Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Hoe ben jij verzekerd met je motor

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimema dec 08 2008, 14:31

Naar aanleiding van het topic: APK voor motorfietsen, vroeg ik mij af hoe anderen leden verzekerd zijn voor hun motortje. Bedoel dan bij welke maatschapij en wat jouw kosten zijn hiervoor.

Mischien ben je collectief verzekerd of heb je een goede sugestie voor een verzekeraar. Ben je niet verzekerd? Dan rij ik in ieder geval niet naast je met een rit.
lol!

Als ik me niet vergis kan je met een voertuig van 20jaar of ouder al als oldtimer verzekerd worden.
Groet Peet What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimema dec 08 2008, 15:03

Ik heb een Classic Verzekering van de KNMV.
Dat is een W.A. + diefstal.
Moet je wel een taxatierapport kunnen overleggen.
Zo'n €150 per jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimema dec 08 2008, 15:06

Ik ben verzekerd bij Generali en betaal ongeveer 8 euro per maand...Schadevrije jaren van de auto tellen hierbij mee...
Volgens die maatschappij zijn we dus nog geen oldtimer, maar dat kan ook te maken hebben met het invoerstijdstip...(1991) Bouwjaar is wel 1986
Volgens mij gaan ze uit van de datum van afgifte kentekenbewijs...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimema dec 08 2008, 18:47

Ik betaal bij London ongeveer 6,50 euro per maand voor W.A + opzittenden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimema dec 08 2008, 20:10

Even een klein lachertje tussendoor.

Heeft wel met verzekering te doen, en vooral omdat kamikaze zei : inclusief opzittenden.

Ik heb mijn boot verzekerd.

In de polis staat, dat een bijbootje gratis meeverzekerd is, als het niet langer ! is dan

de breedte van het moederschip.

Lachen lol! lol! , Marc

Hoe ben jij verzekerd met je motor Zarafa10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedi dec 09 2008, 12:15

Oltimer-verzekering 45 euri per jaar

Motor is van '86

unigarant
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedi dec 09 2008, 14:45

Dan zou ik dus drastisch teveel betalen!! Maar weten jullie hoe dat dan zit met het verschil bouwjaar en uitgifte kentekenbewijs? Mij werd door verschillende mensen verteld dat ze uitgaan van die uitgifte datum; dus het invoertijdstip hier in Nederland...
Zou net dat verschil maken tussen wel of niet oldtimer....Ik betaal dus ook gewoon wegenbelasting.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedi dec 09 2008, 14:49

Ik betaal ook gewoon wegenbelasting, pas na 25 jaar niet meer.
Ze kijken bij een verzekering naar een aantal factoren.
Leeftijd en waarde van je bike.
Leeftijd en ervaring van de berijder.
En "last but not least", de postcode en wijze van stalling van de bike.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimewo dec 10 2008, 13:59

Lisan,

Op het frame (sticker nabij koplamp) van je motor staat het bouwjaar.
Dat hij een kenteken heeft gekregen, nadat hij is importeert,
maakt dan niet uit!

Mijn ZL600 van '85 en '86 zijn in '92 op naar NL gekomen en op kenteken gezet.

Ik heb om zekerheid te krijgen even met Apeldoorn gebeld,
ze meldde ze de datum van het framenr aanhouden (sticker)

Die sticker is dus belangrijk om geen wegenbelasting te hoeven betalen. Very Happy

Verzekeringen hanteren 20 jaar voor een oltimer.

Dus gauw op naar een goedkope verzekering! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimewo dec 10 2008, 19:26

Ik betaal zo'n 70 euro per jaar... maar heb dan ook 65% no-clam
Als je een hoge no-clam hebt op je auto, en je sluit een motorverzekering af, nemen ze meestal die no-clam over op je motorverzekering.

Als je er niet om vraagt, naaien ze je gewoon en begin je bij AF!! of bij 30% no-clam
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo dec 11 2008, 12:12

De meeste verzekeringen nemen na 20 jaar motoren als oltimer in de verzekering.

Het maakt dan niet uit als je je auto bij dezelfde verzekering hebt.

Als je in de winter niet rijd, is de oltimer verzekering voldoende.

In geval van schade of total-los, wordt er gekeken naar de dagwaarde, mits hij is getaxeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimewo dec 17 2008, 13:04

Als je naar Apeldoorn belt, en je geeft je kenteken op, dan kunnen ze zien wanneer hij is gemaakt.
Als dat niet klopt met je datum van de sticker kun je dat laten aanpassen, en kun je bij je verzekering die 6 of 7 jaar terug waardoor hij dus een oltimer wordt (20 jaar) dan ben je in 2010 wegenbelasting vrij Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo dec 18 2008, 13:04

zl600 schreef:
Als je naar Apeldoorn belt, en je geeft je kenteken op, dan kunnen ze zien wanneer hij is gemaakt.
Als dat niet klopt met je datum van de sticker kun je dat laten aanpassen, en kun je bij je verzekering die 6 of 7 jaar terug waardoor hij dus een oltimer wordt (20 jaar) dan ben je in 2010 wegenbelasting vrij Very Happy

Je kan ook op de site van het RDW kijken. Voer je kenteken in en zie wanneer hij op naam is gesteld, wanneer hij een kenteken heeft gekregen en de datum van de eerste toelating.

Hoe ben jij verzekerd met je motor Image110

Klik op het plaatje hierboven om naar de pagina te gaan waar je het kenteken kan invullen.

Groetjes Peet
(of je kijkt even in je kenteken papieren. Staan volgens mij dezelfde gegevens als bij het RDW).
(ik zit is te kijken maar ik rij nog geen 4jaar motor scratch , pas vanaf 02-05 Hoe ben jij verzekerd met je motor 573414 )

Hoe ben jij verzekerd met je motor 844777
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo dec 18 2008, 23:01

klopt; deze gegevens staan ook op je kentekenbewijs...
Ik heb toch het gevoel dat verzekeringsmaatschappijen met twee maten meten en er allemaal zo hun eigen regeltjes op nahouden.
Bij de ene ben je oldtimer bij 20 jaar; bij de andere bij 25....

Ik ben bij de mijne gebleven omdat mij verteld werd dat de schadevrije jaren met de auto meetelden, dus dacht ik sowieso goedkoper uit te zijn...(75%)
Als ik hier de bedragen lees, valt dat dus wel mee...
Maar ja...Generali...het blijft een beetje mafia he? Very Happy

Ik begrijp uit de verhalen wel dat je in de winter niet kunt rijden met zo'n oldtimerverzekering....dat is dan weer een keus die je moet willen maken...
Na de drukke feestdagen ga ik ze eens aan hun jasje trekken...

Wat kost trouwens zo'n taxatierapport?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo dec 18 2008, 23:19

Hangt een beetje van de taxateur af, een vriend van mij koste het 260 euro voor zijn "66"Mustang
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimedo dec 18 2008, 23:23

poeh!!!! Das ook niet weinig!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimevr dec 19 2008, 07:43

heeft iemand ooit wel eens z'n ZL laten taxeren? Suspect
ben benieuwd wat onze skatjes waard zijn .

groeted
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimevr dec 19 2008, 12:20

ZObarom schreef:
heeft iemand ooit wel eens z'n ZL laten taxeren? Suspect
ben benieuwd wat onze skatjes waard zijn .

groeted

Yep.
Die van mij kwam op €3500 en dat was in juni van dit jaar.
Kostte €97,50.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimevr dec 19 2008, 13:14

Citaat :
Ik heb toch het gevoel dat verzekeringsmaatschappijen met twee maten meten en er allemaal zo hun eigen regeltjes op nahouden.
Bij de ene ben je oldtimer bij 20 jaar; bij de andere bij 25....

Niet helemaal waar volgens mij. De meeste verzekeraars hebben een oldtimer verzekering die geld vanaf 20jaar. MAAAR,. er zijn ook verzekeraars die geen oldtimer verzekering hebben en daar betaal je dus gewoon de volle mep.

Ook mag je volgens mij gewoon in de winter rijden maar geld de verzekering tot bv 10.000km per jaar. Voor mijn auto kon het alleen als het de tweede auto was.

Wegenbelasting vervalt na 25jaar. Denk alleen dat het binnenkort vervalt en er een andere manier komt om dat gat te vullen. Als ik het goed begrijp ga je betalen naar wat je rijd, wel zo eerlijk.

Gr Petrovska What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimevr dec 19 2008, 21:48

Voertuigen die na 2011 25 jaar oud worden worden zou als het nu lijkt niet meer belastingvrij. Hoe ben jij verzekerd met je motor 79088
Ik vang wel eens wat op in de voertuigenbranche.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimevr dec 19 2008, 23:52

kamikaze schreef:
Voertuigen die na 2011 25 jaar oud worden worden zou als het nu lijkt niet meer belastingvrij. Hoe ben jij verzekerd met je motor 79088
Ik vang wel eens wat op in de voertuigenbranche.

Zou voor onze fietsen niet echt veel verschil maken denk ik.
Of denk jij van wel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimeza dec 20 2008, 02:58

Het is ook nog niet zeker, maar ze zijn er wel mee bezig.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimeza dec 20 2008, 12:39

Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs schreef:


Belastingvrijstelling blijft nog 3 jaar intact. Daarna km-heffing met vrijstelling voor 25+ voertuigen

26 November 2008




De afgelopen twee weken is er door de FEHAC met man en macht gewerkt om een dreigende, directe beëindiging van de belastingvrijstelling voor voertuigen van 25 jaar en ouder te voorkomen. Met succes!

En we hebben het niet alleen gedaan! Clubbestuurders en leden van de clubs hebben de Tweede Kamer bestookt met e-mails waarin ze protest aantekenden tegen het onverwachte initiatief van een aantal Kamerleden om de huidige vrijstelling al per 1 januari 2009 te “bevriezen” en te beperken tot voertuigen die dan 25 jaar of ouder zijn, dit alles door middel van een amendement op het Belastingplan 2009.

Hiermee is bereikt dat het amendement zodanig is gewijzigd dat de vrijstelling nog tot 1 januari 2012 in stand blijft. Die datum is niet toevallig gekozen. Dan wil de regering “Anders Betalen voor Mobiliteit” invoeren, ofwel de kilometerheffing. Pas dan gaat de “bevriezing” dus in. In het voorlopig wetsvoorstel voor de kilometerheffing is al een uitzonderingsregeling voor oldtimers (ouder dan 25 jaar) opgenomen. Wanneer de kilometerheffing inderdaad per 1 januari 2012 in werking treedt, zullen aldus alle voertuigen van vóór 1 januari 1987 buiten de kilometerheffing vallen.

Klik HIER om de uitvoerige informatie te lezen.


Groetjes Peet Hoe ben jij verzekerd met je motor 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimeza dec 20 2008, 12:51

1985 + 25 = 2010
1986 + 25 = 2011

Da's mazzel hebben voor de oudjes onder ons!
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitimeza dec 20 2008, 12:57

Citaat :

Wanneer de kilometerheffing inderdaad per 1 januari 2012 in werking treedt, zullen aldus alle voertuigen van vóór 1 januari 1987 buiten de kilometerheffing vallen

Zou dan niet meer opgaan voor de ZL1000 gezien die van 1987 is/was. Wel kan je gewoon een ZL900 frame/kenteken nemen. Zal de prijs van de ZL900 wel omhoog gaan ten opziochte van de ZL1000.

GrPeet affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gesponsorde inhoud





Hoe ben jij verzekerd met je motor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe ben jij verzekerd met je motor   Hoe ben jij verzekerd met je motor Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe ben jij verzekerd met je motor
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» motor verplaatsen
» Schotland op de motor
» Motor Treffen Rijnsaterwoude
» Motor kopen voor Dummies

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: KROEG-
Ga naar: