Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 allroadcapaciteiten van de eli

Ga naar beneden 
+2
slayeric
maarten
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimewo feb 18 2009, 22:33

Nu ga ik komende zomer misschien een allroadcursus volgen. Daar huur ik dan een motor bij, want daar is schijnbaar niet elke motor geschikt voor...
Wat zijn jullie ervaringen met de capaciteiten van onze trouwe Eli....

Door zijn verlengde voorvork en lage bouw neem ik aan dat hij erg beperkt is in dit soort werk, maar misschien heeft een van jullie hele andere ervaringen?
(al oefen ik liever op een oefenmotor dan op mijn prachtfiets... Very Happy )

Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeen..
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimewo feb 18 2009, 23:00

Ik ben wel eens een greppel ingegleden, meer off road ervaring heb ik niet. rabbit
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 00:29

Ik heb eens een modderig zandpaadje genomen. Geen aanrader!! Beetje teveel gas en je staat andersom. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 00:52

Ik heb per onegluk al eens 2km zandpad en een weiland genomen met mijn Eli, helemaal geen probleem, alleen moet je wel op de grondspeling letten.
Het is gewoon wat ik altijd zeg: Echt een topmotor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 00:53

Ik heb vroeger wel eens wat ge motorcrossd maar daar heb je toch echt een heel ander soort motor voor nodig.

rechtere vork, langere veering,ander profiel op de banden en je moet ook staand de motor goed kunnen bedienen.

gewicht verdeling is heel anders.
niet voor niets dat een crossmotor er zoveel anders uitziet als een weg motor,

in het begin zagen de motoren er veelal het zelfde uit, maar door het verschillende gebruik kreeg je ook andere soorten en toepassingen.

zie het als een soort evolutie, pig monkey cat Surprised

maar altijd leuk zo'n offroad/allroad cursus.
suk6 Lisan,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 00:58

mijn advies : mijd zand en bospaden zoveel mogelijk,ik ben toch niet op survival sunny

Mathje
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 15:23

je zus kriebel, allroad met een Eliminator?

lol!

Bijna hetzeflde als circuit rijden met crossbanden.
Snap de vraagsteling ook niet helemaal, welke idioot gaat er nou offroad rijden met een omgebouwde race motor (gpz).


gP
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 15:46

Vroeg me gewoon af hoe jullie ervaringen zijn met de Eli op wat moeilijkere paden...
Die kun je in de Ardennen toch ook tegen komen? Het is niet mijn bedoeling om allroad met deze motor te gaan rijden, maar alle ervaring in het rijden is mooi meegenomen toch?
En offroad is toch weer een stapje verder dan allroad volgens mij.
Ik heb hier regelmatig te maken met slikwegen in het najaar, dus alleen rijden op mooie schone wegen is niet altijd mogelijk.

Maar....ik begrijp uit jullie ervaringen dat ik dan toch echt ooit nog een andere motor bij moet kopen als ik wel op survival wil.
Nu eerst die loterij maar winnen dan!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 16:00

ik heb die repotrage gezien van Long Way Round,
en vind dat die jongens weer iets te zware motoren hadden.
of mischien te veel bij zich,
maar is wel supertof zo'n reis!

misschien moet je een goeie sponsor vinden die een motor doneert als je je trip gaat maken.. allroadcapaciteiten van de eli 631321
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 17:17

Citaat :
misschien moet je een goeie sponsor vinden die een motor doneert als je je trip gaat maken.. allroadcapaciteiten van de eli 631321

Ja Edje....ik ben in het boek begonnen! Zit nu bij de voorbereidingen en de keus wb motor is erg belangrijk blijkt.
Wat dat betreft ben ik ook erg nieuwsgierig gewoon naar ervaringen, mogelijkheden van verschillende motoren. Ook dat zal wel erg persoonlijk liggen. (wat past bij je, waar voel je je zelf prettig bij...) Feit is denk ik wel, dat als je een lange trip wilt maken, je erop bedacht moet zijn dat niet alle wegen zo geplaveid zijn als in Nederland; daar hoef je alleen nog maar de grens voor over te steken om daar achter te komen.
Vandaar dat het me handig leek om iets meer ervaring op te doen met verschillende soorten wegen en daar wat handigheidjes voor te leren. Ik zit hier dicht bij Belgie met al zijn kinderkopjes...
Ik denk dat je er altijd wel profijt van kunt hebben, ook op een eli, want ook dan kun je een moeilijke uitwijk moeten maken door de berm of weiland...

Ha, en die sponsor...... die zoeken we ter zijner tijd wel....wie weet!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 19:21

....je zou kunnen beginnen met een vervolg rij-opleiding?
Enne....een survivaltocht?
Waar ga je dan je kinderen en je dieren laten? Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 19:51

Ik zie dit ook als een soort vervolg rijopleiding.
En de levende have hier? Ooit zullen ze het nest verlaten en de dieren zijn al oud...


Heb ook geen haast... duurt nog wel even hoor voor ik vertrek voor langere tijd... is de eli misschien allang versleten!
Voor de ardennen is het zo goed als geregeld.... cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 20:42

Citaat :
Ooit zullen ze het nest verlaten en de dieren zijn al oud...

M.a.w. De kids schop ik eruit en de hond krijgt een spuitje??? lol! lol! lol!

Lisan toch!!!!! Foei!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 20:55

hahaha, nee hoor Maarten....maar wees eerlijk; op een gegeven moment is het goed om op eigen benen te staan. Daar is de hele opvoeding op gericht toch? Dat duurt nog wel even.... de jongste is 9...en het spuitje; dat mag de hond hebben als de tijd daar voor is. Ik ben tegen zinloos lijden (en geweld)!

Ik heb dus nog zo'n tien jaar voor de voorbereidingen lol!
Tot die tijd leef ik me wel uit met traininkjes hier en daar, en het leren kennen van motoren en onderdelen. Ik val jullie dus voorlopig nog even lastig met mijn gezeur... allroadcapaciteiten van de eli 764760
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedo feb 19 2009, 22:41

Survival is gaaf, in mijn defensietijd, ( beroeps, luchtmobiele brigade), vond ik dat het mooiste dat er was.
Nu 13 jaar later vind ik het nogsteeds leuk, maar het lichaam wil soms niet mee, ivm Kapotte knie en slechte rug, maar toch, leuk survival.
(Mijn broer is survivalinstructeur geweest en nu sportleraar)
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 14:05

Ha Luitjes,

Ik geloof, dat we dit topic al eens aangesneden hebben ??

April / Mei is het weer zover. Zit ik weer 7 weken voor mijn werk in Z-Afrika, met de nodige ruimte

om weer een paar tochtjes te maken.

En.........dan stap ik weer op de motor. Lekker.....zonder kaart.

Alleen een begin, en eindpunt, en een richting, en dan zien waar we terecht komen.

Het is altijd moeilijk de goede motor voor de betreffende klus te vinden.
De eerste keer dat ik ettelijke duizenden kilometers door Z-Afrika gekacheld ben, was op een 1 cilinder Honda 125 CC.
Echt perfekt voor berg en zandpaden. Lekker licht en wendbaar.
Er waren maar twee problemen. Te kleine tank, en topsnelheid lag op 90 Km/U, dus op de weg een slak.

De tweede keer heb ik een BMW 650 GS Dakar gepakt.
Een stuk lichter dan wat ze gebruikten in "the long way around", maar zeker zo krachtig en erg goed te handelen.
Voor Lisan, zou het enige nadeel zijn, dat de 650 Dakar best wel hoog is, en voor haar ook nogal zwaar, maar ja, je moet een keuze maken.
Ik zou zeker kijken naar een fiets met een lage instap. Heb je je voetje eerder aan de grond als dat nodig is.
Wat betreft onze Eli, die is voor dit soort werk echt niet geschikt, maar strepen trekken kan in Z-Afrika ook !!! geek
Ligt er dus net aan wat je van plan bent.
Een ding gaat er zeker veranderen met je motor rijstijl.

Blijf off road a.u.b. met je vingers van de voorrem af. Heb er al genoeg op hun snuffert zien gaan.

Ik verheug me in ieder geval op het vervolg van:

http://www.kawa-eliminator.com/tripsouthafrica/index.html

en https://www.youtube.com/watch?v=ZM8ruVLo_Eo

Dus... weer een nieuw filmpie.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 14:41

Citaat :
Blijf off road a.u.b. met je vingers van de voorrem af. Heb er al genoeg op hun snuffert zien gaan.

Ha Marc!
Kijk, hier heb ik wat aan....maar ja, jij hebt dan ook de ervaring!! Ik neem aan dat dat dus ook geldt bij elke motor, ook op het moment dat je per ongeluk off road knalt...
Die lengte zal idd bij mij wel een probleem zijn; maar bij degene waar ik de "training ga doen heb ik ook mijn gewone lessen gevolgd en hij heeft een verlaagde motor staan. Wat voor eentje weet ik nog niet.

Dit topic is inderdaad een beetje het vervolg op het topic over reisverhalen; misschien moet het daarbij gevoegd worden. Maar ook zonder een verre reis ben ik benieuwd naar de all road/off road ervaringen en handige tips.
( en kan ik jullie misschien handige tips geven na de training Very Happy )

Jij verheugt je op je reis vervolg....ik op je verhalen!
Groetjes!
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 16:19

Hey Lisan, niet om te zeiken hoor maar:

Een Eliminator rij je omdat hij gaaf is. Kaal, snel en NAAKT.
Ga je ermee op je bek breekt gelijk alles af. Ook niet geschikt om in het stof te bijten.

Een OFFroad (van de weg af dus) neem je om te crossen en offroad te rijden, rijd weer wat ongemakkelijker op teerstrippen maar heeft wel rondom bescherming.

Een ALLroad zegt het al, voor alle wegen geschikt. Zal dus een compromis wezen tussen weg en OFFroad. Niet persee geschikt voor offroad of onroad maar een middenweg om overal mee te komen. Neem aan dat de GS650 en 1200 ALLroads zijn dan.

Citaat :
Ik neem aan dat dat dus ook geldt bij elke motor, ook op het moment dat je per ongeluk off road knalt...

Om te zeggen dat je je voorrem niet moet gebruiken zou hetzelfde zijn als je achterwielrem niet gebuiken op teerwegdek. Alles in gepaste maten. Normaal 70% voor en 30 achter, afhankelijk van rijgedrag en omgeving. Bij zandwegen moet je alleen zorgen dat je voorwiel niet blokkeerd, net als je achterwiel op teerweg om een slip tegen te gaan.

MAW: je kan rustig een zandpad op rijden met je Eli. Bagger en gaten kan je beter vermijden ook omdat de motor "zwaar" is en moeilijk rechtop te houden. Maar heuvels en wegen als in Longway round kan je wel vergeten.

Aldus mijn visie allroadcapaciteiten van de eli 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 17:35

Ha Peetje,

De rede, dat ik zeg " blijf van je voorrem af" op een zand of grindpad, heeft voornamelijk te maken met de gewenning van mensen, die alleen op teer rijden.
Normale reflex van veel motorrijders is, als het voorwiel iets wegglijd, dat ze de voor-rem automatisch nog verder inknijpen, door de schrik reactie.
In een bocht op een grindpad, losse of glibberige ondergrond met de voor-rem remmen, kan zeer onvoorspelbaar zijn. Vooral op een stuk waar je nog nooit gereden hebt.
Om deze rede is een off de road ook heel anders gebouwd.
Bij een wegmotor, wordt het hele gewicht bij het remmen op het voorwiel gebracht, waardoor de remwerking nog eens versterkt wordt.
Een off de road staat meer " achterover ".
Dit om blokkeren van het voorwiel te voorkomen, en er voor te zorgen dat het voorwiel zo goed mogelijk blijft rollen (daarom is tie ook zo groot ), dus bestuurbaar blijft.
Je stuurt als het ware met het voorwiel, en door gas geven, wring je het achtereind achter het voorwiel aan.
Dit kun je goed zien, door het "dansen" van het achterwiel, als het op losse ondergrond het voorwiel volgt.

Vlak buiten Bloemfontein in Z-A, heb ik een paar jaar geleden, een leuke cursus off de road rijden gevolgd.
Daar kun je voor een paar Euries, de hele dag rondcrossen, totdat al je ledematen eraf vallen, en geen plek in je lijf meer kunt vinden waar je geen spierpijn hebt.

Als jullie een keer die kant op gaan, zeker een aanrader, voordat je je in het ongewisse berggebied begeeft.

Daar sta je er namelijk alleen voor.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 17:40

Citaat :
MAW: je kan rustig een zandpad op rijden met je Eli. Bagger en gaten kan je beter vermijden ook omdat de motor "zwaar" is en moeilijk rechtop te houden. Maar heuvels en wegen als in Longway round kan je wel vergeten.

Thanx Peet em Marc!
In die bagger hier voelde ik hem ook wel eens slippen.... Voor mij is het belangrijk om te weten wat mijn motor kan, ben nog wel eens onzeker als ik met anderen meerijdt die hele andere visies hebben. Maar dus ook andere motoren hebben.
Het blijft een beetje zoeken naar een middenweg en meer vertrouwen krijgen in mezelf en mijn motortje...
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 18:03

Hey Marckie, chips man ik wil wel mee naar Africa hahaha.

Ik zat net CARChannel te kijken (erg gaaf kanaal trouwens, heb de hele Gumball 3000 gekeken echt een aanrader) en daar waren ze op Assen aan het circuit rijden. Wilde er net een topic over openen. Daar kun je ook rij ervaring opdoen.

Mischien leuk clubdagje ,.

http://www.eliminatorclub.nl/ritjes-f2/circuit-dagen-assen-t153.htm#3676
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimeza feb 21 2009, 18:42

Mischien moeten we aan Mathje vragen hoe je OFFroad moet rijden,.

allroadcapaciteiten van de eli Dsc03313

lol!

Ouwe crosser
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimezo feb 22 2009, 01:48

Zeg Peet,

Dat pad waar Mathje op rijd, is volgens Z-Afrikaanse maatstaven een verharde weg, geschikt voor
minimaal 80 Km per uur. scratch

Eerlijk gezegd. Ik vind mijn Eli een heerlijke fiets. Ook geschikt voor de snelweg in Z-Afrika..maar !!!

Bergen in Lesotho ????

Dan moet ie toch een stuk van de grond, anders hangen de ingewanden er zo uit.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimezo feb 22 2009, 15:30

Was ook grappig bedoeld. Is de inrit van Boele´s place.

Groetjes Piere cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
roberto

roberto


Man Aantal berichten : 114
Leeftijd : 66
Woonplaats : delft
Humor : uuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh
Registration date : 26-10-08

allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitimedi feb 24 2009, 01:55

in oostenrijk ben ik met een 1200 wing een bergweg omhoog gereden die bestond uit kiezels ter grote van een golfbal.
nu heeft die wing dus gecombineerde remmen dus je remt altijd voor en achter maar wel voor meer als je de stuur rem erbij pakt.
dat kiezelpad deed ik dus alleen met de voetrem en ben dus halfstaand helemaal boven gekomen.
had toen wel last van verkrampte armspieren Very Happy Very Happy .
de echte lol kwam daar boven pas,,,,,,,,,,,,,het pad liep dood.
kun ik/.,.';=[.'weer dat zelfde end weer terug,,,gggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
was eerlijk gezegd nog moeilijker dan omhoog omdat je dan door de zwaartekracht moeilijk de snelheid in toom kunt houden met zo'n zware fiets en die kiezels.
1 vriend op een VFR 750 kon het niet aan en ging lopend terug.
toen ik beneden kwam stond het zweet op m'n voorhoofd ( en in de bilspleet) maar het was wel gelukt.
vanaf dat moment heb ik mij niet meer laten tegen houden door een beetje terrein.
die zandpaden op de veluwe heb ik met de 1500 ook gedaan en met deze 1800 kwam ik in pijnacker op visite bij een vulcan vriend waar de hele straat open lag!!
2de versnelling 3/4 gas en gewoon tot aan de voordeur.
je had ze moeten zien kijken, hahahahaha
alleen het weg komen ging wat moeilijker want toen groef dat bakbeest zich lekker richting china, (oeps).
toen moest er wel geduwd worden,,,, vond ik niet erg want ik zat lekker op de wing in mijn leunstoel. Razz Razz Razz Razz .

waarmee ik maar wil zeggen lisan.
je kunt met elke motor gekke dingen doen alleen zijn ze er niet altijd voor bedoelt.
met een beetje oefening kan ook jij door de veluwe over de zandpaadjes maar je rijstijl zal daar gewoon anders moeten zijn.
en dat vergt oefening.

pppfffffff zere vingers.

doei doei.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





allroadcapaciteiten van de eli Empty
BerichtOnderwerp: Re: allroadcapaciteiten van de eli   allroadcapaciteiten van de eli Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
allroadcapaciteiten van de eli
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: KROEG-
Ga naar: