Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
tussen files door rijden. Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
tussen files door rijden. Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
tussen files door rijden. Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
tussen files door rijden. Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
tussen files door rijden. Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
tussen files door rijden. Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
tussen files door rijden. Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
tussen files door rijden. Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
tussen files door rijden. Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 tussen files door rijden.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 12:48

Ben zondag heen en weer geweest naar Apeldoorn,
veel snelweg en op de terugweg bij Diemen was een file.
ik daar dus rustig tussen door en ben dan heel blij dat ik toch door kan rijden
in z'n 2 soms in z'n 3, maar altijd rustig , want er hoeft er maar een je niet te zien en...

dat was dus ook het geval, een oudvrouwtjesautootje, ging plots van links naar rechter baan,
kon nog goed remmen en uitwijken, maar kreeg toch even een flinke schrik.

ik heb het zelf ook wel eens in de auto dat ik een motor pas vrij laat zie.

ook als het al 5 of 10 minuten goed gaat, goed blijven opletten en niet TE ver vooruit kijken.

maar dat wisten jullie al zeker?? Suspect

ook zijn die witte strepen heel lastig, zeker tijdens het stevig remmen!

oja, dan heb je dus ook nog van die flapdrollen die je in de spiegel aankijken en expres niet opzij gaan tussen files door rijden. 79088 tussen files door rijden. 79088

hoe dan ook was toch fijn ritje!!

tussen files door rijden. 911129 Groet Ed, tussen files door rijden. 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 13:28

TIP,

Als je tussen 2 auto´s door rijd is er geen echt probleem.
De plaatsen op de weg zijn bezet dus geen baanverschuiving.

Het word pas spannend als er `gaten` vallen waar die stupid automobilisten altijd gelijk in willen. Zorg dat je zelf de gaten vult en LET OP waar een automobilist dat ZOU kunnen gaan doen.

Eigenlijk is dat het enige waar IK op let, ...... waar kan die auto mij raken. Ik probeer ook altijd ´zichtbaar` te zijn in de spiegel van de auto waar ik langs wil, zeker als er een gat valt.

Pak ook altijd een rij waarin niet zoveel ingevoegd hoeft te worden,. scheelt weer wat risico´s en rijd wat soepeler.

THATS MY STORY What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 13:30

Het blijft gevaarlijk. Bekijk dit filmpje maar eens. Naar mijn idee gaat hij veel te hard en de tekst zo te lezen houd hij niet echt rekening met gedrag van andere weggebruikers. Al heeft hij volgens de wet nog 100 keer gelijk. Ik zou nooit met zo'n snelheid er tussendoor rijden.

Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 13:39

Dit is misschien een goede tip bij dit filmpje.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 14:20

maarten schreef:
Het blijft gevaarlijk. Bekijk dit filmpje maar eens. Naar mijn idee gaat hij veel te hard en de tekst zo te lezen houd hij niet echt rekening met gedrag van andere weggebruikers. Al heeft hij volgens de wet nog 100 keer gelijk. Ik zou nooit met zo'n snelheid er tussendoor rijden.

Volgens mij heeft hij volgens de wet geen gelijk, want het filerijden voor motorfietsen wordt tot op heden gedoogd en dat is wat anders dan dat het voor de wet is toegestaan(typisch Nederlands grijs gebied geklets dus).
Doordat ik Amsterdam woon en er vrijwel dagelijks lange files staan op de ringweg A10 waar ik overheen moet, ben ik er aardig bedreven in geraakt.
Altijd met beleid en inderdaad wat Peet ook zegt: kijk in de speigel van de automobilist of hij jou ook ziet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 14:23

Wat een dwaas ! Info film of niet, een dikke 90 tussen de file....... het liep mij dun in de broek en ik reed niet eens !

Probeer zelf altijd maar een of twee auto's ver te kijken, en wat Peet al; zei, uitkijken bij "gaten "tussen de auto' ze willen wle eens denken die baan gaat beter en klabammer, een deur voor je giechel!
Gelukkig hebben we wel wat meer geluid met de uitlayen, dus bij twijfel of ze je hebben gezien gewoon ff beetje doorgassen met kopeling in, horen ze je denk ik wel ! EN evt noodlichten aan....... valt toch wel op hoor die knipperende lichten!

Greetz
JP
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 14:31

Toch sta je wel in je gelijk....mits je een "normale snelheid "aanhoudt tussen de file!
Een kennnis heeft een keer z'n BMW Toerfiets ad binnenkant van een gloednieuwe Opel deur geparkeerd...... Warm weer, stond toch stil en gooide de deur open om wat frisse lucht binnen te halen.....
Alleen jammer dat hij niet in de spiegels had gekeken! Volgens de agenten ter plaatse geldt dat als je als automobillist wil uitstappen , dat je verplicht bent om te kijken of er niks aankomt in de vorm van overig verkeer ( wandelaars, fietsen en nu dus in dit geval motoren ) Auto fout, Boete en natuurlijk de verzekering ivm de schade aan de motor......

Ik dacht zelf dat het tussen de file doorrijden ( mits niet tussen file en vluchtstrook of middenberm/middenbaan wordt gereden ) tot max 40.km per uur is gedoogd. Dus zou de file weer 40 gaan, ben je "verplicht " weer i te voege op een rijbaan...

Maar wat zegt onze ROBOMOTORCOP ervan? Die zou de regeltjes wel moeten weten denk ik.... Wat zeg je ervan Robbie / Cajonas ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 16:02

Zeker Peet gaten zijn verraderlijk,
maar dat is in vele situaties het geval,

zoals ik heb geleerd is het oogluikend toegestaan dat je tussen een file doorrijd en als die een snelheid van +_ 40 km/h bereikt moet je weer invoegen, idd.

blijft tricky!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimewo maa 25 2009, 17:16

Je mag een file voorbij rijden, mits je niet harder gaat dan 10 km p/u dan de file rijdt. Daarbij moet je de meest linkse weg kiezen. En bij 40 km per uur moet je idd weer invoegen..

Vorig jaar nog theorieexamen gedaan... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 00:18

Citaat :
Volgens mij heeft hij volgens de wet geen gelijk, want het filerijden voor motorfietsen wordt tot op heden gedoogd en dat is wat anders dan dat het voor de wet is toegestaan(typisch Nederlands grijs gebied geklets dus).

Dit filmpje is niet Nederlands echter en bij de tekst op youtube staat dat het daar wel mag. Hij heeft er zelfs nog een vergoeding aan over gehouden. Maar we zijn in Nederland en dus gaat dat hier niet op inderdaad. Wat ik zeggen wil hiermee is dat als je rijd puur met rechtsregels in je hoofd en zonder een greintje verstand dat je dat nog wel eens op zou kunnen breken. Wat heb je nu aan een vergoeding als je bijvoorbeeld gereduceerd wordt tot kasplantje??? Die gast in dat eerste filmpje is een idioot.

Verder blijkt uit het tweede filmpje duidelijk dat ook als er GEEN gaten zijn, sommige automobilisten toch van rijstrook willen wisselen. Of zelfs je de weg blokkeren met hun auto uit jaloezie.
Wat ik wil zeggen is, hoewel het een goede tip is, ga je nu niet blindstaren op gaten die plotseling vanuit een andere rijlaan gevuld kunnen worden. Ook zonder gaten halen sommige mensen rare capriolen uit op de weg.
En het geluid van een gasgevende motor kan juist averechs werken denk ik. De (geirriteerde) automobilist kan dan juist zijn auto er voor gooien.

Ik heb genoeg geeikel op de weg gezien om mijn eigen voorbeeld te geloven.
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 01:08

Als de file rijd , ga ik gewoon mee. Als ik zie dat ze ruimte voor me maken, ga ik erlangs. Staat het stil, ga ik er langzaam langs.
Meestal vermijd ik snelwegen. Is ook geen ruk aan om daar te rijden. Om soms ff te gassen oke.... maar als ik op mijn eli zit is het voor mijn lol en heb ik geen haast.
Ik neem meestal de eerste de beste afslag bij een file. Kan ik dat lekker binnedoorweggetjes rijden en zie je nog 's wat. tussen files door rijden. 17370
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 01:58

Ha Luitjes,

Het is wel niet officieel toegestaan, maar zorgt er wel voor dat je zichtbaarder bent.

Groot licht aan en " Hazard " lichten aan......zien ze je toch beter aankomen als je er tussendoor schiet.

En.....file rijden met een ELI, die toch al zo nerveus is, is geen pretje, dus.....ertussendoor.


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 08:44

En ik bedank een automobilist ALTIJD als ie alert is en ff voor me opschuift zodat ik er makkelijker tussendoor kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 12:51

Citaat :
Verder blijkt uit het tweede filmpje duidelijk dat ook als er GEEN gaten zijn, sommige automobilisten toch van rijstrook willen wisselen. Of zelfs je de weg blokkeren met hun auto uit jaloezie.

Heb jij toch niet helemaal goed gekeken. Ik zag duidelijk op het tweede filmpje dat de motorrijder GEBRUIK maakte van de gaten en er IN rijd. Er waren er ook wel veel. Zelf rijdend in het wegvak (gat) betekent goed zicht voor de automobilist op jou EN het wegvak is in gebruik en niet beschikbaar voor een auto. Auto´s die een beetje slingeren omdat ze je niet zien kan je makkelijk ontwijken. Of je geeft ff gas, of je moet ff stoppen.

Wat hij deed was op de snelheid na prima. Toen die ene auto opzij kwam was er genoeg stop tijd. Soms kom je er zo wieso niet tussendoor, maar ook daar word je handig in. Verder mag je mij proberen express te blokkeren maar garandeer niet dat je spiegels eraan blijven zitten.

Groetjes Peet tussen files door rijden. 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 12:59

Eerste filmpje is duidelijk een automobilist die niet in spiegels kijkt.
Hoewel gozer aardig de sokken erin heeft vind ik dat hij het wel had moeten kunnen zien.

Op de 1 of andere manier ga ik op zoek naar zulke idioten en PROBEER erop te anticiperen. Helemaal tegenhouden doe je niet of je moet IN de file gaan rijden.

File rijden is het enige moement op de motor dat ik 100% geconcentreerd ben. Mischien met hoge snelheid Ardennen rijden maar verder kan ik me niets inspannenders bedenken.

Greet Poet scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 13:56

Citaat :
Heb jij toch niet helemaal goed gekeken. Ik zag duidelijk op het tweede filmpje dat de motorrijder GEBRUIK maakte van de gaten en er IN rijd.

Ja ok beetje miscommunicatie denk ik. Ik doel op de gebeurtenis rond 1,44 minuut in het tweede filmpje waar een auto naar links wil vlak voor de motor terwijl er helemaal geen plek is op de linker rjbaan. De redenen waarom die automobilist dit doet kunnen velen zijn. Maakt ook niet uit waarom iemand dit doet. Het enige waar jij als motorrijder rekening mee moet houden is dat dit heel onverwachts kan gebeuren ook al is er schijnbaar geen reden voor.

Ook denk ik dat je er gewoonweg niet van uit kunt gaan dat mensen in hun spiegels kijken.

Blijf bij jezelf en verwacht het onverwachte. Anticiperen dus inderdaad zoals je al zei en aanpassen aan de omstandigheden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 16:16

ik Probeer ATIJD 100% te concentreren, en dat gaat me goed af. tussen files door rijden. 632373
maar file rijden is een heel ander verhaal dan gewoon rijden op de weg met doorgaand verkeer.
je moet echt al de sensors aan zetten, dan zie/voel je vaak ook de actie al van te voren aankomen.

Es zei;
En ik bedank een automobilist ALTIJD als ie alert is en ff voor me opschuift zodat ik er makkelijker tussendoor kan.
tussen files door rijden. 911129
denk dat dat ook blijft hangen , en dat men meer op motoren gaat letten!
werk dus meer kanten op. tussen files door rijden. 631321

teneinde eene veilige en blijde situatie te creeren
tbv het welbevinden des neerlandsche motorfietsch berijder
:%^&: :%^&: :%^&:

wees gegroet,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedo maa 26 2009, 16:31

We hebben hier nooit files... tongue Alleen in de zomer richting strand.
Veel oefenen kunnen we dus hier niet en ik moet zeggen dat dat niet best is voor je allertheid...Je dut snel in.
Die 100% allertheid is soms lastig; tot je weer eens te hard en te schuin een bochtje moet nemen omdat je even niet oplette...of even flink in de remmen moet voor een oude zeeuwse boer die de aardappelen aan het controleren is in zijn kadetje...40 rijdend op een 80 weg...
Dan ben je weer wakker!!! affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedi apr 14 2009, 09:50

Dit is ook leuk! Volgas een motorclubje die aan het toeren is, inhalen!


http://www.kladblog.com/content/html/200904/leftturn.asp
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitimedi apr 14 2009, 22:07

Joooowww. Vandaag was het weer raak ... file op de A2 boven Den Bosch.

Oorzaak:
Motorrijder ziet file niet en vlamt met 120 achter in stilstaande auto. Geen mooi aanzicht kan ik je vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





tussen files door rijden. Empty
BerichtOnderwerp: Re: tussen files door rijden.   tussen files door rijden. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
tussen files door rijden.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rijden in de groep.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: RITJES-
Ga naar: