Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Rijgedrag Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Rijgedrag Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Rijgedrag Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Rijgedrag Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Rijgedrag Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Rijgedrag Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Rijgedrag Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Rijgedrag Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Rijgedrag Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Rijgedrag

Ga naar beneden 
+3
cajones
Marc
st66lm6n
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedi nov 25 2008, 12:39

Marckie Marc schreef:
Onze V.V.N. ers hebben weer leuke ideetjes, om het nog moeilijker te maken.
Zoals?
Als ik kijk hoe slecht gemiddeld motor rijder kan rijden kan het geen kwaad. Het feit dat je elke dag op je motor zit en een recht stuk snelweg pakt wil natuurlijk niet zeggen dat je kan rijden omdat je veel km's rijervaring hebt.

Van mij mogen ze er verplicht een VRO aan vast plakken. En als het moeilijker word om je rijbewijs te halen zijn er ook minder weggebruikers.

Kamikaze schreef:
Ik snap nog steeds niet dat ze het de motorrijden moeilijk maken, als er meer motorrijders zijn, dan zijn er minder files.


Zeg eerlijk, de gemiddelde wegGEbruiker kan beter een opfriscursus gebruiken dus waarom niet gelijk een betere rij-opleiding. Vond persoonlijk het rijbewijs in 2 delen erg prettig. Vroeger kreeg je een L mee op je motor en zoek het maar uit. Je ziet echt wel wie zo zijn rijbewijs heeft gehaald.

Tegenwoordig is je plek op de weg belangrijk, vroeger was het niet zo druk. En voor de mensen die lopen te zeuren dat het zo duur is: breng je motor maar naar de garage, ben je meer per uur kwijt als met een rijles!!!! (of ga een tattoo halen, gemiddeld 100 tot 140 euro per uur).

Maar dat vind ik, groetjes Peet Rijgedrag 276152
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedi nov 25 2008, 14:58

Ik sluit me hier wel bij aan Peet; ook ik vond het erg goed om eerst op het terrein te rijden en je motor onder controle te krijgen voordat je de weg opgaat.
Ook het benadrukken dat je erg kwetsbaar bent als motorrijder vind ik erg verstandig, want dat is gewoon zo!

Daarbij....ik had al bijna 25 jaar mijn autorijbewijs en het was erg goed om de theorie weer eens op te frissen! Er ging een wereld voor me open!
Ik moet zeggen dat ik na het halen van mijn motorrijbewijs weer een stuk beter auto rijd.....je dut gewoon een beetje in op de duur.

Het goede vind ik dat je tegenwoordig verstandig leert rijden, maar wel alle mogelijkheden van je motor leert kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedi nov 25 2008, 21:46

Je kan ze wel een betere rijopleiding geven maar na enkele jaren sluipt het er toch weer in, dan zie ik meer in een opfriscursus elke 5 jaar bijvoorbeeld.
De mensen die het echt bont maken en (dikke) boete na boete hebben en grove verkeersovertredingen maken met wat meer regelmaat, bijvoorbeeld na 2 jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedi nov 25 2008, 21:59

Ha Kamikaze,

Deze regels zijn ze al aan het invoeren. Dit heb je waarschijnlijk al enkele keren op TV gezien.

Goed. Een gedegen opleiding is zeker niet verkeerd.

Toch was het halen van een rijbewijs in mijn tijd een stuk makkelijker, en als je naar de statistieken gaat kijken, verhoudingsgewijs minder motor ongevallen dan nu.

Veel mensen zullen dit wijten aan het feit, dat er nu veel meer verkeer op de straat is.

Mijn mening, ligt het veel meer aan de onbezonnenheid van de jeugd.

Dit zie je al aan onze scooter-rijdertjes, op wat voor een hufterige en onverantwoordelijke manier ze zich gedragen, en zich niet bewust zijn van het feit, dat zij maar op twee wielen rijden, en niet op kunnen tegen het eerste het beste stuk blik op 4 wielen........ totdat het te laat is.

Ons justitie-orgaan zou zich eens een beetje meer op het gevaarlijk rijden moeten concentreren i.p.v. op het hard rijden.

Hard rijden is niet per definitie gevaarlijk. Gevaarlijke stunts en manoeuvres uithalen wel.

En dat gedrag leer je niet bij een rij-opleiding.

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedi nov 25 2008, 22:53

Nou Marc....ik kreeg les van iemand die je wel stunts en manouvres liet doen...gewoon om je motor te leren kennen en niet te snel te schrikken als hij eens een slippertje maakte....(staan op je motor...door het gras, door het vers gestrooide grint, over een autoband....)

Vond ik wel heel goed! Heb er veel van geleerd....
(natuurlijk wel op momenten dat het kon!)

Ik denk dat veel rijgedrag ook voorkomt uit het algemene gedrag wat je ziet in de maatschappij....ikke, ikke, ikke. IK zit op de weg en derest kijkt maar uit...
daarbij nog wat aggressiviteit...haast....

En wat de jeugd betreft; zou het echt zoveel anders zijn dan vroeger? Ik ben blij dat ik nu pas mijn motorrijbewijs heb gehaald...vroeger ook gestunt met opgevoerde brommertjes en gevaar zag je niet toch? Ik heb er drie versleten en ook toen was de sport wie het hardst kon....
Wat had ik een lol als ik op mijn puchje een kreidler of zundapp voorbij scheurde!!! Wink Dat je je frame naderhand kon weggooien omdat het helemaal krom was....ach ja... bom

Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben in het leven... (en een beetje beseffen waar je mee bezig bent...)


Laatst aangepast door lisan op wo nov 26 2008, 00:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedi nov 25 2008, 23:04

Voor hen die het niet meer weten/wisten…………………………..





http://www.vid.nl/filerijden.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 01:17

Tuurlijk heb ik vroeger ook een en ander uitgehaald, maar niet zo raar als de jeugd nu doet.
Ja mijn MT reed 130 en dat reed ik ook wel eens.
Laatst moest ik de handrem erbij gebruiken om zo'n scootermongool niet op mijn motorkap te hebben liggen,sorry hoor maar zo raar deed ik het echt niet.
Ik heb hem klem gereden en even verhaal gehaald, zo ben ik dan weer wel.
Ik denk dat deze jongeman het niet snel weer zal doen, zo heb ik hem wel uitgevoeterd.
Terug naar boven Ga naar beneden
cajones

cajones


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 45
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 25-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 11:29

Ik haal nog steeds stunts uit met de motor maar dat is dan wel beroepsmatig hahahaha.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://cajones.hyves.nl/
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 12:53

Onbezonnenheid van de jeugd...is mijn inziens genetisch,wijsheid komt met de jaren en ook het besef van je stervelijkheid.
Helaas is het verkeer van tegenwoordig zo hectisch dat er weinig ruimte meer is voor fouten.

Als beroepschauffeur zit ik gemiddeld meer uren per dag op de weg als de meeste forum gebruikers hier,wat ik angstaanjagend vind is het gedrag van de meeste (volwassen) fietsers,met of zonder kinderen op de fiets,zij hebben overal schijt aan en leren zo hun kinderen ook gelijk hoe het niet moet.
Wat mij betreft mogen ze daar ook een soort van rijtest aan vast koppelen,ga je de weg op,eerst verkeersexamen.
Ook op scholen zouden ze hier veel meer aandacht aan moeten besteden.

Zelf vind ik het een slechte ontwikkeling dat er nu ook ineens van die 45 km. per uur autootjes op de weg zitten met een paar van die pubers achter het stuur....erg irritant.

Hoe dan ook,we zitten in het EGO-tijdperk en die mentaliteit gaat slecht samen met verkeer....
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 13:09

Ja Es,

Dat klopt. Jeugd is altijd opstandig.

Maar op de manier hoe het zich vandaag de dag manifesteert is een tweede.

Zoals al gezegd werd, voerden wij vroeger ook brommertjes op en scheurden daar een eind mee weg,

maar wij gedroegen ons niet als rand-debielen....en dat heeft niets met het leeftijdsverschil te maken,

dat ik dit zo interpreteer, maar met mentaliteit en het missen van verantwoordelijkheid bij de jeugd.

In dat opzicht, kan ik Nederland alleen maar "verloeder"-land noemen.

Fietsers waren altijd al een beetje ego's. De hele wetgeving beschermt ze, en daarom denken ze, dat de weg van hun is.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 13:38

cajones schreef:
Ik haal nog steeds stunts uit met de motor maar dat is dan wel beroepsmatig hahahaha.

Hey Rob, jij rijd toch bij het circus in zo een ronde ton?



lol! Rijgedrag 908220

Rijgedrag 276152Rijgedrag 276152Rijgedrag 276152

Groetjes Peet Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
cajones

cajones


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 45
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 25-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 17:27

Admin schreef:
Hey Rob, jij rijd toch bij het circus in zo een ronde ton?
Nee niet meer ik ben ontslagen voor gevaarlijk rijgedrag Shocked scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
http://cajones.hyves.nl/
cajones

cajones


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 45
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 25-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 17:37

Vroeger is voor mij dan nog niet zo lang geleden als voor een paar andere leden maar als ik terug kijk..........Ik reed ook als een debiel.

En voor de mensen van de generatie van Marc. Als er toen ook een internetforum had bestaan weet ik zeker dat mensen ook over "de jeugd van tegenwoordig" had geklaagd in het verkeer.

Ik ben het wel eens met het feit dat het drukker is geworden op de weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://cajones.hyves.nl/
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 20:09

Citaat :
Ik ben het wel eens met het feit dat het drukker is geworden op de weg.

Ik stond vandaag al om 15.30 in de file!!!!!! Denk je net de file even voor te zijn.
Vervolgens kom ik rond 17.00 uur aan in Neede en wat blijkt?????? Half fietsend Neede weet blijkbaar A) niet hoe je aangeeft dat je af wilt slaan en B) niet dat je inmiddels licht op je fiets kan monteren.
Maar ik moet eerlijk toe geven dat als ik op de fiets zit ik me ook niet altijd even netjes gedraag. Maar ik steek wel mijn hand uit als ik afsla!!!!! En ik doe ook mijn licht aan als het donker is.
Want weten jullie........ als je aangereden wordt en je licht zwaar in de kreukels kan ik me voorstellen dat het je geen ene moer meer uitmaakt wie zijn schuld het is. Hoe beschermd ze de fietsers ook maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 21:19

Wees blij dat 50% van Neede het wel weet!!!!!!!!!! In rotterdam weet slechts 90% hoe het niet moet. Leuk joh in de spits!!!!!!!!!! Zo zie je maar wees blij dat je in Neede woont lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 21:29

Hmm ja mischien ook wel ja. Mag denk ik niet te veel mopperen. Kwam door dat gehang op de snelweg, ik raakte er geirriteerd van en dan kan ook niemand meer iets goeds doen he. Rijgedrag 79088
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimewo nov 26 2008, 21:55

Ja Luitjes,

Dit is een moeilijk thema, om zomaar in een paar zinnen samen te vatten.

Een ding is zeker.

Alle zaken waar problemen door ontstaan, worden door onze regering ontmoedigt.

40 jaar geleden als je 16 werd, kon je meteen...zonder papiertje op een brommer stappen.

Deze regels zijn door de jaren heen steeds meer verscherpt, voornamelijk door de toename van ongelukken.

Deze toename is niet te wijten aan de toename van het verkeer. Niet het aantal, maar procentueel gezien veroorzaken meer jonge bestuurders vandaag ongelukken dan 40 jaar geleden.

Tuurlijk, wij spookten vroeger ook wel eens dingen uit. Opvoeren van brommertjes is niet iets van de laatste jaren.

Maar vroeger was het opvoeren niet zo een "Hype" zoals het vandaag de dag is.

Vandaag de dag, als je geen opgevoerde brommer of scooter hebt, hoor je er niet meer bij.

De volgende stappen van opvallen, of erbij willen horen, zijn veel excessiever dan jaren geleden.

Ook wat betreft het motorrijden krijg ik soortgelijke signalen.

18 Jarigen zeggen b.v. : Ik ga nu mijn rijbewijs noch niet halen. Als ik een paar jaar wacht, kan ik meteen op een zware motor stappen".

Het gaat de jeugd tegenwoordig niet meer alleen om het motorrijden, maar ook om het opvallen. En hoe maffer je doet, des te meer je opvalt.

Jaren geleden, was je eerste motorfiets, een oud 250 cc beestje, en later kocht je steeds iets groters, afhankelijk van de beurs.

Vandaag de dag, is het veelal meteen een krediet, en de snelste motorfiets bemachtigen.

Deze mentaliteit hou je ook niet tegen, door het verzwaren van het examen.

Lisan zei, dat zij veel geleerd had, met al deze bijzondere verrichtingen tijdens opleiding en examen, maar,

je kunt jou bovenkamer niet vergelijken met menig puberaal figuur....mag ik toch hopen.

Deze vergelijking gaat dus niet op.

Tijdens de lessen zijn jonge lui nog in staat zich te gedragen. Een tijdje houden ze dat wel vol. Maar als ze het papiertje in de zak hebben, zal de eerste de beste "fast & the furious" film er wel voor zorgen, dat alle goede wil en gezond verstand over boord wordt gezet.

Leuk Thema ??!!


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedo nov 27 2008, 13:14

Citaat :
Leuk Thema ??!!

Vroeger vonden ze Rock & Roll ook niet kunnen. Nu ben je een sukkel als je met je heupen staat te swingen. Ik denk dat iedere generatie een stukje harder en verotter is dan zijn vorige, in de ogen van de oudjes. Voor de deelnemers is het allemaal relatief tov de rest van de "westerse wereld".

Rijgedrag 126322

Moet wel zeggen dat dit ook een nadelig effect is van een stukje welvaart. Als er geld is kan je zulke dingen doen, anders had je wel een "oude" (nee geen Eliminator) Honda CB550 gekocht om te beginnen. Nog een nadelig (of voordelig) effect van de welvaart is het individualiseren waardoor men A-sociaal gedrag krijgt en niet verder wil kijken dan de eigen voorruit. (of schermpje, koplampunit).

Vroeger was alles beter !! Alleen hadden ze toen nog geen plasma's en Ipods. Dimmu Borgir en Barack Obama!

Leuk Thema!

Rijgedrag 844777
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedo nov 27 2008, 13:28

Citaat :
Vandaag de dag, als je geen opgevoerde brommer of scooter hebt, hoor je er niet meer bij.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn zat WEL verstandige kinderen/jong volwassenen, net als vroeger. Alleen is de volkssamenstelling wat anders op het moment.

Er wel of niet bijhoren heb je in verschillende klassen en gradaties en kwam vroeger ook voor. Je hoorde er pas bij als je stiekum naar Elvis luisterde en een sigaret rookte. Later werd dat een blow en nu moet je snuiven om er bij te horen. Dit geld alleen voor de daarvoor gevoelige groep mensen, en die zal er altijd bij blijven zitten.

MAAR, hoe beter je leert rijden hoe minder ongelukken. Hoe lastiger het examen hoe minder onrust stokers op de weg. Vooral de groep twijfelaars en half demente bestuurdes moeten ze het imo lastiger maken. En laat het examen niet van 1 moment afhangen maar doe het in 4 stappen ofzo. Wat daar van overblijft zal het beter doen dan iemand die een L opzak kreeg van de Politie.

Groetjes Peet, What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedo nov 27 2008, 16:48

Ha Luitjes,

Peet zei het volgende:

"Ik denk dat iedere generatie een stukje harder en verotter is dan zijn vorige, in de ogen van de oudjes".


Die zin klopt wel, alleen "in de ogen van de oudjes" zou ik weg laten.


Onbegrip die ontstaat door een generatiekloof is er altijd.

Dat vele ouderen zich niet meer kunnen identificeren met de jeugd, ben ik het zeker mee eens.

Maar, de situaties waar ik het in mijn vorige post over had, kun je beter een maatschappelijke kloof noemen, waarbij bepaalde normen en waarden kompleet genegeerd worden.

En dit sluit weer aan op jou volgende zin:

"Ben ik het niet mee eens. Er zijn zat WEL verstandige kinderen/jong volwassenen, net als vroeger. Alleen is de volkssamenstelling wat anders op het moment".


Hier wil ik niet te ver op in gaan, omdat we dan zaken zoals het huidige onderwijs-systeem en de geforceerde integratie aan de kaak moeten gaan stellen.
Dit kun je dus niet wijten aan een generatie-kloof. Want hier praten we grofweg gezegd over problemen die geïnitieerd zijn door de overheid.

Een opmerking is zeker niet op zijn plaats.
Zeker niet in deze context.

"Wat daar van overblijft zal het beter doen dan iemand die een L opzak kreeg van de Politie".

Er zijn nog steeds landen waar met een "L" gereden wordt. Hier gaat het zeker niet slechter dan hier.
In Nederland b.v. is dit afgeschaft, omdat........en daar gaan we weer, de jeugd er niet normaal mee om kon gaan.
Natuurlijk niet allemaal. Maar, je moet altijd je maatregelen enten op de probleem gevallen, niet op diegene die het wel goed doen.
Het " daar worden wij dan de dupe van " syndroom.??

Jou stelling beweert, dat mensen die pak weg 20-30 geleden reden met een "L", niet konden rijden, terwijl de stelling " oefening baart kunst " nog nooit weerlegd is.

Ja, en dan nog de opmerking:

"Hoe lastiger het examen hoe minder onrust stokers op de weg".

De huidige examens bevorderen de rijvaardigheid, en ze worden moeilijker.
Maar, een instructeur of examinator bepaald niet, of iemand zeg maar:
"te lijp is om te rijden".

Ik kan je meerdere voorbeelden noemen van gasten, zo gestoord als een ?!%$, die met glans hun motor-rijbewijs haalden. Nu !!....niet 30 jaar geleden.
En zich puur door maffigheid, alcohol en drugsmisbruik, zichzelf, of een ander, het ziekenhuis of het graf in reden.
Niemand gaat bezopen of stoned naar de rijles of examen ??!!

Als je eerst eens een tijd dag in, dag uit, met een lading van zulke gasten te doen hebt gehad, dan zal het makkelijker te begrijpen zijn.

Je hebt gelijk, als je zegt, dat er nog genoeg verstandige jeugd rondloopt, maar, het wordt ze wel moeilijk gemaakt, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.

Groetos, Marc

Rijgedrag Klas10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedo nov 27 2008, 17:46

Hee Marc; verduidelijk die foto eens? Ben jij dat daar in het midden?

Ik kan er nog genoeg over zeggen allemaal....het is anders dan vroeger, maar ook weer niet zo anders....
Ik heb ook gelest met jongens waarvan je nu al kon zeggen dat het een kwestie ging worden van leven of dood op het moment dat die vrij de weg op mochten....

Mijn instructeur weigerde soms om verder te gaan met lessen geven aan die personen....ook voor hen is het frusterend om mensen op te leiden waarvan je het gevoel hebt dat je die binnenkort in de krant tegen gaat komen bij de zwartomrande advertenties....

Er is genoeg mis in de maatschappij....maar dat was het in mijn tijd ook al...
Ik probeer ook een puber op te voeden en genoeg normen en waarden mee te geven; ik moet zeggen, het valt niet altijd mee en je bent zelf de strengste moeder die er rondloopt....(daarnaast zal ik niet alle woorden vermelden die deze stelling kracht bij moeten zetten)

Anderzijds; ik ben niet ouderwets, maar ik vind wel dat veel kinderen aan hun lot worden overgelaten....werkende ouders, geen tijd, zoek het maar uit....
Als kinderen twee zijn moeten ze al presteren op de peuterspaalzaal etc...

Het wordt tijd dat we eens een beetje onthaasten; tijd voor onze medemens en de kinderen krijgen...
Tijd voor leuke dingen samen, ipv tijd afkopen met nintendo's etc....

Wat minder luxe, maar meer quality time, zoals dat tegenwoordig een veelggebruikte term is...


Laatst aangepast door lisan op do nov 27 2008, 19:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedo nov 27 2008, 19:33

IK ben wel blij met mijn nintendo DS....die ik afgelopen juli voor mjn verjaardag heb gekregen...zodat ik niet zeur als Peet op het forum zit lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimedo nov 27 2008, 19:59

Ha ha!!! Es!!!! Je wordt omgekocht!!!! lol!
Hoeft Peet zich niet schuldig te voelen als hij meer tijd aan de club besteedt dan aan jou!!! Laughing

(het was ook maar bij wijze van spreken hoor, haha)
Terug naar boven Ga naar beneden
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimevr nov 28 2008, 15:19

Marc schreef:
Ha Luitjes,

Peet zei het volgende:

"Ik denk dat iedere generatie een stukje harder en verotter is dan zijn vorige, in de ogen van de oudjes".


Die zin klopt wel, alleen "in de ogen van de oudjes" zou ik weg laten.


Onbegrip die ontstaat door een generatiekloof is er altijd.

Dat vele ouderen zich niet meer kunnen identificeren met de jeugd, ben ik het zeker mee eens.
Zat maar een beetje te narren over die oudjes. Rijgedrag 435879 Bedoel er eigenlijk mee dat de vorige generatie eigenlijk altijd de oudjes zijn ten opzichte van, hoe jong dan ook.

Citaat :

Een opmerking is zeker niet op zijn plaats.
Zeker niet in deze context.

"Wat daar van overblijft zal het beter doen dan iemand die een L opzak kreeg van de Politie".

Er zijn nog steeds landen waar met een "L" gereden wordt. Hier gaat het zeker niet slechter dan hier.

De kans dat je in ZImbabwe op een file inrijd met 160 lijkt mij idd wel klein. Verder zijn het appels en peren omdat elk land anders is kwa infra en dergelijke.

Rijgedrag 255334
Citaat :

Jou stelling beweert, dat mensen die pak weg 20-30 geleden reden met een "L", niet konden rijden, terwijl de stelling " oefening baart kunst " nog nooit weerlegd is.
Wat ik al zei: je kan wel elke dag een recht stuk a4 rijden al 10 jaar lang maar dat wil absoluut niet zeggen dat je kan rijden. Rijgedrag 276152 Ook verkeerde oefening baart kunst, weet alleen niet wat voor kunst. Sommige mensen leren het zelf, de meeste nooit en anderen leren het alleen van een instructeur of leraar. Moet toch eerlijk zeggen dat IK veel gehad heb aan mijn rij-opleiding.
Citaat :

Ja, en dan nog de opmerking:

"Hoe lastiger het examen hoe minder onrust stokers op de weg".

De huidige examens bevorderen de rijvaardigheid, en ze worden moeilijker.
Maar, een instructeur of examinator bepaald niet, of iemand zeg maar:
"te lijp is om te rijden".
Nogmaals, als je de leip helemaal geen opleiding geeft is het hek van de dam. En tegenwordig ben je na 3 punten je rijbewijs KWIJT!!
(onrust stokers lees: bestuurders)
Rijgedrag 429544

Citaat :

Ik kan je meerdere voorbeelden noemen van gasten, zo gestoord als een ?!%$, die met glans hun motor-rijbewijs haalden. Nu !!....niet 30 jaar geleden.
En zich puur door maffigheid, alcohol en drugsmisbruik, zichzelf, of een ander, het ziekenhuis of het graf in reden.
Niemand gaat bezopen of stoned naar de rijles of examen ??!!

Als je eerst eens een tijd dag in, dag uit, met een lading van zulke gasten te doen hebt gehad, dan zal het makkelijker te begrijpen zijn.
Hey Marckie,.. ik ben zelf 8 jaar lang 1 van die gasten geweest. Rijgedrag 573414 Dichterbij dan dat kan je niet komen. Heb vaak zat met een wagen vol, compleet uit me dak, zwaar onverantwoord gereden. Zeg maar rustig elk weekend. Gelukkig zelf nooit wat veroorzaakt of ergens bij betrokken geweest. Eigenlijk nog nooit schade gereden zelfs. Wel blij dat ik mijn motor-rijbewijs pas op latere leeftijd heb gehaald.

Nu ben ik van mening dat ze iedereen op mogen sluiten die met alcohol of drugs achter het stuur zit. Ook met 1 biertje, want 1 is geen. Neem dan een cola. DAT vind ik onverantwoord, maakt niet uit hoe oud je bent.

Maar we dwalen af lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
Gast
Gast
Anonymous



Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitimevr nov 28 2008, 17:31

Iedereen heeft zijn eigen idee hoe hij op de weg rijd.


Komt er een file, of versmalling aan dan proberen ze nog enkele auto's in te halen.
Motorrijders in korte broek en T-shirt

Het idee van en verplichte rijvaardigheids-cursus kan geen kwaad.

Ik heb na het behalen van het 2 wieler-rijbewijs 1 jaar later VRO1 gedaan, en na 3 jaar VRO3.

Volgend jaar een slipcursus!

Baat het niet schaad het niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rijgedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijgedrag   Rijgedrag Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rijgedrag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: KROEG-
Ga naar: