Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Cardan olie vervangen Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Cardan olie vervangen Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Cardan olie vervangen Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Cardan olie vervangen Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Cardan olie vervangen Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Cardan olie vervangen Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Cardan olie vervangen Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Cardan olie vervangen Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Cardan olie vervangen Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Cardan olie vervangen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimezo dec 28 2008, 12:57

zl1000 schreef:

Ik vervang jaarlijks alle remolie (en Koppeling) zowel voor als achter.

Je cardanolie moet je ook eens verwisselen. Wedden dat dit direct merkt! Klinkt misschien raar maar hij schakelt merkbaar beter.
Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Heb je misschien wat tips?
Of wat uitleg hoe die olie van je koppeling en cardan te vervangen?
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimezo dec 28 2008, 16:43

Okay dan: AF TE SPLITSEN TOPIC CARDANOLIE!!
Vaak vergeten of niet belangrijk genoeg gevonden is de cardan olie.

Maak de grote platte moer aan de zijkant van de cardanclock los en check hierdoor even hoeveel olie er nog in zit.

Om deze te verversen dien je de oude olie te verwijderen dmv het plugje aan de onderkant van de cardanclock.

Vullen gaat via de grote moer aan de zijkant van de clock, nadat je natuurlijk eerst weer de aftapplug erin gedraaid hebt. Zorg eerst dat het achterwiel vrij van de grond is om hem te kunnen draaien. Vul via de opening van de grote moer de cardanolie bij totdat het eruit loopt via het gat van de grote moer. Draai het wiel rond om de olie goed te verdelen tussen de tandwielen en vul evt weer bij tot de rand van het vulgat. Dop er weer op en klaar.

Groetjes Peet Cardan olie vervangen 911129 Cardan olie vervangen 729699

De olie die hiervoor nodig is: SAE 80W-90 GL5

Cardan olie vervangen Foto_s13

Dit is allemaal terug te vinden in de manual overigens Cardan olie vervangen 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimezo dec 28 2008, 16:48

Tnx Peet,

super service!
En het maakt het forum weer en stuk completer.
Cardan olie vervangen 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimezo dec 28 2008, 20:27

Ha Luitjes,

Ik begrijp, dat jullie graag goed voor je motorfiets willen zorgen, maar ieder jaar de Olie van de Cardan vervangen is een beetje "overkill".

Deze Olie, komt niet in aanraking met verbrandingsgassen, dus zuren, zoals de olie in het motorblok.

Vraag je maar eens af, waarom er eigenlijk bijna nooit olie vervangen wordt van de versnellingsbak of diff van een auto ??

Met de hoeveelheid kilometers die wij rijden, is een keer in de twee jaar mééééééééér dan voldoende.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimema dec 29 2008, 01:06

Je hebt groot gelijk Marc, ik doe het ook 1 keer in de twee jaar. ( De cardanolie vervangen bedoel ik dan)
Ik zie al allerlei mensen denken. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimema dec 29 2008, 03:16

Nou eerlijk.

Ik wou het niet te bont maken............maar................ik 1 x in de "Tich" jaar.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimema dec 29 2008, 12:52

Marc schreef:
Ha Luitjes,

Ik begrijp, dat jullie graag goed voor je motorfiets willen zorgen, maar ieder jaar de Olie van de Cardan vervangen is een beetje "overkill".

Deze Olie, komt niet in aanraking met verbrandingsgassen, dus zuren, zoals de olie in het motorblok.

Vraag je maar eens af, waarom er eigenlijk bijna nooit olie vervangen wordt van de versnellingsbak of diff van een auto ??

Met de hoeveelheid kilometers die wij rijden, is een keer in de twee jaar mééééééééér dan voldoende.

Groetos, Marc

Ola,

Wat ik niet begrijp is dat niemand even in de manual kijkt.
Geloof mij, de manual is echt het grote boek van Sinterklaas.

Cardan olie

Controle elke 10.000km, verversen uiterlijk na 30.000km.
Je zal je verbasen wat je allemaal hoort te checken en vervangen om je motor goed te onderhouden.

De meeste ZL's zijn zo een 20-25 jaar oud en zitten kwa km's allemaal aan een punt waarbij je wel het 1 en ander zal moeten gaan checken.

Groetjes Peet Cardan olie vervangen 699380
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimema dec 29 2008, 19:28

de vorige eigenaar van mijn eli. kon blijkbaar niet lezen en had 2 linker handen. Wil niet weten wat voor drab en mankementen ik tegen ben gekomen met het opknappen. Losse bouten, lekke keerringen, gebroken spanner, kale banden, lekkages enz enz.

Voorkomen is beter dan genezen.! Cardan olie vervangen 573414

Maar het was een mooie uitdaging. Cardan olie vervangen 632373
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimema dec 29 2008, 21:08

Natuurlijk weet ik dat het misschien overkil is! Maar als je per jaar heel weinig rijd en je olie staat alleen maar te verzuren in je blok, cardan of waar dan ook lijkt me dat ook geen best idee. Natuurlijk heb je gelijk dat je het normaliter niet doet. Ik rijd dagelijks met mijn auto en de olie word dan goed warm. En dan vervang je de olie minder vaak. Maar als ik per jaar 500km rijd met de motor (twee toertochtjes) staat hij bijna 10 maanden stil. Laatste ritje was 4-8-08 en de eerst volgende zal ergens in mei 2009 zijn. Met verse olie! cheers


Hatsjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Terug naar boven Ga naar beneden
Highway Star

Highway Star


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 38
Woonplaats : Kaatsheuvel
Humor : -en tactloos...
Registration date : 19-11-08

Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitimema apr 06 2009, 15:16

Tnx Peet voor de handleiding. Mijn ZL600'je heeft zojuist zijn oude olie uit mogen kotsen en nieuwe in zijn cardanbuikje gekregen. Volgens mij was dit echt nog nooit gebeurd. De verse olie was mooi koperbruin, de oude had de kleur van drop en leek ook ongeveer zo dik...

However.. hij schakelt nu als een mes door een botervloot bij 35 graden!

Op naar het verversen van de olie in het blok!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.running-with-scissors.nl
Gesponsorde inhoud





Cardan olie vervangen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cardan olie vervangen   Cardan olie vervangen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cardan olie vervangen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lekkende kap cardan
» hoeveel olie
» OLIE VERVERSEN
» Welke olie in het blok

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: