Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Boeken, reisverhalen Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Boeken, reisverhalen Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Boeken, reisverhalen Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Boeken, reisverhalen Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Boeken, reisverhalen

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 08 2009, 00:22

Wie van jullie kan mij tips geven over boeken die met het reizen met de motor te maken hebben?
Ik heb er al een paar om eens naar op zoek te gaan; de terugkeer van Jupiter en Jupiters reizen van Ted Simon...

En Europa op twee wielen van Gerard van der Ende...

Er zullen er toch wel meer geschreven zijn?
Mijn voorkeur gaat vooral uit naar Europa en Rusland/Sowjet Unie, maar ook Mongolie en China.

(eerst maar eens beginnen in de Ardennen of Schotland, maar een mens moet wat te dromen hebben nietwaar?) lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 08 2009, 02:01

Lijkt mij ook wel wat,
een flinke reis maken met de motor.
voor nu zit het er nog niet in maar als de kidz wat groter zijn ga ik het zeker een keer doen.
weet niet of ik op de ELI ga, misschien op een motor waar je overal makkelijk onderdeeltjes voor kan krijgen. of een die nooit stuk gaat!
en dan het liefste naar "de oost."

is ook wel handig als je het goed voorbereid.
en dan is er ook nog het kosten plaatje,maar voor de prijs van een vlieg ticket naar de andere kant van de wereld, kom je op de motor een flink end denk ik.


net wat je zegt Lisan.. eerst maar eens naar de Ardennen. Boeken, reisverhalen 632373
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 08 2009, 09:50

Hee lisan,

K weet nog te herinneren dat je Utrecht al een flink stuk vond, en nu wil je naar China !?? lol! Heb je al een gekeken hoeveel keer dat tanken wordt onderweg hahahaha
Nee hoor GEINTJÛH !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 08 2009, 14:40

Ja, JP.... Very Happy
Maar nu heb ik de smaak wel te pakken hoor!! Het blijft knap om in 4 uur naar Utrecht te rijden toch?
Proeft alleen naar meer!!!! Had in die tijd ook in Frankrijk kunnen zitten... lol!

En het is precies zoals Ed zegt; ik heb nog wat jaartjes voordat het er echt van komen gaat, dus voorbereiden, sparen....en intussen in 1 stuk blijven, want ook hier kun je gewoon de bocht uit vliegen ....of tot moes worden gereden...

Maar, als het er dan echt een keertje van komt....dan ga ik!
Intussen lekker kwijlen boven boeken; er over lezen is een eerste voorbereiding....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 08 2009, 22:20

Wild Hogs.


Dat lijkt me wel leuk om een keertje na te doen hahahahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimevr jan 09 2009, 01:26

Waarschijnlijk ga ik dit jaar naar Noorwegen. Maar eerst met de auto. Schijnt een heel mooi land te zijn om rond te toeren. Als het bevalt zal ik dan eens terug gaan met de motor.

Zal dan in ieder geval geen zuipvakantie worden Boeken, reisverhalen 764760

De states zijn ook mooi (westkust en noorden) Wil ik nog eens terug... misschien nog wel een eli kopen daar, rontoeren en na de vakantie de eli in een container de boot op richting NL.

..Keep on dreaming!!!!
Boeken, reisverhalen 20241
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimevr jan 09 2009, 09:54

He Ser, maar wel een aangepaste Wild hogs toch?

===> !! Wild Eli's !! <===

Maarreee.... wanneer gaan we?! cheers geek Boeken, reisverhalen 276152
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimevr jan 09 2009, 20:44

The long way round moet ook een bestseller zijn.....
Heb m besteld,er is ook een dvd van ( serie die op tv is geweest; kazachstan, rusland, syberie, alaska , canada)
Iets voor jou Peet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimeza jan 10 2009, 02:08

Mag ik mee Lisan, ik heb geen zin meer in werken. Boeken, reisverhalen 493147
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimeza jan 10 2009, 02:32

Graag!!! Ik kan wel wat technische ondersteuning gebruiken en hoe meer zielen....hoe meer gezelligheid!

En er blijken meer van die dromers te zijn....alleen; ze doen het nog ook!!!
Jouke.FamHofman.com
Geweldig toch?

Ik begrijp wel dat ik intussen ook nog wat offroad ervaring op moet gaan doen... En of onze eli's dit soort tripjes aan zullen kunnen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimeza jan 10 2009, 11:15

Of "The Long way Down " van National Geografic........Met die acteur Ewan Mcgregor ( van Star Wars en The Island bv, Trainspotting..... ) samen met een maat van uit toppie Schotland naar de Kaap in Zuid Afrika......


Best indrukwekkenddat ritje, Pas weer herhaald dacht ik........

Greetz
JP
Terug naar boven Ga naar beneden
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimeza jan 10 2009, 12:54

lisan schreef:
The long way round moet ook een bestseller zijn.....
Heb m besteld,er is ook een dvd van ( serie die op tv is geweest; kazachstan, rusland, syberie, alaska , canada)
Iets voor jou Peet?

Ik heb hem al op mijn PC staan en gekeken. Gewoon gedownload natuurlijk. Met veel plezier naar gekeken trouwens.

Persoonlijk vond ik de Long way round stoerder maar Afrika is wel heeeel erg mooi ook hoor. Denk dat ik eerder down dan round ga omdat ik een kou kleum ben.

Ja JP,. mischien is de long way round wel de voorloper van de long way down?? scratch
Je weet wel ,.. met die acteur uit "The Island" , Ewan mcGregor, die daar samen met Scarlet Johansen rondloopt. En die andere acteur,..Charlie Borman.

Maar, zijn alletwee aanraders. Vond het jammer dat er niet meer was met hun twee. Maybe zuidAmerika. Zit nu Dakar te volgen maar dat is ook een leuk stuk DOWN. Van Canada naar puntje ZuidAmerika.

Greets Boeken, reisverhalen 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo jan 11 2009, 14:07

Ha Luitjes,

Leuk onderwerp, en ook wel op mijn lijf geschreven.
Toch worden tochten zoals "around" en de dakar vaak verkeerd gezien.

Bij de "around" en "down" tocht wordt veel in scene gezet, om het intererresant en spannend te maken.

De BMW's waar ze mee rijden, zijn veel te zwaar, en als je hiermee onderuit gaat in de bergen, breek je geheid je benen.
Daarnaast zijn ze ook veel te zwaar beladen. Je hebt absoluut geen controle meer over de fiets, en als je op een berg paadje stil komt te staan kun je dat ding echt niet meer houden.

Vergeet ook niet, dat bij deze tochten, een cordon van support meerijd.
Materiaal, benzine, eten, water enz. enz.
Band lek ??? Even bellen en een nieuw wiel plaatsen.

Ga je met twee / 3 man op pad, dan ben je echt wel op jezelf aangewezen, en dan moet je met het karige gereedschap wat je mee kunt nemen, zelf je band lichten en plakken.
Gaaf............maar ook vol met risico's.

De langste tocht die ik gemaakt heb, was rondje Middellandse Zee. Niet lachen...........op een Guzzi.

Een degelijke Trekker, en toch meer dan genoeg problemen gehad, ondanks dat ik alleen maar vlakke stukken gereden heb, en geen onverharde bergpassen. Wat met deze fiets ook echt niet kan.

En als de boel kapot is, dan sta je daar.................verlaten en in je uppie...........midden in de woestijn.

Je kunt dan alleen maar hopen, dat je de boel tijdelijk kunt fixen, zodat je het volgende dorp haalt. 100 Km op 1 cylinder !! Beide uitlaat klepstelen kapot, en toen maar de inlaat klepsteel gebruikt voor de uitlaat, en 100 Km. op een cylinder rijden.
Midden op de dag niet kunnen rijden, omdat het 50 Graden is, en de motor oververhit raakt.

In een klein dorpje door zo'n bak en braad lasser, van twee stukken ijzer twee nieuwe klepstelen gemaakt. Ik kon niet boven de 3000 toeren rijden, want dan raakten de kleppen de zuigers, maar ja....dat mag de pret niet drukken.

Ook de tamelijk onvoorbereide tochten door Z-Afrika en Lesotho waren fantastisch, maar niet zonder grote risico's., maar daar kan ik wel ettelijke boeken over schrijven.
Bijna zonder benzine, lekkere crash en 6 meter met motor en al naar beneden gedonderd.
De kans lopen dat je 's nachts op het menu komt te staan van wat naar een lekker maaltje aan het zoeken is.
Vermoeidheid. Dagen door onbekend bergterrein worstelen, vergt wel het uiterste.

Met 2 / 3 man zo een tocht...is niet niks. En....je kunt niet alle risico's uitsluiten.
En !!! Er rijden geen 2 of 3 support wagens met je mee !!

Mij werd deze tocht door mensen die bekend waren met de omgeving afgeraden, en er zijn daar al heel wat motoren in minder onherbergzame gebieden gesneuveld.

Als je in " the middle of nowhere " zit, zul je je toch zelf moeten redden.

In Lesotho werkt je mobieltje niet, en het kan voorkomen, dat je de hele dag geen mens ziet. Dus...de volgende keer, neem ik een satelliet telefoon mee.

Het is een fantastische ervaring........maar weet waar je aan begint, en ken je beperkingen.
En niet minder belangrijk. Weet zoveel van motoren, dat je kunt improviseren, om het ding weer aan de praat te krijgen.
Menig mens verkijkt zich daarop.
Je kunt niet een tweede motorfiets in onderdelen meeslepen.

Maar..............het is GAAF.


Groetos, Marc

http://www.kawa-eliminator.com/tripsouthafrica/index.html

http://www.kawa-eliminator.com/mypage/index.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo jan 11 2009, 14:56

Natuurlijk blijft het voor de meeste van ons, zeg maar gerust allemaal, een fantasie of droom. Wat Marc al zegt: er is een hele organisatie bij nodig.

Ook lichamelijk trekken de meeste het niet, ik zeker niet maar zou het wel graag gedaan hebben op de manier zoals Charlie en Ewan het deden. Goed plannen, sponsoren en ondersteunings teams erbij.

Ook Dakar is erg vet, alleen is dat een race. Persoonlijk zou ik voor een plezier rit gaan en geen race. Wel is de omgeving waar ze nu zitten erg mooi. Zuid Amerika is fantastisch natuurlijk en mischien na zo een dakar een stuk dichterbij om rond te reizen.

Groet peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo jan 11 2009, 15:35

Met veel dingen is het zo dat, als je niet probeert, ook nooit zult weten of het kan en blijf je met een"wat als" gevoel rondlopen....

Ik zie het niet als een afgang als je probeert, maar het lukt niet; heb je het toch maar mooi geprobeert en ken je je grenzen op dat gebied...

Zo'n reis is mijn soort van einddoel...ik ben begonnen mijn rijbewijs te halen, en verder zien we wel hoe ver we komen...
Misschien zeg ik na de Ardennen "dit nooit meer!". Maar als je niet probeert zul je het nooit weten!

Met de motor op pad is heel anders dan met de benenwagen en de duim omhoog...daarbij; ik ben inderdaad ook geen 18 meer...en intussen ook de nodige verplichtingen opgebouwd...
Het streven blijft, al blijft het een droom en haak ik tussentijds af...we zien wel hoe ver we komen en wat haalbaar is...

Wanneer schrijf je je boek Marc? Kunne we in elk geval lezen als we achter de geraniums zitten lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo jan 11 2009, 15:48

Ha Lies,

Ik denk dat ik het af en toe bij een filmpje maken hou.

Daarbij moet je wel van goede huize komen, om de sfeer en de indrukken zo op papier te krijgen als je het aan den lijve meegemaakt hebt.

Mei wordt het weer een weekje of 7 Z-Afrika.

Denk dat ik dan wel weer een of twee weekjes in m'n uppie rond ga scheuren en zie waar ik nu weer terecht kom.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimezo jan 11 2009, 17:20

Mooi!!! Geweldig als je zoiets dan ook kan combineren met werk enzo...
Hou ons maar op de hoogte, maakt niet uit hoe!

Plaatjes zeggen soms ook al genoeg...de verhalen kunnen altijd nog komen..
Terug naar boven Ga naar beneden
wimmo

wimmo


Man Aantal berichten : 98
Leeftijd : 66
Woonplaats : amsterdam
Humor : ja
Registration date : 15-11-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimema jan 12 2009, 23:56

Hi Lisan,

In de Sovjet Unie zal je niet meer komen, die bestaat al tien jaar niet meer... Ik ben er geweest in 1985. Met het vliegtuig hoor. Veel te ver weg. In de Oekraine rijd je ongeveer vier dagen door de zonnenbloemvelden. Saai....

Wil je lezen (of de film kijken) dan is "the motorcycle diaries" een aanrader. Che met zijn vriend gaan dwars door Zuid-Amerika op de motor. Pas op hè; in de jaren vijftig. Later wordt-ie geloof ik nog actief op Cuba tongue

Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/wim-molenaar/index.htm
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 15 2009, 14:15

Boeken, reisverhalen DBFE2E75C2C5A5F19A4A00110A5E5BFA

heeft Es `staan. Schijnt een leuk boek te wezen. Ga er vandeweek wel is in beginnen.

Citaat :
Motorisch Gestoord
Het langverwachte debuut van Joost Overzee (1963), redacteur en testrijder van MOTOR Magazine is uit!
Motorisch gestoord verhaalt over extase, angst, woede, snelheid, jetlag, luxe, dronkenschap, deadlines, verdriet en klein kneutergeluk met altijd de motorfiets als rode draad.
Artikel: 202556
Prijs:€ 15,00 Verzendkosten: € 2,00
Levertijd:3-5 werkdagen

Greets peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 15 2009, 22:51

Kheb hem ook is wel grappig. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo jan 29 2009, 21:23

Wild hogs was zeker leuk!!!! Zorgde voor een lekker avondje melig ontspannen!
Grappig ook dat je medemotorrijders in de karakters terug herkent....
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo maa 05 2009, 18:35

Net Motorcycle diaries zitten kijken.
Wat een *** film zeg.

Ze hadden hem beter gewoon Diaries kunnen noemen want na 30 minuten hield de motor er mee op en de resterende 1,5 uur lijkt wel een spaanse soap.

Wel ERG mooi daar, maar dat wist ik al (uit de boeken en van TV hahaha).

Goente Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo maa 12 2009, 19:04

Hier een linkje voor Lisan, (de rest mag ook wel kijken hoor)
volg het al een tijdje, is best wel intressant.
gaat alleen een beetje traag als je er bovenop zit,
maar je kan ook alle filmpjes achter elkaar kijken.

Home (NL)

Site heet Reismotor.nl

Groet Ed,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitimedo maa 12 2009, 19:37

Dank je Ed!!! Ben ik wel weer even zoet mee!
Mijn metgezel op de beurs was niet zo geinteresseerd in reizen per motor...is Zeeland nog niet uitgeweest geloof ik Mad , dus niet veel van de reisstands opgemerkt of weer snel verder anders was ik hem kwijt... Rolling Eyes

Mooie beelden!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Boeken, reisverhalen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boeken, reisverhalen   Boeken, reisverhalen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Boeken, reisverhalen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: KROEG-
Ga naar: