Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Motorzaak/werkplaats ervaringen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo dec 21 2008, 12:59

Motorzaak/werkplaats ervaringen 911129

Zo nu en dan hoor je wel is wat over een bepaalde monteur of motorzaak waar je liever je motor NIET neerzet. Mij is opgevallen dat als je een motorzaak of garage hebt dat niet wil zeggen dat je dan kan sleutelen.

In den beginne bracht ik hem ook weg maar was er erg door teleurgesteld waardoor ik zelf maar ben gaan rommelen. Natuurlijk kom ik uit een technisch beroep en niet van kantoor maar toch zitten er een paar pittige stukjes motor bij die je beter niet verkloot.

Zeker aan een Eliminator sleutelen vergt wat ervaring. Maar kan je hieraan sleutelen dan kan je ook aan een hoop andere motoren werken.

Mischien kunnen we hier onze ervaringen delen en een soort "zwarte lijst" maken. Natuurlijk ook een "witte"lijst voor de garage's die het uitstekend gedaan hebben. Ook zal blijken dat de ene keer de andere niet is en jij dus heel tevreden bent terwijl een ander er geen goed woord voor over heeft.

Waar breng jij je motor of waar niet?
Of onderdelen en kleding?

Groetjes Peet Motorzaak/werkplaats ervaringen 911129 Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo dec 21 2008, 13:36

ok ik begin met Motor Eibergen!!
Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest met de zl600 omdat de koppeling slipte bij het optrekken.
Ik heb ze gevraagd om er naar te kijken en het te repareren.
Zo gezegd zo gedaan, nieuwe koppelingsplaten er in gezet en hij deed het weer......een tijdje. Affijn hij ging weer slippen (de koppeling) maar ben er een jaar later weer mee terug gegaan. (Ik had inmiddels ook wat bijgelezen over het koppelingsgebeuren.) Toen kreeg ik te horen dat de koppelingsplaten versleten waren!!!!!! Die waren door hunzelf een jaar daarvoor dus vervangen!!!!
Ik zeg: kan dat binnen een jaar met normaal rijgedrag??
JA zeiden ze. Naieve ik geloofde dat enigzins maar ja ik heb ze nog wel gezegd dat ze dit keer ook maar die veertjes bij de koppeling moesten vervangen (ik dacht namelijk eerder dat die veertjes niet goed meer waren). Dat hebben ze gedaan en hij loopt tot op de dag van vandaag zonder slippen.

Ik voel me nog steeds belazerd en het feit dat een (toen nog grotere) leek als ik hun moest vertellen dat ze ook de veertjes moeten vervangen heeft mij doen besluiten dat ik daar enkel nog naar toe ga voor een flesje olie of ander klein materiaal. Maar NIET meer voor reparatie!!!!
Koppelingsplaten verslijten bij normaal gebruik NIET binnen een jaar!!!!!
Ik mis het nadenken soms bij motorzaken.
Verder zullen ze ongetwijfeld ook goed werk doen want ze bestaan nog steeds, maar daar weet IK niks van omdat IK er niet meer kom.

Ik ga nu naar Motoport Zelhem (vroeger Engbers), daar zijn ze vriendelijk, behulpzaam en geven toe wanneer er een fout gemaakt is of wanneer zij het probleem ook niet meer begrijpen. Motorzaak/werkplaats ervaringen 911129 (ik heb nogal eens vage problemen gehad in het verleden).

Een fout maken is niet erg, maar toegeven dat je een fout maakt is zooooooo moeilijk voor sommigen he!!!!! Mad
Ik wordt al weer helemaal boos als ik aan motor Eibergen denk. Motorzaak/werkplaats ervaringen 79088 Motorzaak/werkplaats ervaringen 325279

Gr Mrtn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo dec 21 2008, 14:28

Het is moeilijk.
Ook een motorwinkel heeft af en toe z'n dag niet, OF een foute medewerker in z'n gelederen.
Er bestaat al een soort van "goeie/slechte" lijst, http://www.baatsen.com/dealerinfo.php
Misschien kun je die, voordat je naar een winkel besluit gaan even raadplegen.
Alhoewel ik toch vaak de neiging heb om uit eigen ervaring te willen putten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo dec 21 2008, 21:05

Even een tipje. Safe motors heeft GEEN contact met kawasaki Nederland!!!! Dus als je onderdelen wilt bestellen ga dan naar MOTOport of een andere Kawa dealer. Dan heb je het onderdeel binnen een paar dagen. Safe moet de Kawa onderdelen uit Duitsland halen en dat kan heel wat vertraging opleveren. Denk hierbij aan een minimuum van een maand tot wel 2 a 3 maanden. Het klinkt bizar maar door schade enschande wijs geworden.

Nol Bikker in Noordeloos is ook een leuke. Lekke waterpompkering. Advies.......rubberen ring (van 10 cent) wordt niet los geleverd door Kawasaki dus een compleet nieuwe waterpomp aangesmeerd voor 180 euro!!!!!!!!!!!!! eclusief arbeidsloon.

Aad van Kekem Ridderkerk. Carburateurs afstellen, nieuwe rubberen bougiedoppen, bougiekabels en kleppenstellen. Kosten.............. een dikke 900euro!!!! Voor dit geld mag je toch wat verwachten? Ik voelde me echt goed genaaid !!!!!!!!!!!! En nog reed hij niet. De bougiedoppen plopte onder het rijden uit het motorblok. direct terug naar de garage. Ze vonden het een kawasaki kwaal dat je bougiedoppen uit je blok ploppen onder het rijden. Effe vast kitten en je bent klaar was het advies. Toen ik vertelde dat het echt te gek voor woorden is dat dit een Kawasaki kwaal is en ik gewoon waar voor mijn geld wil bleken de bougies door afstelling opgeblazen. Probleem werd netjes opgelost. 3,95 per bougie eclusief arbeidsloon!!!!!! Dus als je genaaid wil worden zonder het heerlijke gevoel.......dan is dit je adres!!!!! sindsdien (2003) doe ik alles zelf en hij rijd beter dan ooit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimezo dec 21 2008, 22:54

Ik kom altijd voor onderdelen en ooit ook voor schade en voor aanschaf van mijn Eli, bij Bikefit Heerenveen.
Ik word er perfect geholpen, hij zorgde er zelfs voor dat ik financieel beter werd van de "door een ander veroorzaakte" schade.
Onderdelen zijn er altijd snel, gratis haal en breng service binnen omtrek van 25 km.
Ze zijn er vriendelijk en de koffie is goed. "Vind ik ook belangrijk".
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 02:00

Ha ZL 1000,

Leuk.........."opgeblazen Bougies door verkeerde afstelling" ??!!

Hadden we het nog niet zo lang geleden over.

Verbranden...........te Heet !!!!

Daar waren we toch al achter geek .

Het is en blijft leuk.

Kreeg nu weer van een duitse ELI rijder een vraag, waar de dealers in duitsland geen antwoord op wisten.

Blijkt toch maar weer.

Monteurs van de " OUDE GARDE " weten waar ze het over hebben..........alleen.........die vind je niet veel meer.

Groetos,

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 02:23

Marc schreef:

Kreeg nu weer van een duitse ELI rijder een vraag, waar de dealers in duitsland geen antwoord op wisten.


Groetos,

Marc

Je maakt me erg nieuwsgierig naar die vraag!
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 11:20

Fonzilla schreef:
Marc schreef:

Kreeg nu weer van een duitse ELI rijder een vraag, waar de dealers in duitsland geen antwoord op wisten.


Groetos,

Marc

Je maakt me erg nieuwsgierig naar die vraag!

Hoezo, denk je het antwoord te weten!

scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 12:52

Admin schreef:
Fonzilla schreef:
Marc schreef:

Kreeg nu weer van een duitse ELI rijder een vraag, waar de dealers in duitsland geen antwoord op wisten.


Groetos,

Marc

Je maakt me erg nieuwsgierig naar die vraag!

Hoezo, denk je het antwoord te weten!

scratch

Iedere vraag op een Forum is er 1.
Een vraag met een antwoord van Marc kunnen we allemaal van leren.
Daar is een Forum voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 13:11

Ha Luitjes,

Die Gast, had net zijn hele ELI laten reviseren, en had mijn site gevonden.
Het ging om het voorkomen van het big-end lager probleem. ( by-pass)
Alleen zijn engels was niet zo goed, dus even in duits geschreven.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 23:09

Ik ben trouwens ook laatst bij Motor Oost in Rijssen geweest voor wat kleine onderdeeltjes.
Ik was op zoek naar ventieltjes voor de voorvork en ik reed er toch langs dus ik dacht, kom ik probeer het eens.
Vriendelijke mensen wel. Bij mijn vraag naar ventieltjes werd er al wat moeilijk gekeken, maar ik zweer het, hij ging zowat elke motor in de showroom langs om te kijken of daar nog de juiste ventieltjes op zaten. Geen succes toen helaas, maar ze doen wel moeite voor je.
Goede eerste indruk opgedaan tenminste.

Groeten Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimema dec 22 2008, 23:35

Ik ga vaker naar Huybers motoren in schijndel. Nette zaak en niet te duur. is eigenlijk een Honda dealer maarprobeert iedereen goed te helpen. Hebben ook vaak aanbiedingen voor banden en kleding.

1 minpuntje: vaak kom je er niet weg... te gezellig aan de bar. Motorzaak/werkplaats ervaringen 764760
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimedi dec 23 2008, 15:11

Wij hebben erg goede ervaringen met KMS in Poeldijk. Zeer veel verstand van motoren heeft die man en hij heeft een DyNo bank staan.

Geeft eerlijk advies, werkt redelijk snel en ik heb er nog nooit hoeven te zeiken dat het niet in orde was. Wel al een paar jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben maar zag op die link van Fonz dat hij een compleet groene balk heeft. 100% in orde dus.

Groetjes Peet

OWja, bij Safe (heet tegenwordig anders) Zoetermeer wordt je ook goed geholpen. Hoef meestal maar een week tot 10 dagen te wachten op me spullen. Ook geven ze eerlijk advies en zijn zeer behulpzaam.

Mijn voorkeur gaat uit naar CMSnl.nl , lekker snel, geen gezeik, alleen geen direct advies. Ok japarts werkt prima, even bellen met VIN nummer bij de hand en ze helpen je er zo doorheen.

What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimedi dec 23 2008, 22:05

Ik heb maar 2 zaken waar ik ervaring mee heb,de eerste is motor willems uit venray (bestaat inmiddels ook niet meer heeeel gek )
Ik heb daar eens een reparatie aan mijn voorrem laten uitvoeren en na circa 25 km rijden kneep ik er gewoon doorheen en ging mooi rechtdoor,hun reaktie ? o dan zijn we misschien iets vergeten aan te draaien,nee dat had ik zelf nog niet in de gaten.
dat was dus tevens de laatste keer dat ik daar binnen was.
Tegenwoordig heeft het een nieuwe eigenaar en hoor ik weer wat positievere geluiden.
De tweede naam : Motorservice Vierlingsbeek !!
Klein eenmanszaakje levert altijd net en goed werk af,repareert of hersteld dat waar je om vraagt en als hij eventuele gebreken tegen komt maakt hij je er op attent.
Hij laat dan ook aan jou de keuze,je mag het zelf doen maar bij kleine reparaties heeft hij het vaak al gemaakt en heb ik er nog nooit iets van op de rekening gezien.
Ook prijstechnisch is ie heel vriendelijk en de meeste dingen heb ik tot nu toe nog altijd kunnen bestellen en is een dag of 2 later al weer binnen.
Misschien voor jullie wat ver maar voor mij een aanrader.

Mathje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitimewo dec 24 2008, 02:31

Ik heb mijn motor gekocht bij Gerrits motoren in Goes...heb tot nu toe goede ervaringen, en hoor hier in de regio ook geen klachten over hem. Is een klein zaakje, maar wel een van de betere...
Moet het wel opnemen tegen een veel grotere zaak; motoport die vlak bij zit, maar ook gelijk een stuk duurder is...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Motorzaak/werkplaats ervaringen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Motorzaak/werkplaats ervaringen   Motorzaak/werkplaats ervaringen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Motorzaak/werkplaats ervaringen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Werkplaats boeken GPZ600/GPX600

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: