Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
accu leeg!!! Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
accu leeg!!! Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
accu leeg!!! Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
accu leeg!!! Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
accu leeg!!! Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
accu leeg!!! Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
accu leeg!!! Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
accu leeg!!! Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
accu leeg!!! Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 accu leeg!!!

Ga naar beneden 
+3
st66lm6n
maarten
Marc
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 16:39

Ik weet het; ik was gewaarschuwt!!!! Embarassed
Wilde net even de motor starten; krijg ik een zwak lichtje uit de koplamp en hij maakt een geluid of zijn laatste uurtje geslagen is....K.U.T!!!!! (kwalitatief uitermate teleurstellend dus!)

Het zadel opgelicht, en ja....wat nu??? Ik ken wel mensen met een acculader, maar ik neem aan dat het ding er dan eerst uit moet?
Wie kan dit groentje vertellen welke dingen ik dan los moet halen en hoe dat verder moet allemaal? scratch

Ik wil hem binnenkort op andere dingen ook na laten kijken, maar ja....nu krijg ik hem dus niet eens meer van zijn plekkie... Evil or Very Mad

Groetjes,
Lisan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 17:31

Hoi Lisan,

je kan eerst de draadjes los maken,
als je kijkt naar de accu zit die met een beugeltje of klemmetje vast denk ik.
die moet je ook los maken en dan kan je de accu eruit frommelen.

misschien handig om in de Manuel af te kijken. study

als je goed kijkt naar de kleuren kan er niets mis gaan met aansluiten op een accu lader,(eerst aansluiten dan aanzetten svp)

suckses dermee accu leeg!!! 911129

Groet Ed,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 17:46

De plaatjes uit de manual die ik heb gedownload zijn niet erg duidelijk, maar ik begrijp dat ik de + en de - polen los moet halen. Volgens mij kan ik hem er dan vrij makkelijk uitwippen...
Nou zit er ook een stekker met flink veel bedrading...volgens mij moet die dan ook los, of toch niet? In elk geval vertoonde die het zielige geluidje wat nu nog bij een poging tot starten gemaakt wordt. Vocht, of het resultaat van een te lege accu?
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 17:55

Ha Lisan,

Ja..........dit kan de beste overkomen.

Als je de accu eruit haalt, let wel op, dat je geen sluiting maakt.
Ik zou eerst de min-pool losmaken, en dan pas de plus-pool.
Zou je het andersom doen, bestaat de kans, dat je met je schroevendraaier of sleuteltje sluiting maakt tegen het frame.
Controleer ook even of er voldoende gedestilleerd water in zit.
Als je door de accu heen kijkt, zie je de platen zitten.
Deze moeten voldoende onder de vloeistof staan, en niet erboven uit steken.
Wel horizontaal houden.
Heb je een accu waar je niet doorheen kunt kijken, dan moet je de dopjes eruit schroeven of trekken.
Dit moet je om bij te vullen zowieso doen.
Als je nu in het gaatje kijkt, kun je zien of de platen onder de vloeistof staan.
Gedestilleerd water kun je bij ieder tankstation krijgen.
Niet helemaal tot de rand vullen, maar net genoeg zodat de platen ondergedompeld zijn.
En dan.................een nachtje aan de lader

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 17:58

Lisan,

Nog twee kleine dingetjes.

Absoluut geen kraanwater gebruiken!!! Dan gaat je accu naar de knoppen, en....

Een ladertje kost bij Halfords, de Praxis of Gamma ook niets meer. Koop zo'n goedkoop dingetje.

Altijd handig.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 18:03

Bedankt tot zo ver!! Ik ga eerst mijn licht buiten maar es repareren....dan zie ik wat ik bij mijn motor doe! Wink
Jullie horen me hoe het verder gaat....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 18:31

Yes!! cheers De accu staat nu hier in de keuken...viel dus erg mee uiteindelijk. Is nog goed gevuld, dus dat zal het probleem niet zijn...
Nu nog kijken straks of het terug zetten ook weer zo'n makkie is.
Nu weet ik nog niet wat die stekker daar doet....is voor de bedrading, dat snap ik, maar kun je die ook zomaar loshalen, kan er makkelijk vocht tussen komen?
Er zit wel wat speling tussen de stekker en het kastje...kan dat kwaad?

En Marc; goed plan om zelf om een lader te gaan; zal ik misschien nog wel eens nodig hebben... Ik vind wel dat hij snel leeg loopt; heb nu een week of 5 niet gereden... Hoeveel moet je rijden als je hem goed gevuld wil houden?

Nog een vraagje; wat zijn die 4 doppen die naar de accu toelopen? Heb nu eigenlijk voor het eerst eens goed onder het zadel gekeken en het roept meer vragen op dan dat ik er wijzer van wordt, haha...maar daar zijn jullie voor he? Om mij van wijze raad te dienen.... Idea
Volgens mij zitten jullie nu hoofdschuddend naar je scherm te kijken... Very Happy


Laatst aangepast door lisan op do dec 04 2008, 18:43; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 18:42

Citaat :
Nu weet ik nog niet wat die stekker daar doet....is voor de bedrading, dat snap ik, maar kun je die ook zomaar loshalen, kan er makkelijk vocht tussen komen?
Er zit wel wat speling tussen de stekker en het kastje...kan dat kwaad?

Hmmm scratch ik denk en ik denk en ik denk maar ik kan me geen stekker herinneren aan de accu. Er zit wel een kastje met koelribbels onder de accubak met daaraan een stekker. Heb je de gehele accubak losgehaald of zo?

Zorg in ieder geval dat de stekker schoon is van erosie (groene kleur meestal) en bij het monteren even wat contactspray er op spuiten. (ik heb wel eens WD40 gebruikt maar contactspray is denk ik beter)
Bij erg veel speling van de stekker (valt hij er bijna vanzelf uit?) moet je toch even kijken of de pinnetjes en gaatjes van de stekkers nog in goede conditie zijn/ goed klemmen.

Sorry voor de lekentaal Embarassed

Graag even een foto van die stekker Lisan als het mogelijk is.

Als je de accu in huis oplaadt Lisan, doe dit dan wel in een goed geventileerde plek. Er omen explosieve gassen vrij. Waterstof geloof ik.

Die vier doppen (geel?) zijn om die vloeistof bij te vullen waar Marc het over had.


Laatst aangepast door maarten op do dec 04 2008, 18:48; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 18:46

Bij mij zit dat naast de accubak... De bedrading loopt er langs aan de zijkant en komt uit in een stekker die dan weer in een kastje vastzit.... zwart kastje...
Ik heb het niet helemaal los gemaakt, maar ik vind het wat wiebelig overkomen allemaal..
En Maarten, voor een leek is lekentaal uitstekend! Dan snap ik het tenminste!! hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 18:51

OOOW dat kastje is rond de 350 euro waard Lisan, voorzichtig hiermeee!!!!!! Zit er rubber omheen?
Het hoort in een rubber omhulsel te zitten en vast aan het achterspatbord onder je zadel. Is de CDI unit, heeft met ontsteking te maken, ERG DUUR!!!!! Niet mee gooien!!!
Je kunt de stekker er wel gewoon uit trekken, zit waarschijnlijk geborgd met een pinnetje wat je in moet drukken als je de stekker er uit trekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 19:01

Ja wel leuk maar ik wil het ook snappen.
Verder denk ik dat een foto maken of een plaatje uit de manual geen kwaad kan. Voor het zelfde geld hebben we het allemaal over wat anders.

Je hoeft geen micro opnamen te maken van alleen het stekkertje maar je kan mischien aangeven met een pijl of stip, in Paint oid, wat je bedoeld.

De accu hoeft trouwens niet gedemonteerd te worden om hem te laden. Met accuklemmen vind ik wel wat riskant maar bij een druppel lader zit meestal wel een connector die je onder de 2 boutjes van de accu vast kan zetten. SER, maak is een foto! (Serge heeft er 1 op zijn ZL1000). Je klikt dan gewoon de lader voortaan aan de connector.

Om te vullen kan je hem er beter wel uit halen. Is je accu "leeg" (als in geen stroom) dan kan je er idd gedestileerd water in doen. Gewoon te koop bij halfords, Gamma enzo. Is je accu nog "vol" (als in wel stroom) dan zal je er acuuzuur in moeten gooien.

De reden waarom je gedestileerd water gebruikt bij een lege accu en accuzuur bij een volle accu is deze: De reactie tussen de platen en het zuur geeft stroom. Stroom op, zuur weg. Kan nu bijgevuld worden met gedestileerd water wat na het laden van de accu weer zuur is.
(beetje simpel uitgelegd, leg het later wel uit in NERD termen enzo).

Tot sinas
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 19:04

maarten schreef:
OOOW dat kastje is rond de 350 euro waard Lisan, voorzichtig hiermeee!!!!!! Zit er rubber omheen?
Het hoort in een rubber omhulsel te zitten en vast aan het achterspatbord onder je zadel. Is de CDI unit, heeft met ontsteking te maken, ERG DUUR!!!!! Niet mee gooien!!!
Je kunt de stekker er wel gewoon uit trekken, zit waarschijnlijk geborgd met een pinnetje wat je in moet drukken als je de stekker er uit trekt.

Als je ergens geen kaas van gegeten hebt kan je beter geen tips geven. Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen schrijven. Je zou dus met een tip die niet klopt je motor kunnen slopen.

(niks persoonlijks en aan niemand gericht trouwens, gewoon een feitje). lol!

Groetjes Peet scratch

study accu leeg!!! 911129

Verder geef ik geen antwoord totdat ik weet waar het om gaat. Foto zou wel makkelijk zijn dus.

De mazelen lol!


Laatst aangepast door Admin op vr dec 05 2008, 12:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 19:32

leuk antwoord van adminator, gezellig !! een stukje kaas erbij en een accu leeg!!! 764760
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 19:49

Citaat :
Als je er geen kaas van gegeten hebt kan je beter geen tips geven. Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen schrijven. Je zou dus met een tip die niet klopt je motor kunnen slopen.

Is dit een bericht aan mij? en zo ja, hoe moet ik dat opvatten? Gaf ik een gevaarlijke tip? Volgens mij waarschuw ik iemand juist voorzichtig te zijn. scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 20:06

Hey Maarten,

Niet persoonlijk maar wel gebaseerd op je reply . Mischien had ik er wat meer smileys bij kunnen zetten en bedoel het dus absoluut niet in negatieve zin.

lol!
Denk dat het over de CDI unit gaat en daar moet je idd voorzichtog mee zijn op dat gebied.

Verder de werking van een accu :

van internet schreef:
De lood accu

Meestal gebruikt in auto's en andere voertuigen. Ze zijn best makkelijk en vereisen niet veel onderhoud. Ze kunnen redelijk zwaar belast worden, en zij niet zo duur. We hebben de "natte" soorten maar ook de gel accu's deze hebben wat het woord al zegt gel als elektrolyt. Wat is dit nu weer?

Oké we zullen de accu beschrijven. In principe is het niet meer dan twee loden platen in verdunt zwavelzuur (h2 so4) gehangen. Als dit gedaan is gebeurt er nog niets. Want de platen bestaan uit lood, dus twee dezelfde materialen, en we hebben verschillende materialen nodig om een spanning verschil te verkrijgen. Als je dit niet helemaal duidelijk is, ga dan eerst naar: hoe werkt een batterij. de zuil van volta

Oké, waarvoor hangen we dan twee loodplaten in een bak met zuur? Het grote verschil tussen een batterij is dat deze al gereed voor gebruik is, terwijl we een lood accu eerst moeten opladen. We gaan dus eerst stroom toevoegen om deze op te slaan in de accu. Waar gaan we die elektronen dan opslaan zul je denken? Laagje op de bodem misschien? Nee niets van dit alles, we gaan het chemisch opslaan. Met andere woorden, we gaan zorgen dat op de ene plaat een dun laagje van een ander mineraal komt te zitten, zodat de plaat "denkt" dat hij uit een ander materiaal bestaat. Wat gebeurt er namelijk, door het aanleggen van een spanningsbron groeit er op de + plaat een dun laagje lood oxide. (PbO2) omgezet in lood sulfaat (PbSO4) Trouwens de lood oxide is bruin van kleur, en het lood natuurlijk grijs.

Door deze reactie komen er ook nog zuurstof en waterstof vrij, dit begint steeds sneller vrij te komen zodra de plaat is verzadigd van lood oxide. Daarom is het dan ook niet verstandig om open vuur te gebruiken bij het opladen van een accu. Zuurstof+waterstof= knalgas, echt levensgevaarlijk. De accu kan open barsten en het zuur in het rond sproeien.

Eén cel, ofwel twee platen kunnen 2,12 Volt leveren. Het opladen gebeurt met een iets hogere spanning, maar dat is niet erg. Om meer spanning te krijgen zetten we meerdere cellen in serie. Zo zijn voor een auto accu (12Volt) 6 cellen in serie gezet. Om nu meer capaciteit te verkrijgen worden er meerdere platen parallel gezet. Dit omdat een groter oppervlak meer stroom kan leveren. Hierom worden de platen ook nog eens voorzien van minuscule gaatjes, en ribbels om maar zoveel mogelijk oppervlak te verkrijgen. Om kromtrekken van de platen te voorkomen (lood is zacht) worden de platen tussen elkaar in gestoken. Er wordt dan een poreus kunststof plaatje tussen de platen gezet om kortsluiting tussen de platen onderling te voorkomen.

Oké, de accu is opgeladen, en de plus plaat voorzien van een laagje lood oxide. Nu kunnen we de stroom gaan gebruiken, en werkt de accu nu eigenlijk als batterij. Nu zal het dunne laagje lood oxide van de pluspool langzaam naar de minpool gaan. Als beide platen gelijk bedekt zijn is de accu "leeg". En moet hij opnieuw worden opgeladen.

Aangezien de zwavel bij het ontladen gebonden is aan de platen is het soortelijk gewicht 1,1 geworden. Bij een volle accu is dit 1,28. Bij een gel accu is dit dus niet te meten. Als vloeistof niveau in de cellen door de tijd is afgenomen door verdamping, worden deze bijgevuld met gedemineraliseerd water. Dit wil zeggen water dat geen verontreinigingen meer bevat zoals kalk. Dit kan op de platen neerslaan, waardoor de werking minder wordt.

Als één cel helemaal geladen is meet je 2,12 Volt, en bij een lege cel 1,94 Volt. Helaas hebben tegenwoordig de accu's geen aparte cel verbindingen meer. Dan meten we gewoon de accu totaal, deze is dan ongeveer 13,6 Volt. Zie hieronder een plaatje van een moderne accu.



Zie ook:

Zuil van Volta de chemische reactie van een accu Proefjes elektriciteit Hoe werkt een batterij




Laatst aangepast door Admin op do dec 04 2008, 20:30; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 20:10

Maarten, het is dat kastje denk ik waar je het over had....en ik ben blij met je waarschuwing want in mijn onderzoekingsdrang zou ik best eens wat kunnen slopen wat niet de bedoeling is toch? Er zit iets van rubber omheen in elk geval en zit vast dus het zou zomaar eens kunnen!

Ik heb foto's gemaakt, zet ze er straks even op...nu eerst aan de spruiten!
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 20:11

maarten schreef:
Citaat :
Als je er geen kaas van gegeten hebt kan je beter geen tips geven. Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen schrijven. Je zou dus met een tip die niet klopt je motor kunnen slopen.

Is dit een bericht aan mij? en zo ja, hoe moet ik dat opvatten? Gaf ik een gevaarlijke tip? Volgens mij waarschuw ik iemand juist voorzichtig te zijn. scratch
Hey Modje......

Snap um, als ik het zo terug lees. Nee zat gewoon te flapuiten eigenlijk. Met de accu nog aangesloten kunne er wel rare dingen gebeuren namelijk. Komt denk ik door je bericht in lekentaal. geek

Groetjes Peet met een smile

accu leeg!!! 446107 accu leeg!!! 446107 accu leeg!!! 446107 accu leeg!!! 446107 accu leeg!!! 446107 accu leeg!!! 446107
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:09

Off topic:

Het is al weer goed, we hebben wat mij betreft deze miscommunicatie als volwassenen opgelost (zoals het hoort Wink ) en er zijn geen nare gevoelens blijven hangen. Very Happy Prachtig toch!!!!

Citaat :
een stukje kaas erbij en een accu leeg!!! 764760
Dus leg die kaas maar weer terug Martin!!!!!! lol! Dat biertje mag je opdrinken!!! hehehehehehehe

On topic:
Ok Lisan we wachten even op de foto's. Is inderdaad duidelijker denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:29

[img=https://2img.net/r/ihimizer/img82/6531/vanalles116wi7.th.jpg]

[img=https://2img.net/r/ihimizer/img82/4707/vanalles117ft0.th.jpg]

[img=https://2img.net/r/ihimizer/img82/6225/vanalles118tc4.th.jpg]

Dit zijn de foto's dan....De bovenste laat het stekkertje zien die in het kastje verdwijnt.
De onderste laten die vier doppen zien waarvan ik benieuwd ben wat en waarvoor ze zijn...

accu leeg!!! Vanall10

accu leeg!!! Vanall12

accu leeg!!! Vanall11



Even aangepast voor je Lisan, is handiger zo. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:40

Maar goed...we dwalen wel een beetje af, het gaat nu niet meer alleen over de accu, maar ook over alles wat onder het zadel zit... Waar ik overigens ook erg nieuwsgierig naar ben...

Het principe van een accu heb ik vroeger gehad tijdens natuurkundelessen...dat ken ik wel, alleen er zelf mee werken is nieuw..

Zo begrijp ik dat je ze kunt overvullen en er dan zelfs een explosie kan ontstaan?
Het zuurgehalte ter overdracht van ionen snap ik ook...maar hoe weet ik dat dat het probleem is. De accu zit vol met vloeistof, net iets onder het hoogste niveau.
Als ik het contact aanzet krijg ik zwak licht en een zoemend geluid wat uit de stekker lijkt te komen. Er is dus nog wel stroom denk ik, maar niet genoeg om te kunnen starten. Accu bijna leeg denk ik dan, dus vullen...

Omdat ik zelf geen lader heb denk ik dat het dan het makkelijkst is dat ik de accu eruit haal en even langsga bij iemand die er wel eentje heeft, vandaar dat hij er nu uit is. (kon ik ook gelijk het vloeistofniveau even controleren)

Ik begrijp nu ook waarom het goed is dat er een alarm op een lader zit....tegen die overvulling natuurlijk!

Enne Peet; ik hoop niet dat je ook over mijn lekentaal gaat vallen, want dan zul je nog wel een poosje geduld met me moeten hebben hoor! Very Happy Very Happy Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:42

Hallo Lisan,

Die plaatsjes op imageshack zie ik niet.

Ook de links leiden naar..............niets Question

Misschien zou je ze moeten plaatsen op de https://servimg.com/

site.

Doen velen van ons.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:43

Een plaatje kan ik nu zien.

Dat zijn nu je bobines, die twee zwarte closet-rollen, waar

uit ieder twee kabels komen. geek

Groetos, marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:53

Citaat :
isschien zou je ze moeten plaatsen op de https://servimg.com/

site.

Die kreeg ik eerst ook gewoon altijd als ik op de afbeelding in de balk klikte, maar nu niet meer; nu gaat hij vanzelf over naar imageshack... snap het ook niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:54

De stekker die in dat zwarte doosje loopt te zien op het eerste plaatje is idd de stekker naar de (dure) CDI unit. Zonder dit ding loopt je motor niet. De stekker hoort er vast in te zitten en de cdi unit moet vast op de motor zitten in een rubber omhulsel tegen rammelen.
Ik ga even dat nummer (1167) checken want zo te zien is het niet de orginele cdi unit. Orgineel hoort hij in een rubber "slaapzakje" (sorry voor de lekentaal nogmaals) te zitten met aan beide kanten van het slaapzakje een sleuf die waar je hem mee op die twee zwarte uitsteeksels op je spatbord kan bevestigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitimedo dec 04 2008, 21:55

Nou Lisan,

Je hebt weer wat geleerd.....over accu's.
Maar maak het niet te moeilijk, en over "overladen", en explosies, hoef je je echt niet druk te maken.

Met een gewone huis tuin en keuken lader van de gamma, hoef je je echt niet druk te maken om " overladen "

Als de accu leeg is, is de spanning lager, dus laadt de lader met een hogere laadstroom, omdat het spanningsverschil tussen de lader en de accu hoog is.

Hoe voller de accu wordt, des te dichter komt de accu spanning te liggen bij de laad-spanning.

Er loopt dan dus amper nog stroom.

Wat wel gebeurd.........maar dan praat je over dagen, is dat er langzaam gedestilleerd water verdampt, door de rest-stroom.

En wat betreft explosies ??? Die ontstaan er alleen als er bij een hoge laadstroom waterstof-gas vrijkomt, door de elektrolyse van het gedestilleerde water.

Hou je daar dan een vuurtje bij......dan zegt het poef !!

Niet doen dus. In een grote ruimte, of liever in de schuur, de accu laden, alhoewel je je bij dat kleine vlooiedingetje van ons niet zoveel zorgen hoeft te maken.

En wat betreft, 5 weken niet rijden, en dan niet meer willen starten.
Voor een slechte accu is 5 weken lang, en zeker bij lagere temperaturen en veel vocht.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gesponsorde inhoud





accu leeg!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: accu leeg!!!   accu leeg!!! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
accu leeg!!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GGRRRRRRR!!! Accu ..
» Kawasaki ZL 600 Negatieve kabel van de accu naar ?????

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: