Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
APK motoren Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
APK motoren Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
APK motoren Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
APK motoren Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
APK motoren Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
APK motoren Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
APK motoren Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
APK motoren Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
APK motoren Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 APK motoren

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 14:19

Het nut ervan zie ik niet zo maar kan begrijpen dat het een Europese norm gaat worden. En wij zijn ook Europa dus zullen we er ook vast aan moeten geloven.

Natuurlijk heb je altijd weer mensen die zich belazerd voelen en het geldklopperij vinden. Wees blij dat je niet in Duitsland woont, daar mag je alleen nieuwe onderdelen gebruiken en geen zooi van de sloop. (heb ik wel is gehoord). Verder heb je niks te vrezen als je motor in orde is. Alleen voor de streetfighters kan het nog wel is lastig gaan worden dan.

Stukje geQuote van www.FOK.nl , nieuwsforum:

Citaat :
De Europese vereniging van motorfietsfabrikanten (ACEM) is bezig om een verplichte APK voor motoren, bromfietsen en scooters te maken. De ACEM wil zo snel mogelijk richtlijnen opstellen voor Brussel. De plannen worden gesteund door brancheorganisaties Bovag en RAI Vereniging, maar de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) is fel tegen de plannen van een APK.

Nederland kent als een van de weinig EU-landen geen keuring voor motoren en bromfietsen. Indien er Europese regelgeving op dit gebied komt, kunnen ook Nederlanders niet meer aan de periodieke controle ontsnappen. Verkeersminister Eurlings liet eerder dit jaar weten dat er geen APK voor motoren zou komen.

In de EU-landen waar nu wel keuringen bestaan voor motoren en bromfietsen, worden de eigen regels gehanteerd. Als er een gezamenlijke APK komt, zullen al deze regels verdwijnen en vervangen worden door de Europese regelgeving.

Met de invoering van de uniforme Europese APK-regels willen de Europese fabrikanten de strijd aanbinden tegen slecht onderhouden en opgevoerde motorvoertuigen. De Bovag oordeelt positief over de APK: "Maar dan moet wel vaststaan dat zo'n keuring genoeg oplevert. Niemand dit te wachten op onnodige kostenverhogingen voor de motor- en brommerrijders", laat Bovag-zegsman Paul de Waal weten.

De KNMV is woedend over de plannen voor de APK. "Dit voorjaar hebben we de discussie tot in den treuren gevoerd met de Nederlandse politiek. Uiteindelijk hebben na het horen van onze argumenten zowel verkeersminister Eurlings als een meerderheid van de Tweede Kamer aangegeven dat er geen APK voor motoren hoeft te komen", aldus adjunct-directeur Patrice Assendelft van de KNMV.


Groet Peet affraid


Laatst aangepast door Admin op ma dec 08 2008, 14:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 14:24

En met een beetje mazzel ontzien de "classsics" en dat zijn die van ons dan zo'n beetje tegen die tijd. bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 14:26

Fonzilla schreef:
En met een beetje mazzel ontzien de "classsics" en dat zijn die van ons dan zo'n beetje tegen die tijd. bounce

Zou niet verkeerd wezen, alleen denk ik juist dat deze groep er het meest last van gaat krijgen. Wel ben ik, even wat heel anders, benieuwd hoe iedereen verzekerd is met zijn motor/Eliminator. Open daar wel een topic over.

Klik HIER om naar het topic over verzekeringen te gaan.

Groetjes Peet cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 15:02

Nou....helemaal verkeerd vind ik het niet...als je ziet in welke auto's ik vroeger reed; levensgevaarlijk!! Ik hoefde geen asbak in de auto bijvoorbeeld; als je het matje optilde zag je de straatstenen zo wel! Was dan ook wel een eendje, dus die stonden daar om bekend!

Voor mij is veiligheid (en dan zeker op de motor) erg belangrijk. Zoals jullie weten heb ik nog niet veel kaas gegeten van de techniek Wink , dus moet ik maar geloven wat iemand mij aansmeert... Een bepaald keurmerk is dan niet slecht...als je er vanop aan kunt tenminste. Het geeft in elk geval een beetje een veiliger gevoel..

Mogen ze wel de kosten op andere manieren drukken hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 17:25

Ha Luitjes,

Ben al lekker klaar met werk voor vandaag.

Interessant topic.

Ik vind een keuring voor de motorfiets eigenlijk niet zo slecht.
Het zal zowiezo een simpele zijn, verwacht ik.........als een APK voor motoren erdoor zou komen.
Controle verlichting, remmen en dergelijke, en een beetje optiek.

Waar onze fiets wel eens problemen mee zou kunnen krijgen, is de emissie, maar omdat onze motoren dan al zo bejaard zijn, wordt er hoogstwaarschijnlijk net zo min moeilijk over gedaan als bij old-timer auto's.

Wat ik van een APK als groot voordeel zou zien, is.

Er zijn nogal veel van die jonge jochies, die van alles zelf in elkaar zitten te prutsen.
Zowel Motors als... zeer zeker !! die scootertjes.

Door hun onkunde, deugd vaak de helft niet.

Geen remmen, lagers naar de gort, en ga zo maar door.

Wij, gaan zeker beter om met ons materiaal, en door ervaring weten wij zelf wel, dat we onze fiest zo veilig mogelijk willen houden.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 17:33

Helemaal met je eens.

Ook ik ben jong geweest.
Ben op tijd door de politie van m'n Yamaha FS1 brommer gehaald, toen ik met 120 km/u op weg was naar Zandvoort.
M'n Puch(met hoog stuur)2 bak deed ook al 90 aan het uur. Ik heb toen begrepen waarom op weg naar Haarlem, je halverwege het plaatsje Halfweg passeerde. Daar kon ik namelijk van z'n 1 naar z'n 2.
Levensgevaarlijk, daar is zo'n ding helemaal niet op gebouwd.
Was allemaal niet gebeurd wanneer er toen al zoiets bestond.

Inderdaad zal het met de serieuze motorrijders wel meevallen, maar de scooter en brommerjeugd zal er flink last van krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 18:45

Ik hoorde dat ze dan ook de decibellen in de gaten gaan houden.
En bij mij zit er iets meer geluid in dan origineel.
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 18:57

Bij mij ook ja, met die afgezaagde uitlaten van me.
Zou balen zijn als ze daar over vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 20:02

Geen probleem.

Tekeningetje is niet best........maar moest het weer snel snel doen.

( Zal dat aankomende week wel aanpassen )

Maar............voor de keuring erin..............na de keuring eruit lol! lol!

http://www.kawa-eliminator.com/modifymufflers/index.html


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 20:28

Errug goed plan! APK motoren 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 21:37

Je hebt mijn uitlaten eens gezien in collendoorn ,Marc, ze zijn speciaal voor mijn Eli gemaakt, van aluminium.
Er zit nogal wat geluid in.
Terug naar boven Ga naar beneden
cajones

cajones


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 45
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 25-10-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimema dec 08 2008, 22:07

Als er echt een probleem is met die uitlaten heb ik gelukkig een reserve paar liggen. In originele staat.

Dus dan kan ik ze ff snel omwisselen als het moet!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://cajones.hyves.nl/
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimedi dec 09 2008, 16:23

DIT TOPIC IS OPGESPLITST

Voor het missende deel zie : http://www.eliminatorclub.nl/kroeg-f4/nederland-sucks-t101.htm

Graag weer verder over APK gerelateerde chips, groetjes Pjotrrr lol!



APK motoren 37632
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimedi dec 09 2008, 19:04

cajones schreef:
Als er echt een probleem is met die uitlaten heb ik gelukkig een reserve paar liggen. In originele staat.

Hmmm, die wil ik dan tegen die tijd wel even lenen................. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
cajones

cajones


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 45
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 25-10-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimedi dec 09 2008, 19:29

Fonzilla schreef:
Hmmm, die wil ik dan tegen die tijd wel even lenen................. Very Happy
Geen probleem. Even de originele erop, goed gekeurd? Mooi, kunnen die andere er weer op.
hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://cajones.hyves.nl/
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimedi dec 09 2008, 19:30

Dat bedoel ik!
Cajones uitlaten verhuur LOL
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimedi dec 09 2008, 20:51

Oeioeioei,

Hoop dat ze de keuring dan niet net zo gaan doen als in Duitsland.

Alle onderdelen hebben daar een serie-nummer en type-goedkeuring.

Valt niet op als de halve ELI club, met dezelfde uitlaten naar de keuring komt. lol!

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimewo dec 10 2008, 19:12

Zolang ze maar geen roetmetingen gaan doen... APK motoren 714302

Bij apk horen ook lekkages, dat zal bij velen ook een probleem worden! Aangezien er geen vloeistoffen op het wegdek mogen komen die een gevaar opleveren voor overige weggebruikers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimewo dec 10 2008, 20:35

Heb je wel eens een ELI met een Pamper gezien....Slay. ??

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimewo dec 10 2008, 21:13

Marc schreef:
Heb je wel eens een ELI met een Pamper gezien....Slay. ??
Groetos, Marc

Ikke wel een ZL1000 met een stoma..............
De olievlekken liggen nog voor m'n deur LOL
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimedo dec 11 2008, 23:38

Ahja, wat Peet zei over die streetfighters........ dan ben je zuur! Alles weer origine el terug bouwen, subframe weer "origineel " terugbouwen oehhhh, ik ben blij dat ik niet zoveel verbouwd heb.... ga dus wel ff kijken wt ze doen met die apk, voor ik aan een usd vork begin ....... Ikzelf nu dan misschien ook door bv de veranderde koplamp, maar die is zo weer verwisseld met de originele...... en ook ik wil je uitlaten lenen Robster ! APK motoren 911129

Verder alleen maar goed dat er voor de BROMfietsers ietskomt, ken t zelf ook wel hoor, dikke 120 met de zündapp langs de snelweg........ maar wel zo braaf om dan ook de remmetjes goed op orde te hebben ( ok, bij die snelheid werkten de remschijven voor en trommelrem achter ook niet optimaal hahahah, maar ja, jong en onbezonnen, meer dan dat kon ik niet doen en reed wel snel weg, maar gewoon netjes 50 euhmmmm, ohnee 35 binnen de bebouwde kom was het toch hahahah eigenlijk nu dus ook snel weg bijhet stoplicht met de eli, alleen dit is veeeeeeeeeel leuker dan die zündapp hahahahah :%^&:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimevr dec 12 2008, 00:25

Ben ik blij dat mijn Eli nog standaard is lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimevr dec 12 2008, 01:10

Die van mij is ook bijna standaard, alleen mijn stuur en mijn dempers niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitimevr dec 12 2008, 12:01

Citaat :
ga dus wel ff kijken wt ze doen met die apk, voor ik aan een usd vork begin

Die snap ik niet helemaal. Wat heeft een USD nou met een APK te maken? Het soort velgen op je auto maakt toch ook niets uit voor de APK. Of een verlagingsset en grotere remschijven.

???

Groet Peet APK motoren 103915
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gesponsorde inhoud





APK motoren Empty
BerichtOnderwerp: Re: APK motoren   APK motoren Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
APK motoren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: KROEG-
Ga naar: