Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Beetje poetsen enzo Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Beetje poetsen enzo Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Beetje poetsen enzo Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Beetje poetsen enzo Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Beetje poetsen enzo Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Beetje poetsen enzo Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Beetje poetsen enzo Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Beetje poetsen enzo Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Beetje poetsen enzo Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Beetje poetsen enzo

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimevr aug 21 2009, 22:38

Vandaag ff stukje wezen gassen maar hij begon weer koelvloeistof te kotsen.
Dit keer niet uit het vaatje maar tussen de inlaat op de koelbuis.

Beetje poetsen enzo Voor10

Had daar pas de o-ring vervangen na lekkage maar had geen zin de carbs te demonteren. Niet gezien dat de o-ring gescheurd was door onbekende reden.

Beetje poetsen enzo Dsc00015

Gelijk de carbs maar eraf gehaald , kan ik die ook gelijk ff schoonmaken.
Luchtfilterhuis eraf en je kan ook eens lekker schoonmaken OP het blok.


Beetje poetsen enzo Dsc00016

Ook gelijk een nieuwe thermostaat dop besteld, geen zin om te gaan klootviolen met binnenbanden. Weet nu ook weer zeker dat de druk 0.9 bar is straks.Prijs, ..24 euro.

Beetje poetsen enzo Dsc00017

Moet er wel ff een week op wachten maar dat houd hij nog wel vol.

Met de oude olie uit Es haar blok mijn motortje maar eens zwart gemaakt.
Blok kziet er weer nieuw uit .
Morgen weer verder en gelijk weer is polijsten, lang geleden.

Beetje poetsen enzo Na210

Motorolie werkt ook super op je radiatorkappen enzo....

Beetje poetsen enzo Dsc00018

Beetje poetsen enzo Dsc00020

Morgen weer een dag, zondag lekker rijden met Roberto.

Groetjes Peet Beetje poetsen enzo 911129


Laatst aangepast door st66lm6n op za aug 22 2009, 22:51; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimevr aug 21 2009, 22:50

Ga hier maar ff verder, scherm word een beetje gek en ik ook!

Tijdens het schoonmaken van het luchtfilterhuis eens goed gekeken naar die buisjes die erin zitten.

Deze zuigen gassen uit het carter via de carterbeluchting op het blok, zo de inlaat in via het luchtfilterhuis, buiten het filter om natuurlijk. (Dat alu ding met het haakse tuitje naar het luchtfilterhuis dus).

Van mij mogen deze gassen zo de lucht in ipv verbrand met het mengsel en heb dus ook de beluchting los gehaald van de luchtfilterbox. Wel de box dichten. Bij auto's zit er meestal een filtertje OP maar onder het alu-dekseltje van de beluchter zit een filter en reduceer.

Wel heb ik dus die buisjes moeten laten zitten en afdoppen om geen ongefilterde lucht in de inlaat te krijgen gezien die slangetjes uitkomen NA het filter.

Vanaf nu geen cartergassen meer in mijn mengsel.
Mischien moet ik hem nu wel wat rijker gaan zetten in een bepaald gebied.

Groetjes Peet Beetje poetsen enzo 982488
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimeza aug 22 2009, 19:56

Ola,

Omdat ze er toch af lagen gelijk de carbs weer ff schoon gemaakt.

Beetje poetsen enzo Za22au10

Na een tijdje niet gepoetst te hebben is het resultaat wel gelijk een stuk groter.

Beetje poetsen enzo Za22au11

Even demonteren en 5 min over de polijstschijf

Beetje poetsen enzo Za22au12

Eigenlijk is die ene van links en de ander van rechts, de andere kant moet dus nog gedaan worden.

Nu de rest nog,. het begint er weer op te lijken.
Was lang geleden dat ik ff aandacht had voor het uiterlijk, rijden blijft natuurlijk wel op 1 staan!!

Beetje poetsen enzo Za22au13

Nu de voorvork nog met alles wat eraan zit en de wielen, chips hey wat zal hij weer mooi zijn straks.

Hij reed ook super trouwens vandaag. Wel even wezen testen natuurlijk nadat ik het luchtfilterhuis gestript had en de carbs weer terug geplaatst.

Eitje trouwens weer die carbs er tussen uit rukken.
Een beetje soepel rubber hebbie wel nodig......

Morgen rijden en vandeweek weer verder!
Groetjes Peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimeza aug 22 2009, 20:30

Citaat :
Wel heb ik dus die buisjes moeten laten zitten en afdoppen om geen ongefilterde lucht in de inlaat te krijgen gezien die slangetjes uitkomen NA het filter.

Alleen de onderkant afdoppen/plakken van het luchtfilterhuis is niet genoeg.

De strip waar de buisjes op uitkomen zit vaak los van de bodem waardoor er valse lucht/ongefilterde lucht de inlaat in komt.

Dit geld tevens ook als je hem wel aangesloten laat op de carter-be/ont-luchter en je zou het eigenlijk is moeten checken. Verborgen gebreken zeg maar!!

Groetjes Beetje poetsen enzo 911129

(@Maarten: ik heb vanaf vandaag geen last meer van verspringende velden)!
chips, nu ik het schrijf begint het weer. Net een elle lange post gedaan zonder moeite, f*ck !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimezo aug 23 2009, 14:05

Geweldig om jou poetswerk te zien. Wilde in de Ardennen al bijna zelf aan de slag met jouw motor. hehehehehe
Wel een verschil he.

(Ik merk nog een ander probleem ook, (vlaggetjes blijven oranje na het lezen van een nieuw bericht) maar ik wacht even af of het vanzelf allemaal verdwijnt.)
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimezo aug 23 2009, 23:06

maarten schreef:
Geweldig om jou poetswerk te zien. Wilde in de Ardennen al bijna zelf aan de slag met jouw motor. hehehehehe
Wel een verschil he.

(Ik merk nog een ander probleem ook, (vlaggetjes blijven oranje na het lezen van een nieuw bericht) maar ik wacht even af of het vanzelf allemaal verdwijnt.)

Hey Maarten,

Ja het werd wel weer eens tijd he! Embarassed
Maar zoals ik al zei, het resultaat is wel daar.,.... uh ER! Whatever geek

Ben nog lang niet klaar want ALS ik het doe wil ik het nu ook goed doen.
Sinds voor Spanje geen reet meer aan poetsen gedaan geloof ik maar zoals je ziet is hij straks weer bijna nieuw.

Gelukkig is hij verder ook in TOP staat op het moement kwa techniek,. op een paar dingen na die ik deze week ook ga doen.

Ik heb nog een nieuwe hoofdkoppelcylinder liggen, miojn (sorry,. is fries) clutc zit soms op de verkeerde plek en bedoel daarmee dat hij soms na een beetje de hendel te lossen al ontkoppeld en soms aan het einde zit.

Dit probleem is dus straks ook verholpen.
Ik heb ook nog alle lampjes van de koplamp (indicators) nieuw en wat ander pakking en elektrisch materiaal.

OOooooohh wat is mijn Eliminator straks weer SUPER.
Sorry Eric, ik heb besloten mijn ZL te houden. Als er een ander BIJ komt dan word het een Triumph Trophy 900 maar dan ooit met een 1200 blok. Wel met een afgekort schermpie natuurlijk.

Ook als ik later groot ben wil ik een B-king, die zijn over een jaar of 5 ook wel te betalen, en een R1 oid. Hahaha, genoeg keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimezo aug 23 2009, 23:36

Ik zat nog eens na te denken over het luchtfilterhuis verhaal.

Citaat :
De strip waar de buisjes op uitkomen zit vaak los van de bodem waardoor er valse lucht/ongefilterde lucht de inlaat in komt.

Dit geld tevens ook als je hem wel aangesloten laat op de carter-be/ont-luchter en je zou het eigenlijk is moeten checken. Verborgen gebreken zeg maar!!

Als je onderdruk in het blok hebt, wat ook kan gebeuren want het heet niet voor niets ook een BE luchter, dan haalt het carter lucht weg uit het luchtfilterhuis.

In perfecte staat van boven het filter , recht onder het inlaat rubber, maar als de strip los zit rechtstreeks uit de chips....

Niet dat ik me zorgen maak over de ongefilterde troep hoor maar wel dat er kostbare lucht weggehaald wordt bij de inlaat.

Mischien allemaal mierenneukerij maar het kan geen kwaad ze dicht te maken lijkt mij.

Iemand een andere visie dan hoor ik dat natuurlijk graag!!!

Groetjes Peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimema aug 24 2009, 00:26

wel een denkertje. Hmmmmmm vaak gaat er niks ongestraft. Maar zie nu 1 2 3 geen probleem met het dichtmaken van die vier slangetjes (bedoel je toch he?)

Die strip (waar die vier slangetjes op uitkomen onderin) hoort luchtdicht te zijn?
Ziet er (uit mijn geheugen) niet echt uit alsof die ooit luchtdicht is geweest. Maar waarom dan die slangetjes naar elke carb?

Ik denk even hardop hier hoor.

Is het niet zo dat die slangetjes carterdampen naar de carbs afvoeren voor verbranding? Wat je dus al zei in een vorige post.

Tja ik zie geen probleem er mee om die slangetjes weg te halen en gaatjes te dichten. Ik denk dat dit typisch Amerikaanse uitvinding is vanwege emissie eisen daar.
Net als die dikke slang met ventel die zou (even denken) gefilterde lucht uit je luchtfilterbox halen, via dat ventiel naar de motor (bovenop het blok) naar de uitlaatkleppen leiden om te zorgen voor een zogenaamde naverbranding wat schonere uitlaatgassen zou opleveren. Staat allemaal in de elibijbel. Hoop dat ik het goed begrepen heb.

Ook hebben ze een soort kastje, wat benzinedampen opvangt vanuit de tank, gemaakt wat geloof ik ook weer naar de carbs zou gaan om te verbranden. Allemaal vanwege millieu eisen. Leuk bedacht maar het zijn van die dingen die de meesten rijders er meteen afslopen. Bij mij zitten die dingen er in ieder geval niet meer op.

Ik zie dus geen probleem, met jou idee, maar goed ik ben ook geen expert.

Gr Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimema aug 24 2009, 12:05

Yep,.

Citaat :
Net als die dikke slang met ventel die zou (even denken) gefilterde lucht uit je luchtfilterbox halen, via dat ventiel naar de motor (bovenop het blok) naar de uitlaatkleppen leiden om te zorgen voor een zogenaamde naverbranding wat schonere uitlaatgassen zou opleveren. Staat allemaal in de elibijbel. Hoop dat ik het goed begrepen heb.


Die dikke slang is idd van het 'clean air' systeem.

Lucht wordt hier idd weggehaald uit het tluchtfilterhuis en kan alleen de kop IN middels membranen. Deze sluiten bij hoger toerental middels "potje" wat er tussen zit. Dit sluiten gebeurd door dat er meer vacuum onstaat in de inlaat en er een slang van je vacuum naar het "potje" loopt, die hem dan weer dicht!!! `

scratch affraid

Als je alles laat aangesloten en de strip zou " dicht zijn " zou je circulatie kunnen hebben van de clean air door het blok bij de carterbeluchter er weer uit, zo het luchtfilterhuis in.

Als ze het nou echt moeten gaan hebben van het kleine beetje gassen wat wij uitstoten kunnen ze beter eerst Pernis sluiten en de A13`dicht gooien. BULLSHIT allemaal dus en gewoon WEG met die zooi hahaha.

Groente van Piet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimema aug 24 2009, 14:54

Ach ja die Amerikanen zullen zich wel schuldig hebben gevoelt door met zulke dikke motoren rond te rijden en ze ook nog voor elk wissewasje de Hummer pakken.

Weet je wat... dachten ze: we bedenken wat lullige dingetjes zodat we onszelf iets minder schuldig voelen.
Maar die Hummer moet koste wat kost 1:2 blijven rijden.


Pffffffff
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitimema aug 24 2009, 16:32

Stomme YANKS,..
Geef mij maar een Jappannertje van een jaar of 24!!!!!!

Piere
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gesponsorde inhoud





Beetje poetsen enzo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beetje poetsen enzo   Beetje poetsen enzo Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Beetje poetsen enzo
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Poetsen!!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: