaar maar probleem blijft.
Geloof me, Marc en ik snappen heel goed hoe het hoort te werken maar bij ons houd het ook ergens op.

Je zal moeten blijven kloten denk ik maar gaat zo rot voor de deur op de stoep in een middag.

Groetjes Peet, Leuk dat je ook weer mee lult Marcel, lang geleden man.

afro
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
zl1000_200dBA




Man Aantal berichten : 12
Leeftijd : 51
Woonplaats : zuidschermer
Humor : zo veel mogelijk
Registration date : 25-10-08

Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitimeza okt 25 2008, 19:38

heb je er al een andere set carbs achter gehad , en wat was toen het resultaat.

heb het vorige Forum ook gelezen ( 6 pagina's, met mooie foto's van Peet)

Marcel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fonz problemen zl900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fonz problemen zl900   Fonz problemen zl900 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fonz problemen zl900
Terug naar boven 
Pagina 1 van 7Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PC problemen
» problemen met electriciteit
» ZL900 achterschokbrekers
» Verbouwing zl900
» Achter remklauw ZL900

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: