Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
moderator funktie Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
moderator funktie Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
moderator funktie Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
moderator funktie Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
moderator funktie Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
moderator funktie Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
moderator funktie Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
moderator funktie Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
moderator funktie Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 moderator funktie

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimezo maa 29 2009, 17:43

Naar aanleiding van wat opmerkingen uit andere topics hier op het forum wil ik een idee opperen.

Het volgende: Het blijkt keer op keer weer dat het voor sommigen onder ons moeilijk is om binnen de regels van het forum berichtjes te plaatsen. Dit leidt vaak tot irritaties helaas.
Tevens schaam ik me er soms voor naar leden die zich hier willen registreren om zinvolle informatie op te doen.

Nu blijkt dat het terechtwijzen van iemand op het forum niet goed werkt bij sommigen. Men is na een terechtwijzing even rustig maar na een tijdje gaat men net zo leuk weer door met het posten van berichten die niet op het forum thuis horen.
Het blijkt dus moeilijk om een grens te zien van hoe ver je kunt gaan op het forum.
Dit vond ik in het begin toen ik hier kwam ook moeilijk. Maar toen ik als moderator gebombardeerd werd kreeg ik toch een gevoel van verantwoordelijkheid t.o.v. van de forumregels.
De taak van moderator is niet makkelijk, het wordt je soms niet in dank afgenomen en je moet stevig in je schoenen staan om je daden te kunnen verantwoorden.
Dit alles heeft mij geleerd beter met de regels om te kunnen gaan en beter binnen de grenzen van het forum berichten te kunnen plaatsen.

Waar wil ik naar toe?

Nu het volgende: Er zijn sommigen hier die toch wat vaker de mist in gaan dan anderen. Mijn voorstel is om eens te ervaren hoe het is om moderator te zijn.
Dit doe ik NIET om jullie terecht te wijzen. Ik doe dit omdat ik het gevoel heb dat de grenzen niet goed duidelijk zijn voor sommigen. En ik wil jullie door deze actie laten ervaren waar de grenzen liggen zodat je in het vervolg beter weet waar die grens ligt en wanneer die overschreden wordt.

Mijn voorstel is om iemand 2 weken moderator te laten zijn. Je wordt niet afgeschoten als er iets mis gaat tijdens je moderator periode, het gaat er puur en alleen om dat je op deze manier wat beter leert posten op het forum.
En na 2 weken zit je moderatorfunctie er weer op. Hij zal niet stiekem blijven staan op je naam. Dit vertrouwen is er hopelijk wel.
Ik heb het vertrouwen er in dat als jullie dit aanbod aannemen jullie de functie van Moderator niet zullen misbruiken.

Ik speel niet graag op de man, maar Lisan en Fons, ik hoop dat jullie hier serieus even over na willen denken. Anderen behalve Fons en Lisan die dit ook wel willen zijn natuurlijk ook welkom om te proberen. En het werkt dan twee kanten op, misschien kan ik dan ook nog wat leren van jullie manier van moderaten.

Ik wil geen enkele reactie zien op dit onderwerp voor Maandag 30 maart. Dit om jullie even de tijd te geven om mijn voorstel te laten bezinken zodat jullie er even goed over na kunnen denken.
Mocht dit idee je niet aanstaan, dan even goede vrienden. Geen enkele verplichtingen.

Mocht dit forumtechnisch niet mogelijk zijn dan hoor ik het wel van Peet.
Het aanbod geldt alleen voor de harde kern leden.

Vriendelijke groet Modje Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimezo maa 29 2009, 18:08

P.s.

Ik denk dat er hoe dan ook wat van geleerd kan worden.
En ik wil benadrukken dat er van mij na afloop GEEN reacties zullen volgen zoals: zie je nu wel hoe moelijk het is, of andere bekritiserende reacties.

Daarnaast blijf ik gewoon moderator. Het is niet zo dat ik mijn funktie tijdelijk inlever.

Groet Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 00:14

Hmmmmm, krijg je misschien een uitnodiging van een moderator naar aanleiding van "verdacht" gedrag?( klinkt wel erg zo he? ) Of is t voor iedereen om te proberen?

Misschien lees ik het niet goed of eroverheen, daarom vraag ik het even.....

Greetz
JP drunken
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 10:46

Citaat :
Hmmmmm, krijg je misschien een uitnodiging van een moderator naar aanleiding van "verdacht" gedrag?( klinkt wel erg zo he? ) Of is t voor iedereen om te proberen?

Vragen mag natuurlijk,

Maar ik snap je vraag niet helemaal JP. Denk je dat er iets op de achtergrond speelt?
Ik heb dit helemaal zelf bedacht en geen woord hierover met iemand anders op dit forum er over gewisseld. Ook niet met Peet dus.

Beantwoord dit je vraag?

Maar het is inderdaad voor iedereen (de harde kern) om te proberen.
De aanleiding is dat er keer op keer verteld moet worden wat wel en wat niet kan kan. En omdat het toch geregeld in geruzie eindigd leek dit mij wel een goed idee om eens te proberen.

Als er verder nog vragen zijn, stel ze dus gerust.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 11:57

Nee hoor, geen achtergrond ideeen......

Alleen omdat je aangaf om mensen die het af en toe te bont maken; een keer als Moderator mee te laten draaien/werken op het forum ......
Dus ik dacht wie moet aanleiding geven hiervoor? Ik denk niet dat iedereen meteen denkt" ok nu ben ik een fout berichtje aan het maken".....vandaar de vraag, geven de mod's de bewuste personen een PM met uitnodiging hiervoor?

En nogmaals, geen achter de schermen ideeen of dat je iets met anderen hebt overlegt, anders zou ik je dat wel direct gevraagd hebben, hier of via PM.....


Groet JP
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 12:14

Ok ik snap je.

Nee er zijn geen PM's verzonden naar bepaalde personen.
Ik wil alles open houden in dit topic, vandaar dat ik ook in dit topic in mijn eerste berichten de namen van Lisan en Fons heb genoemd. Niet om hun aan te vallen dus. Maar eerder omdat ik het idee heb dat Lisan en Fons er wat vaker moeite mee hebben dan anderen.
Dit is niet erg, ik probeer hier alleen een oplossing voor te vinden en ik heb toen dit bedacht.
Het is aan Fons en Lisan om hier op in te gaan of niet. Ze zijn het natuurlijk niet verplicht. Als zij vinden dat ze dit helemaal niet nodig hebben dan respecteer ik hun mening.
Maar het kan zijn dat er behalve Fons en Lisan ook anderen zijn die hier wel wat in zien. Het is natuurlijk niet zo dat alleen Fons en Lisan hier moeite mee hebben. Ook anderen gaan wel eens de mist in bij het posten van berichten. (ook ik als Moderator maak nog fouten)

Het hele aanbod is vrijblijvend en als je het een kl*t* idee vind, dan heb ik daar ook vrede mee.
Ik probeer alleen een oplossing te zoeken voor een probleem wat regelmatig de kop op steekt.

Groet Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 13:09

Nog een vraag van JP via PM:

Citaat :
Mijn vraag was eigenlijk wie beslist wie de tijdelijke functie krijgt om een te laten zien waar je rekening mee moet houden als moderator..... dus niet bedoelt als steken onder water of rare ideeen.....

Ik beslis wie die functie krijgt en wie er niet in aanmerking voor komt.
Maar bij die beslissing wordt alleen gekeken naar wie harde kern materiaal is en wie niet. Als er meerdere mensen zijn die dit willen dan gaat het dus gewoon op volgorde van aanmelding.
Verder heeft natuurlijk de beheerder (Peet) ook wat in de pap te brokkelen.
Als Peet het ergens niet mee eens is, dan verwacht ik dat hij van zich laat horen.
Ik ben namelijk geen dictator.

Als je als moderator voor twee weken aan het werk gaat, wordt je in het diepe gegooid. Zo is het ook bij mij gegaan en juist daardoor heb ik veel geleerd.
Je mag natuurlijk altijd dingen vragen aan mij of Peet of wie dan ook. Maar mijn bedoeling is dat je in eerste instantie zelf nadenkt over beslissingen die je als moderator gaat nemen. Dus of je een kant en klaar antwoord krijgt van een moderator is nog maar de vraag.
Onthoud wel dat je dus NIET afgeschoten wordt als er iets mis gaat tijdens je moderator functie, fouten zijn toch onvermijdelijk en naar perfectie wordt niet gestreefd.

Groet Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 13:41

Nee dank je Maarten; en tot die harde kern heb ik misschien even behoort, maar zie ik mijzelf nu niet meer.

Groeten,
Lisan
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 13:59

Je behoort zeker tot de harde kern Lisan. Zoals Peet ook al zei je hebt best vaak zinnige dingen ingebracht hier en ik zou het echt jammer vinden als je uit de harde kern stapt.

Maar ik ga je niet proberen over te halen tot iets wat je niet wilt, dus even goede vrienden wat mij betreft.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedi maa 31 2009, 19:09

Zie het vanuit het standpunt van een buitenstaander (is trouwens op elke situatie toe te passen).

Je meld je aan en ziet dat de meeste discussies gaan tussen 10 mensen. Dat is de harde kern. Deze mensen geven de uitstraling van de club weer.

En kijk jij nou maar is in de statistieken dan Lisan,
http://www.eliminatorclub.nl/stats.htm#5

Hebben deze 10 of een paar ervan nou persoonlijke discussies en gevoelens praatjes dan lijkt het de Margriet wel. Meer motorgerelateerde invulling dus. Hoeft niet technisch te zijn maar wel enigsinds motor gerelateerd. Je emoties laat je er maar op los bij je vrienden.

En nou geen gezeik meer. Als je wat te zeiken hebt vind ik ook dat je wat moet uitvoeren. Niemand maar dan ook niemand wil moderaten of beheren maar we hebben wel allemaal een grote smoel als iemand zijn best doet er wat netjes en professioneels van te maken.

Wil je lekker gezellig "chatten" , ga dan lekker naar msn.
Wil je een lulkoek forum, open dan zelf maar een forum of wordt hier Beheerder en bepaal je zelf hoe en wat.
Het overnemen van de beheers functie wordt dan officieel en op naam gezet van de nieuwe beheerder.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimewo apr 01 2009, 11:15

JP schreef:
Hmmmmm, krijg je misschien een uitnodiging van een moderator naar aanleiding van "verdacht" gedrag?( klinkt wel erg zo he? ) Of is t voor iedereen om te proberen?

Misschien lees ik het niet goed of eroverheen, daarom vraag ik het even.....

Greetz
JP drunken

Deze reactie van jou maakt WEER duidelijk dat je nooit een topic helemaal leest maar gelijk reageerd op wat je DENKT dat er staat!
Lees nou eens een keer iets voor je een reactie plaatst JP!
Maarten legt heel duidelijk uit wat ie bedoeld dus jouw reactie slaat helemaal nergens op.

En Lisan,je behoort heel duidelijk wel tot de harde kern,we waarderen je absoluut en je vraagt en zegt vaak waardevolle dingen,soms pak je iets misschien iets te persoonlijk op maar ook dat is een kwestie van wennen.
Je bent een echte Eli-die-hard wat mij betreft!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedo apr 02 2009, 14:20

tuurlijk Es......... ik vond het niet duidelijk, dus waaorm zou ik het niet vragen dan?? scratch
Is gratis toch?

Ennueh.....
( FF gekopieerd ui t e bericht )

"Deze reactie van jou maakt WEER duidelijk dat je nooit een topic helemaal leest maar gelijk reageerd op wat je DENKT dat er staat!"

Vertel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedo apr 02 2009, 14:49

Es zei;

En Lisan,je behoort heel duidelijk wel tot de harde kern,we waarderen je absoluut en je vraagt en zegt vaak waardevolle dingen,soms pak je iets misschien iets te persoonlijk op maar ook dat is een kwestie van wennen.
Je bent een echte Eli-die-hard wat mij betreft!
moderator funktie 201683 moderator funktie 201683

Helemaal mee eens!!!
kom je nog sleutelen zaterdag Lisan??? bounce moderator funktie 632373 moderator funktie 632373
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimedo apr 02 2009, 15:31

Ok we dwalen af!!!

Waarom dwalen we af? (Ik schets een situatie)
Antwoord: Er wordt een zijdelingse opmerking opgepakt en daar wordt op verder gegaan.
Uitkomst: Op het eind gaat het er over wie bij de harde kern hoort en wie niet.
Vergelijk dit met het oorspronkelijke onderwerp "moderator funktie" en je ziet dat dit er niks of weinig meer mee te maken heeft.

Effect: Peet kwaad, modje gefrustreerd en topicstarter vraagt zich af wat dit nog met zijn onderwerp te maken heeft.
Daarnaast hebben anderen een hoop lol vanwege grappige en zijdelingse opmerkingen en zo, wat natuurlijk erg leuk kan zijn maar gewoon niet past op een forum zoals deze.
Het effect daar weer van: Een forum wat je gewoon niet serieus kan nemen.
Het effect daar weer op: Modje wordt strenger en strenger en de lol gaat er dan helemaal vanaf. (ook voor Modje)

Vind je nu bijvoorbeeld dat iemand onvriendelijk is op het forum tegen je, los dit dan onder elkaar op via een PM.
Emotionele zaken horen hier gewoon niet thuis. Misschien moeten sommigen van jullie het forum zien als een gebruiksaanwijzing in aanmaak over de Eliminator.
Misschien helpt het om er zo mee om te gaan.

En dan tijdens de sleuteldag of de Ardennenrit of zo mag iedereen als daar behoefte aan is lekker zijn gal spuwen en dingen uitpraten. Bij een meeting zijn we namelijk lekker allemaal OFF TOPIC!!!

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitimezo apr 05 2009, 16:28

Het verbaasd mij niets maar is er niemand die verantwoording wil nemen hier? moderator funktie 325279

Wel willen we een forum en informatie en hebben commentaar als er iets niet loopt zoals het zou moeten. Maar zelf er wat aan doen krijg je ernstige ziekte van ofzo..... zou anders niet weten waarom NIEMAND interessen heeft.

Het zou juist cool moeten wezen als je deel uit kunt maken van de moderators en beheerders en zo de club kan sturen. Natuurlijk geld dit niet voor de leden die al in het verleden in een commissie gezeten hebben tijdens Rick zijn bewind, deze mensen hebben hun INZET voor de club al bewezen.

Toch vraag ik me af waar iedereen (10 leden actief) heen gaan als hier een slot op gaat?? scratch

Nog erger vind ik het dat ik LANGGGG gelden heb aangegeven niet meer te willen beheren maar niemand zich geroepen voelt. Laatste poging voor overname dus middels dit bericht. Op het moment ben ik bezig een ander forum te maken voor MOTORRIJDERS EN SLEUTELAARS wat een gesloten forum gaat worden waarvoor je uitgenodigd dient te worden.

Voorop staan het sleutelen en de ritten, eenmaal uitgenodigd en binnen wordt er niet meer gemod. Motor merk en type zijn ONBELANGRIJK. Mijn doel is dus een forum te maken voor genodigde die dezelfde interesses delen, motoren motorrijden en sleutelen.

Groetjes een teleurgestelde Beheerder.........
(Na de Ardennen gooi ik de handdoek, ....) moderator funktie 969433
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gesponsorde inhoud





moderator funktie Empty
BerichtOnderwerp: Re: moderator funktie   moderator funktie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
moderator funktie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: KROEG-
Ga naar: