Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
water bij bougies Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
water bij bougies Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
water bij bougies Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
water bij bougies Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
water bij bougies Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
water bij bougies Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
water bij bougies Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
water bij bougies Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
water bij bougies Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 water bij bougies

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Janneke




Vrouw Aantal berichten : 3
Woonplaats : heerlen
Registration date : 12-06-09

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimezo aug 16 2009, 23:06

Sinds kort heb ik mijn ZL 600 uit 1986, maar als het regent komt water bij de bougies en slaat ie af elke keer als ik het gas los laat (als ik bv moet schakelen of voor het stoplicht). Hebben nog meer mensen hier last van? en heeft iemand hier een oplossing voor (garage vindt regenweer ook geen weer om op de motor te rijden, maar daar ben ik het nog niet aan toe)
Terug naar boven Ga naar beneden
Appelman

Appelman


Man Aantal berichten : 11
Woonplaats : Harmelen
Registration date : 15-08-09

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimezo aug 16 2009, 23:21

Ik heb een zl600 gehad en die had het zelfde probleem.
kwam door verotte boegiedoprubbers.
Zet er nieuwe op en mischien ben je van het probleem af.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminator.yourbb.nl
Janneke




Vrouw Aantal berichten : 3
Woonplaats : heerlen
Registration date : 12-06-09

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimezo aug 16 2009, 23:27

Bedankt voor de tip, ik ga kijken of ik ze kan vervangen. Na een volgende regenbui zal ik laten weten of het geholpen heeft
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimezo aug 16 2009, 23:44

Hoi Janneke,

Originele doppen kosten volgens mij rond de 35 euro per stuk, beetje duur dus. (voor de 900 en 1000 iig wel).

Mischien kan je wat silliconen pakking of vloeibaar pakkingmateriaal op je dop smeren waar hij de deksel raakt. Volgens mij doen wel meer het op die manier.

Groetjes Peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimezo aug 16 2009, 23:52

Bij de 900 en 1000 blijft er water staan na een regen bui.
Dit komt omdat we alleen een zij standaard hebben en die eikels van Japanners de distributie-ketting links gemaakt hebben, zelfde kant als de jiffie dus.

Tijdens het rijden komt er geen water bij maar als er al water in staat gaat dit pas problemen geven als het water gaat stomen. Daarom duurt het meestal even voordat hij gaat sputteren.

Geef je het niet de ruimte om te ontsnappen dan houd het probleem lang aan.
Ik doe altijd de buiten ring over de kabel als er water in staat. Wel eerst zoveel mogelijk met een doek verwijderd maar nu kan de rest verdampen.

Eenmaal droog is het probleem verholpen, totdat er weer water in staat.
Bij de 900 en 1000 zou je alleen de dop kunnen vervangen aan de distributie-ketting zijde, scheelt je 3 X 35 euro.

Bij de 600 zit de ketting alleen in het midden en zou het hoogst warschijnlijk alleen om de dop van cylinder 3 gaan. Mischien is alleen deze vervangen een optie als je niet wilt gaan kitten.

Op het moment heb ik er weinig last van, denk dat dat komt door de warmte en het uitzetten. Maar een droge oude dop is hard en sluit NIET af.

Nogmaals ,. de groente water bij bougies 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimema aug 17 2009, 02:28

Ha Luitjes,

Volgens mij werkt het bij de 600 hetzelfde als bij de 900 en 1000.
Met een beetje siliconenkit in het gleufje rondom de bougiedop, waarmee hij afsluit
op de velsrand van de deksel zit deze potdicht, en is ook weer makkelijk los
te maken als hij los moet.
Controleer wel even of de bougie nog goed is, en al het vocht eruit.
Draai hier al 4 Jaar mee, zonder problemen. Zoals Peet al zei.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimema aug 17 2009, 12:00

Janneke bij de 600 zitten er in tegenstelling tot de 900 en 1000 aan weerszijde van het blok twee gaatjes om water af te vloeien wat in de bougiegaten kan lopen. Blaas of prik die gaatjes even door, misschien zitten ze verstopt. Ze zitten tussen de koelribbels.
Als die gaatjes open zijn kan er normaal gesproken geen/ weinig water in de buitenste 2 bougiegaten blijven staan. De binnenste twee bougiegaten hebben voor zover ik weet geen afvloeikanaaltjes voor water, maar weet ik niet zeker.

Weet ook niet zeker of de 600 orgineel wel een rubber afdichtdop heeft op het bougiegat zoals de 900. Die van mij had er iig geen. En als dat afvloeikanaaltje open is, zal dat ook niet echt nodig zijn.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Janneke




Vrouw Aantal berichten : 3
Woonplaats : heerlen
Registration date : 12-06-09

water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitimema aug 17 2009, 18:25

hoi Maarten,

Ik ga als eerste de gaatjes eens schoonmaken en de volgende regenbui afwachten (kan nooit lang duren). Ik heb idd geen afdichtdoppen op de bougiegaten. Ik heb ook alleen last met de buitenste boudgie's. Na de volgende regenbui zal ik wat laten weten.

groetjes en iedereen heel erg bedankt voor de tips

Janneke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





water bij bougies Empty
BerichtOnderwerp: Re: water bij bougies   water bij bougies Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
water bij bougies
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: