Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900

Ga naar beneden 
+2
st66lm6n
wimmo
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi jun 09 2009, 14:03

Mijn Eliminitor is inmiddels wel toe aan een grote beurt. Daarnaast heeft hij ernstig behoefte aan een nieuwe achterband. De voorvork moet eens goed geïnspecteerd worden en verse koppelings- en remolie is ook welkom.
Welke deskundige sleutelaar wil dat voor mij doen? Liefde, aandacht en deskundigheid voor de 900 zijn een vereiste.
:%^&:
Materiaalkosten worden uiteraard sowieso vergoedt en je hoeft het natuurlijk ook niet voor niks te doen. Ik hoop wel goedkoper uit te zijn dan bij de 'erkende' dealer.

Kortom, wie kan en wie wil?

Greettzz,

Wimmo
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi jun 09 2009, 16:24

Hey Wimmo, goedkoop is duurkoop.

Zoek een betrouwbare garage en bouw contact op.
Vetrouwen is erg belangrijk en krijg je hier bij de club ook niet 123.

Stel dat ik zou zeggen: kom maar op met dat ding en hij gaat daarna stuk, hoef je bij mij niet terug te komen en in een garage wel. Is maar een tip.

Hoop dat je iemand kan vinden maar niemand gaat voor een 10tje per uur werken in deze tijden.

Voordeel van een garage is dat hij er ook minder tijd voor nodig heeft.
Vooral het kleppen stellen neemt veel tijd in beslag omndat je de hele kolere zooi moet demonteren.


Mijn advies, zelf doen!!!!
Grote beurt:

Motorolie 40euro
Olie filter 10 euro
vork olie 50 euro incl keerringen
luchtfilter 30 euro
Carbs tunen rivisie setje is 12,50 per carb, 50 euro
Rem/koppel vloeistoffen. 15 euro
Klkeppen stellen 0 euro mits de pakking goed is.

Materiaal ruim geschat: 200 euro

Op de carbs en de vork na goed zelf te doen.
Voor de carbs heb je een sync meter nodig en voor de voorpoten een lagerslagbusset.

Voorpoten incl keerringen en olie: 80 euro uitbesteed bij garage
Kleppen stellen: arbeidsloon van ong 2uur 120 euro
Carbs stellen en reinigen: minimaal 100euro
Olie verversen: olie ong 40 euro, filter 10 euro, arbeidsloon+materiaal ongeveer 80 euro.
Luchtfilter: materiaal 30 euro, geen arbeidsloon schat ik.
Rem/koppelvloeistof: 2 flesjes + uurtje werk 80euro ongeveer.

Kom je dus rond de 400/500 euro uit EXCL achterband van 150/160 euro ex montage.
Mischien wat ruim begroot, maar beter zo dan andersom.
Helft is arbeidsloon.

aan deze text kunnen geen rechten worden verleend
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi jun 09 2009, 16:57

Ha Peet,

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik deel je twijfels wel, maar dat geldt in mijn geval ook voor mijn eigen sleutelkwaliteiten Smile . Een een 'echte' monteur kost inderdaad zo'n €80,- per uur; hij zal er van balen dat ie het allemaal niet zelf krijgt... Ik verdien het in ieder geval niet.
Simpele klusjens aan de Eli doe ik nog wel eens zelf, maar als het wat ingewikkelder wordt kan ik het beter laten doen, is mijn ervaring. Geen kunde en nog minder tijd.

En niemand hoeft het voor een tientje per uur te doen hoor; tussen €10,- en €80,- zit nog een behoorlijk gat.

Eens kijken of er een liefhebber is, anders ga ik binnenkort alsnog naar de dealer. Want ik wil er misschien half juli nog wel mee weg met mijn meissie achterop.

Greettzz,
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi jun 09 2009, 17:22

Suc6 in ieder gaval Wimmo, komt vast wel goed.

(spontane gedachte)
Mischien is het leuker om op een sleuteldag te doen.
Wel een beetje goed voorbereiden natuurlijk.

Als ik het samen met Marc op een rustige plek kan doen MITS Marc er oren naar heeft kom je er mischien nog leuk mee weg.

Op de vorkpoten na hebben we alles in huis om dit te regelen en op een sleuteldag heerst geen arbeidsloon.

Mischien gelijk leerzaam voor andere rijders hoe een grote beurt er aan toegaat. Camera erbij en we hebben een mooie reportage.


ADMIN, regel ff een topic sleuteldag motor Wimmo mischien, ik zit weer veel te veel te regelen.

Tjuus
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi jun 09 2009, 18:59

Citaat :
ADMIN, regel ff een topic sleuteldag motor Wimmo mischien, ik zit weer veel te veel te regelen.

Vind het een leuk idee, maar laat het even over aan Wimmo zelf of hij dit wil of niet. Dus Wimmo, als je een sleuteldag organiseert kost het je alleen materiaal en koffie. Hehehehehe

Als je het zelf wilt doen, dan kun je mijn topic over de voorvorkpoten altijd nalezen. klik hier
Terug naar boven Ga naar beneden
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi jun 09 2009, 23:30

Een sleuteldag wil ik best organiseren en filmen (+ monteren) kan ik ook. En ik zet een beste bak koffie, smeer broodjes als een beer. Maar ik heb hier helemaal niets wat op een werkplaats lijkt (de 'rustige' plek voor Peet). De Eli heeft geeneens een garage of stalling, staat altijd buiten. Maar ja, het konijn ook. Kunnen ze alletwee wel tegen, hoor. Als het regent of koud is onder een doek...
Amsterdam hè; kleine huizen, weinig ruimte.

Ho Wimmo, niet afdwalen. Hoe dan ook, mijn Eli is beschikbaar als studie-object en proefkonijn. Ik wil er wel 's avonds natuurlijk weer mee naar huis... Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 619724
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo jun 10 2009, 00:12

Sleuteldag deel 2???

Het kan natuurlijk ook bij mij. Hoop wel op een betere opkomst.
Wimmo hangt zijn eli in de takel voor de vork.
Lagermontageset is aanwezig

Plek zat.

Ligt alleen aan Wimmo wanneer hij wil en kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo jun 10 2009, 00:20

Jippieeee!!! Ik kom ook!!!!! Very Happy

Broodjes frikandel graag Wimmo hehehehehehe
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo jun 10 2009, 02:24

Ha Luitjes,

Peet zei in de trend van " als Marc te porren is".

Geen probleem, alleen even kijken wat er de komende dagen met mijn werk gebeurd.
Ben op dit moment in een reuze conflict met mijn amerikaanse baas...... de l*l.
De vertaling hiervoor is dus LOL of "Fun" voor een amerikaan??!!, niet voor ons.

Zeg Wimmo. Ik denk dat je bij Peet en mij nog niet zo slecht uit bent.
Net als in de computer business, werken de huidige generatie techneuten alleen nog maar met flow-charts om spullen te kontroleren en te servicen.
Dat is ook het enige wat ze vandaag de dag nog kunnen.
Alleen......niemand heeft hier een flow-chart voor onze fiets ??!!

Zoek maar eens een monteur bij een gerenomeerd bedrijf, die in het verleden echt aan een ELI
gesleuteld heeft.

Jajajajajajaaaaa...... die zijn er niet scratch ...... omdat niemand ze hier echt heeft geleverd!

Een fatsoenlijke beurt is geen probleem.
Wat Slay zegt is natuurlijk perfect. Hij heeft plek..... en droog..... voor het geval.

Wel belangrijk. Zorg dat het nodige gereedschap, en de onderdelen voorhanden zijn.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo jun 11 2009, 23:29

Hallo lui,

Geen idee wat "flow-charts" zijn scratch! Maar het klinkt verder goed.
Zoals gezegd, ik wil best de sleuteldag organiseren. Maar wat valt er (nog) te organiseren? De werkplaats van Slayeric en de werkhanden van Peet en Marc (o.v.b.) zijn er al. Gereedschap heb ik niet, maar is aanwezig neem ik aan.
Spullen (oliën, pakkingen e.d.) kan ik nog wel meenemen in een rugtas, maar broodjes en koffie? Dat gaat plat en klef aankomen! Of is er een broodjeszaak om de hoek, dan ga ik wel wat halen!
En zoals gezegd, filmen en monteren is bij mij in goede handen.

Voorstel, doe eens gek, wat dachten jullie van zaterdag 27 juni of zaterdag 3 juli?
Lijkt me wel leuk in ieder geval. En voor Eric; zoveel mogelijk komen allemaal!

Greettzz,
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimevr jun 12 2009, 14:09

Dat moet natuurlijk zaterdag 4 juli zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo jun 18 2009, 15:55

Nou jongens en meisjes,

de reacties zijn nihil. Ik ga maar een afspraak maken met de dealer.

Greettzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo jun 18 2009, 16:07

wimmo schreef:
Nou jongens en meisjes,

de reacties zijn nihil. Ik ga maar een afspraak maken met de dealer.

Greettzz

Jammer weer.
Had wel gaaf geweest!

Mischien hebben ze per ongeluk je website doorgelezen Wim. jocolor

afro Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 253443
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedo jun 18 2009, 19:38

Hey Wimmo,

er zit in Leiden een motorzaak die in het verleden aan Eli's heeft gesleuteld.
Ab motoren

ben er geweest en het is geen dealert maar echt een sleutelaar en op mij kwam hij wel bekwaam over.
hij is gek op"ouwe zooi" zei die.

is een klein werkplaatsje en ik denk dat tie het wel goed kan.

groet Ed,
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimezo jun 21 2009, 17:56

27 juni en 4 juli had ik zowiezo niet gekunt. Alle zaterdagen erna wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimema jun 22 2009, 18:05

Ik heb het voor je geprobeerd Wimmo!
Suc6 bij de garage, komt vast goed.

Wel ben IK benieuwd wat het je gaat kosten of gekost heeft EN wat daar voor gedaan is.

Greets Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimema jun 22 2009, 20:04

Hmmm sorry dat ik niet gereageerd heb op je data voorstel, maar ik had daarvoor al toegezegd. Remolie verversen kan ik, voorvork olie verversen kan ik. Motorolie verversen kan ik. En eigenlijk kan ik inmiddels best veel.

Maar Marc heeft ook al toegezegd en Eric ook.

Moest het snel gebeuren dan?
Dat de opkomst klein zal zijn of niet, maakt mij in ieder geval niks uit, of is het een vereiste dat er minimaal 10 man of zo komt?

Ik vind eigenlijk dat je nogal snel opgeeft en de keuze maakt om naar de garage te gaan.

En daarbij komt nog dat je het niet een week van te voren kan plannen omdat je toch eerst onderdelen moet bestellen waarschijnlijk. Als je bv een lekke voorvorkpoot hebt zal je toch eerst een nieuwe keerring moeten bestellen waarschijnlijk. En dat duurt zeker een week als niet langer. Met een beetje vloeistof hier en daar kom je een eind maar misschien net niet ver genoeg.

Misschien is het dan ook verstandig om volgende keer eerst even te vertellen wat je problemen precies zijn, zodat we eerst samen kunnen kijken wat voor materiaal je nodig hebt.

Nu is het allemaal een beetje op de bonnefooi en staan we daar straks uit ons neus te eten omdat we de juiste onderdelen niet hebben. Zou jammer zijn.

Maar goed, ik had wel zin. Dus persoonlijk vind ik het jammer.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimema jun 22 2009, 22:12

Ik sluit me geheel bij Maarten aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo jun 24 2009, 14:54

Mooi gesproken ouwe! (Maarten)

Gooi het er maar uit, ik sta achter je hahaha..
Ben blij dat ik het niet hoef te doen.

Groetjes Peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo jun 24 2009, 15:44

Ja kijk, het is niet lullig bedoeld hoor Wimmo, maar eerst komt er een erg goed idee wat gewoon goed past binnen de club wat ook goed opgepakt wordt door enkele hier en dan opeens, pats, ga je toch naar de garage.

Kan zijn dat je daar een goede reden voor hebt, maar laat dat dan even weten. Anders krijgen we misschien scheve gezichten.

Verder hou ik nog wel van je hoor!!! Wink lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo aug 05 2009, 15:39

Hallo mannen en vrouwen,

Daar was ik weer. Eerst maar eens vier weken vakantie gehad en een toer door Tsjechië en Slowakije gemaakt (met de auto).

Over het groot onderhoud en een eventuele sleuteldag: Enige haast had ik wel en jammer genoeg was Eric -en zijn werkplaats- niet beschikbaar op de door mij voorgestelde zaterdagen (eind juni en/of 4 juli). Bovendien wilde Eric graag een wat ruimere opkomst dan de vorige keer. Iets wat ik goed kan begrijpen. Zo'n grote belangstelling was er niet, behalve van de 'harde kern'. Mag ik dat zo noemen?

Kortom Maarten, het was geen kwestie van pats boem, naar de garage. Het was gewoon een realiteit; op korte termijn was er geen geschikte datum te plannen (ook i.v.m. vakanties) en de belangstelling was niet erg groot.
En uiteraard heeft de Motoport zich van zijn taak gekweten en e.e.a. uitgevoerd. Peet, volgende keer kom ik bij jou hoor, jij bent goedkoper! In ieder geval met begroten. Kosten €800,- inclusief achterband, maar exclusief voorvork. De helft van de kosten zijn arbeidsuren (6 1/2) geweest. De voorvork behoeft naar verwachting nieuwe veren. Dat komt dan nog wel een keertje.

Hoe het ook zij, mijn Eli verkeert nu in topvorm! Ik glij weer door de versnellingen heen en het blok loopt als een naaimachine. De olielekkage(s) zijn werkendeweg ook verholpen en het monster loopt vooralsnog ook wat zuiniger... Smile

Om het helemaal áf te maken zou ik de Eli eens goed moeten wassen en poetsen. Dan is hij weer als nieuw!

Grreettzz!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo aug 05 2009, 21:39

Ha Wimmo,

Ik denk niet, dat de veren uit de voorvork vervangen hoeven te worden.
Mijn voorvorken waren ook zo slap als een vodje, en sloegen zelfs aan als ik over een drempel reed.

Controleer eerst maar eens de hoeveelheid olie, en je kunt er eventueel ook
30W vork-olie in doen.
Heb ik bij mij net gedaan, en het wegkontakt is vele malen beter nu, en iets stugger.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimezo aug 09 2009, 21:11

Hoi Wim,

Mochten de veren nou ECHT gaar zijn dan heb ik nog wel een oude ZL vork staan voor weinig.
Maar zou idd eerst even het oliepijl in orde maken van de poten en de keerringen doen.

Denk dat het gewoon in orde is dan.
Volgens mij zou je iig de eerste zijn die IK ken met een ZL waarvan de veren zijn vervangen in de poten.

Maar ik zeg niet dat dit niet kan, dus laat het me maar even weten. Mijn vork voelt perfect en merk bijna geen verschil TOV een USD, echt niet!

Verder geen lucht in de poten doen, horen gewoon 0bar te zijn. Gewoon even nippel indrukken totdat hij niet meer tegen je blaast.

Suc6 verder.

Owja, hoop geld geweest zo idd. Bij mij mischien goedkoper maar mischien ook nog niet klaar. Kan geen uren meer sleutelen dezer dagen.

Groets Peet What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimedi aug 11 2009, 17:16

Ik laat de veren in de voorvork inderdaad maar even zitten. Zal binnenkort wel de olie controleren, i.c. vervangen. Wellicht wil de Motoport nóg meer aan mij verdienen... Very Happy Inderdaad een hoop geld, maar het heeft wel ergens toe gediend. En als erkend zakkenvuller heb ik natuurlijk meer dan zat! lol!

Greettzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitimewo aug 19 2009, 23:24

Ik heb nog een compleet gereviseerde vork staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900   Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn Eliminator-geschiedenis
» Uitlaten gezocht
» Manual zl600 gezocht (base en supl)
» Tank vergroten voor ZL 900
» Zl 600 voor 500 euro

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: