Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 benzine uit luchtfilterhuis

Ga naar beneden 
+2
Marc
Taekyon
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza maa 28 2009, 18:59

vorig jaar mijn zl900 weggezet met de moto 1 en 2 benzine toevoeging in de tank, vervolgens voor zijn winterslaap nog even flink door geblazen (stevig aan de gashendel gedraaid zodat hij lekker doorspoeld) vandaag vol goede moed naar de garage met een volledig opgeladen accu.
het feest kan beginnen, hij start en slaat aan met één druk op de knop.
vervolgens stroomt de benzine uit het luchtfilterhuis.
wie oooo wie weet raad, er heeft al eens iets over dit probleem op de site gestaan maar ik kan dit niet vinden.
groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza maa 28 2009, 19:21

Ja Martin,

Hebben Peet en ik ons heerlijk mee vermaakt, met hetzelfde probleem.

Vlotternaald defekt, of kijk eens even of het membraan van je benzinekraan een gat heeft.

Je kunt het makkelijkst controleren of het membraan van je benzinekraan lek is, door
de vacuumslang van de kraan van de carburateur af te trekken.
Dit is de dunnere slang, die aan de binnenkant van de kraan zit.

Zuig er voorzichtig aan, en zie of er benzine uit komt.

Deze benzine loopt via de venturie de carburateur in, en dan naar het luchtfilterhuis.

Is dit niet het probleem, dan heb je een lekke vlotternaald, en loopt deze over.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza maa 28 2009, 19:31

Hoi Marc,

jij bent een snelle, alvast bedankt voor de tip, ik hoop dat dit de oorzaak is.
ik kan niet eerder dan maandag hier naar kijken, zodra ik wat weet kom ik er op terug.
is het niet zo dat de slang naar het luchtfilterhuis nu leeg is gelopen, of moet ik aan het kraantje zuigen.
het zuigen doe ik wel d.m.v een injectiespuit / slangetje, wel zo fris.
mocht het toch een vlotternaald zijn moeten dan de carburateurs er onder vandaan.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimezo maa 29 2009, 22:40

De buitenste carbs krijg je wel open zonder ze eraf te halen. De binnenste 2 wordt lastig.
Kun je niet zien uit welke carb de benzine is gelopen? FF luchtfilter eruit halen en met lampje kijken. Is het bij alle 4 dan kun je beter bij het membraam zoeken. Het kan ook zijn dat je benzinekraan op de " PRI " stand stond. Cylinder 1 en 2 lopen makkelijker over omdat je motor schuin staat op de standaard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimema maa 30 2009, 02:19

Zeg Slay,

Ook op de Pri-stand mogen je carburateurs niet overlopen.
Dan heb je lekkende vlotter naalden.

De makkelijkste manier om te beginnen met de fout te zoeken is, de vacuumslang van je benzinekraan
te halen, en bij de kraan en carburateur afdoppen.
Niet vergeten de kraan op de Pri stand te zetten, anders krijgt hij geen benzine, en een stukje rijden.
Is het probleem dan verholpen, dan ligt het aan het membraan van de benzinekraan.

Blijft het probleem toch bestaan, dan ligt het aan je vlotternaalden of vlotters, en zou ik ze gewoon alle vier vervangen.
Kijk even op de twee volgende pagina's.
Daar staat ook hoe je kunt controleren of ze goed staan en niet lekken.

http://www.kawa-eliminator.com/carburateurs/index.html


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimema maa 30 2009, 18:43

Hallo allemaal,

misschien een gekke redenering maar eeuuuuhh, ik heb voor de winter (iets wat ik nog nooit gedaan heb) mijn motor goed voorbereid in de garage gezet.
de bekende flesjes Forté moto power 1 en moto power 2 toegevoegd aan de benzine, even lekker wezen blazen en vervolgens weggezet.
zou het zo kunnen zijn dat deze substantie de rubbers van de vlotternaalden opgelost heeft.
volgens een motoport winkel kon ik de inhoud van twee flesjes in de tank gooien, dat zou voldoende moeten zijn.
nu denk ik misschien is het wel teveel geweest, de tank van een eli is tenslotte een beetje aan de kleine kant en de verhouding zou dan natuurlijk best eens te heftig kunnen zijn.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimema maa 30 2009, 19:34

Ja Martin,

Ik kan me niet voorstellen, dat het spul zo agressief is, maar het is dan ook niet
de bedoeling dat je het als conservator de hele winter in je fiets laat staan.

Het is wel een reiniger, en in een te hoge concentratie zou het de boel wel eens aan kunnen tasten.

Zonder teveel paniek te maken, eerst op de voorheen beschreven methode je benzinekraan membraan controleren, en dan verder kijken.

Mijn persoonlijke mening over dit soort toevoegingen ====== niet gebruiken.
Benzine heeft van zichzelf al een reinigende werking.
Maar ja...... er zijn altijd mensen die hun motorfiets graag verwennen, net als met hun hond
met van die dure hondensnoepjes.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimema maa 30 2009, 21:27

okeej Marc,

ik zal idd eerst de gegeven tips opvolgen en zodra ik wat weet zal ik dit melden.
ik heb me laten vertellen dat de benzine van nu eerder narigheid gaat geven wanneer het langere tijd stilstaat in de benzinetank, vandaar mijn forté actie.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimema maa 30 2009, 23:22

Marc schreef:
Zeg Slay,

Ook op de Pri-stand mogen je carburateurs niet overlopen.
Dan heb je lekkende vlotter naalden.

Klopt helemaal Marc.!! benzine uit luchtfilterhuis 911129 Wou alleen aangeven dat als het kraantje NIET op pri stond, ook je membraam lekt. benzine uit luchtfilterhuis 278706
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedi maa 31 2009, 19:10

oorzaak gevonden, in het luchtfilter zitten vier korte rubber slangetjes met daarin een hardplastic pijpje met een rechthoekig uiteinde, op elke carb zit er 1
het rubberslangetje zit op de bodem vertikaal op een tuitje van het luchtfilterhuis en de boven kant gaat aan de bovenkant in het huis.
de eerste lag los en daardoor stroomde de benzine eruit.
weet niet of ik ze nu maar beter kan vervangen, op de site van CMS kom ik er niet echt uit welk onderdeel dit is.
misschien nog wat tips i.v.m de mogelijkheid dat dit weer eens zal gebeuren.??

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedi maa 31 2009, 19:15

Gewoon terug plaatsen Martin, zal wel met vervangen luchtfilter gebeurd zijn. Volgende keer eerst ff checken dan filter erin.

Groet Peet, gelukkig weer opgelost.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedi maa 31 2009, 20:04

zoals eerder gezegd heb ik de laatste keer "voor z'n winterslaap" even flink staan blazen met hem, ik denk dat door de trilling de ...... losgekomen is.
het was gelukkig die van de eerste carburateur kon er dus makkelijk bij.
ook denk ik dat de toevoeging van Forté moto power 1 en 2 mijn motor toch even lekker gereinigd heeft, hij heeft nog nooit zo mooi gelopen als nu.
alles bij elkaar ben ik dus een gelukkig mens.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimedi maa 31 2009, 22:02

En weer een happy end op ons forum, ze zeggen altijd twee weten meer als een, maar hier hobbelen er eenberg rond ! Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 13:50

toch geen happy end helaas.
de benzine komt er nog net zo hard uit, alleen weet ik nu waar het vandaan komt en zal proberen het goed uit te leggen.

aan de bodem van het luchtfilterhuis zit het dunne slangetje van de carter ontluchting.
daarnaast zit een zeer kort en dikker slangetje met een bocht erin dat gaat direct op een aluminium huis(?) vlak onder het luchtfilterhuis.
boven het gat waar dit slangetje uitkomt zit een soort afdakje.
uit deze slang komt de benzine stromen wanneer ik gas ga geven, stationair is er geen probleem.
wie o wie heeft de gouden tip.

groet, martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 16:56

Het lijkt me simpel.

Logisch nadenken.

Benzine zit alleen in je Tank scratch
Loopt van je tank via de kraan naar je carburateurs scratch

Wordt via je carburateurs in het luchtmengsel naar binnen gezogen scratch

Dus, als het via het luchtfilter komt.............. kan het alleen uit je carburateurs komen benzine uit luchtfilterhuis 631321

1 Kontroleer het membraan in je benzinekraan
2 Haal het filter eruit, en kijk uit welk aanzuig-gat bij welke carburateur benzine wegloopt.
3 Gat geidentificeerd = vlotter controleren, als het probleem niet aan je benzinekraan ligt.

Groetos, Marc benzine uit luchtfilterhuis 201683
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 19:23

het wil mij niet lukken en foto te plaatsen en hoop dat het met deze link wel gaat lukken.
https://2img.net/r/ihimizer/img16/5104/dsc02875b.jpg
de benzine komt toch echt uit de bodem van het filterhuis, het door mij eerder genoemde afdakje is op de foto niet te zien dus heb ik een grijs streepje geplaatst i.p.v de echte.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 19:35

Ja ik blijf er ook bij, als je wilt weten waar de benzine UIT de carbs loopt zal je ze er even af moeten halen en nalopen. Uit het luchtfilterslangetje komt het iig niet. Ik denk dat deze vol is waardoor het LIJKT of er benz omhoog komt. Even dopje eraf halen aan de onderkant slangetje.

Het zou kunnen dat de vlotternaalden niet meer dichten. Eens in de zoveel tijd even reviseren die Carbs. Kost geen fluit en ze zijn weer als nieuw.

Bijna zeker dat dat het doet Martin.
Verder is het geen carter ontluchting maar de afvoer van troep uit het luchtfilter als ik me niet vergis. Dit gaat met een slangetje door een soort reservoirtje naar benden met een dop[je op het eind.

Groet Peet benzine uit luchtfilterhuis 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 19:48

okeej ik weet dat het degene ik op de foto aanwijs niet de carterontluchting is maar uit deze slang komt toch echt de benzine omhoog.
het aluminium huis waar deze slang op aangesloten zit daar komt de benzine toch echt uit omhoog hoor.
wat is dat aluminium huis eigenlijk voor ??

ik ben met mijn hele hand in het luchtfilterhuis geweest en geen enkel uitlaat rubber van de carbs. is vochtig laat staan nat.
groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 21:45

ik heb waarschijnlijk een hele domme fout begaan, nu ik er over nadenk stonk het helemaal niet zo erg dus kan het nooit benzine zijn.
nu denk ik eerder aan koelvloeistof, is dan het aluminium huis een onderdeel va het koelsysteem??
ik zal ook de manual van de motor eens bestuderen, ik laat nog van mij horen

groet, martin
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimeza apr 11 2009, 23:01

Citaat :
de benzine komt toch echt uit de bodem van het filterhuis

Het enige wat op de bodem van het luchtfilteruis is aangesloten is de carterontluchting en een overloop slangetje.

Citaat :
okeej ik weet dat het degene ik op de foto aanwijs niet de carterontluchting is maar uit deze slang komt toch echt de benzine omhoog.

Wat jij aanwijst op de foto (gele pijl naar boven gericht) is een klein slangetje (knietje) wat van je carteront (be) luchting naar de onderkant van je luchtfilterbox loopt.
Dat slangetje voor in beeld is een overloopslangetje.

Uit geen van beide slangetjes hoort benzine te komen. Ook koelvloeistof hoort daar niet uit te komen.
Sterker nog, ik denk dat het niet eens mogelijk is dat er benzine of koelvloeistof uit komt. Tenzij je carter vol benzine of koelvloeistof zit of zoals al eerder genoemd er benzine uit de carburateur de luchtfilter box in loopt.

Citaat :
is dan het aluminium huis een onderdeel van het koelsysteem??

Ik neem aan dat jij dat dekseltje bedoelt waar dat slangetje (knietje) naar de luchtfilterbox aan vast zit?
Dat is de carter ont (be) luchting. Daar zit bij mij o.a. een filter in en het heeft een open verbinding met het carter. Heeft absoluut niks met het koelsysteem te maken.
Mocht hier koelvloeistof in staan heb je een intern lek lijkt me, waarbij koelvloeistof in je carter komt en het er via de ontluchting weer uitgooit de luchtfilterbox in.

Moet je vaak koelvloeistof bijvullen? Heb je het koelvloeistof level gecheckt?
Check ook je olieniveau in het carter. Als dit te hoog is verklaart dit misschien een boel.

Altijd simpele dingen eerst checken en logisch nadenken voordat je de boel los gaat halen is mijn advies.

In het kort: Koelvloeistof zou mischien uit dat gat omhoog kunnen komen maar benzine lijkt me niet. Dat zou eerder uit de carburateur komen.

Bekijk idd maar eerst het manual en de plaatjes (ook op www.cmsnl.com) dan wordt er wel wat meer duidelijk denk ik.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimezo apr 12 2009, 00:06

Hoi Maarten, in de eerste plaats gefeliciteerd met je verjaardag.
wat zou de oorzaak dan kunnen zijn als er daadwerkelijk koelvloeistof uit de carterontluchting komt.
nu schiet mij te binnen dat toen ik de motor 2 jaar geleden kocht en ik de olie wilde verversen er bijna 8 liter erg dunne olie uit het carter kwam.
ik hoop dat je hier wat aan hebt en mij dus kan helpen met goede raad.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimezo apr 12 2009, 00:41

8 liter!!!! affraid
hoe doe je dat??
lijkt me niet echt APK!

3,7 zou meer in de buurt komen.
hoe zit het met het peilglaasje dan?

en als er zoveel koelvloeistof of benzine door je olie zit, moet er toch een belletje gaan rinkelen?

hoeveel heb je er toen weer ingedaan?

check eerst hoeveel olie er nu inzit, en waar het naar ruikt, en hoe het eruit ziet.
als er zooi in de olie zit moet je dat kunnen zien.

dan weer vullen met nieuwe olie.

even laten lopen, en goed het slangetje in de gaten houden.

ook zou ik de carbs goed checken, zoals eerder gezegd

ben heel benieuwd wat het probleem is uiteindelijk. Question Question

groet Ed,
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimezo apr 12 2009, 01:34

Citaat :
Hoi Maarten, in de eerste plaats gefeliciteerd met je verjaardag.

Bedankt Taekyon Very Happy

Citaat :
wat zou de oorzaak dan kunnen zijn als er daadwerkelijk koelvloeistof uit de carterontluchting komt.

Ja hele goede vraag. En dat is nu net de vraag waar ik niet met zekerheid antwoord op kan geven. Ik zat te denken aan een lekke pakking ERGENS of een scheurtje ergens in het blok. Maar ja, "ergens" is wel lekker vaag.
Te weinig kennis en ervaring om er antwoord op te geven.
Laat ik over aan een ander anders ga ik buiten mijn boekje Wink

Ik denk ook niet dat koelvloeistof en olie goed mengen. Dus als er 8 liter dunne olie uitloopt..... tja ik vind het wel erg veel ten eerste en het zou er ook niet uitzien als olie maar meer als een emulsie. meng olie maar eens met water en roer erg hard. Zal het eerst een ander uiterlijk krijgen en dan weer uit elkaar drijven. Olie onder en water er boven op.

Vandaar dat ik ook dacht aan koelsvloeistof in het carter, boven op de olie liggend (dus een te vol carter) en dat de koelvloeistof er bij het starten van de motor al uitloopt bij de carter ont/ beluchting.

Dit gebeurde dus de eerste keer dat je de olie ververste en is nooit weer gebeurd?? Als dat zo is zou ik haast denken dat iemand (een paasei) het hele carter gewoon vol heeft gegooid met de eerste de beste olie die hij kon vinden (mischien ter bescherming van roest tijdens lang stilstaan. Ik bedenk maar wat). Wat sommigen ook doen is bij het wegzetten van hun motor in de winter, dan gooien ze tweetakt olie in hun cilinders om ze te beschermen. Dat druipt dan langs de zuigers het carter weer in. Mensen doen wel vaker rare dingen.

Gr Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimewo aug 12 2009, 21:28

ook hier een een te late reactie maar ook nu wil ik graag laten weten wat er eigenlijk aan de hand was.
ben met mijn probleem naar Henk Roukama gegaan en hij gaf als antwoord: je hebt een benzine instroom gehad, de benzine loopt direct door de carburateurs zo het blok in.
oorzaak vlotters, revisie setje gekocht, vlotters goed afgesteld d.m.v afstel gegevens uit de manual.
probleem opgelost.

groet, martin
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitimewo aug 12 2009, 22:19

Taekyon schreef:
ook hier een een te late reactie maar ook nu wil ik graag laten weten wat er eigenlijk aan de hand was.
ben met mijn probleem naar Henk Roukama gegaan en hij gaf als antwoord: je hebt een benzine instroom gehad, de benzine loopt direct door de carburateurs zo het blok in.
oorzaak vlotters, revisie setje gekocht, vlotters goed afgesteld d.m.v afstel gegevens uit de manual.
probleem opgelost.

groet, martin

Bedankt voor het antwoord Martin. Kan ik altijd wel waarderen.
Verklaart een hoop idd de verklaring van Roukema.

Gelukkig was het met een revisiesetje verholpen, groet Peet benzine uit luchtfilterhuis 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gesponsorde inhoud





benzine uit luchtfilterhuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: benzine uit luchtfilterhuis   benzine uit luchtfilterhuis Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
benzine uit luchtfilterhuis
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welke benzine?
» lekkaasje! Benzine kraan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: