Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Achterband - Pagina 2 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Achterband

Ga naar beneden 
+4
maarten
abjuh
st66lm6n
Marc
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 23 2008, 21:45

Ik heb er Heidenau (ZL600) onder liggen V/A

Banden presteren goed bij droog/nat weer.

Ik rij het gehele jaar door, en de banden voelen vertrouwd aan.

Heidenau maakt ook banden voor Metzeler, en gebruiken hetzefde compound

mvg
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 23 2008, 23:50

Slayeric, sorry ik was er vergeten bij te zeggen onder de auto.
Ik weet niet of dat bij de motorbanden ook zo is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 01:32

Ha luitjes,

Dat vind ik nu een fantastische 1 April grap.

" Je hoort mijn banden...... maken een beetje lawaai " lol! lol!

Op een ELI !!!!!

Volgens mij, heb je dan je stetoscoop bij je achterwiel zitten......of een heel goed selectief gehoor.


Fantastisch scratch

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 10 2008, 22:03

FF een ander vraagje, bij de 4wielers heb je te maken met twee dezelfde merken aan een as, maar hoe zit dat bij motoren?? Dan maakt merk A voor en merk B achter toch niet veel uit?? Of ben ik nou aan het bazelen?????

Wie o wie??
( misschien ff wachten met deze vraag tot de APK door is hahahhaha Dacht eigenlijk van het nieuws te begrijpen dat het alleen om een APK BROMMERS ging.????))
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 10 2008, 22:07

Nou; JP...ik heb ook twee verschillende merken zag ik laatst..Hij is gewoon zo bij de motorzaak vandaan gekomen, dus ik denk dat het geen probleem is....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 10 2008, 22:44

Verschil in merken maakt niks uit.
Het kan soms een esthetische kwestie zijn, maar ook hier ga ik eerder voor de eigenschappen die een band heeft.
Over het algemeen "past" een setje wel lekker bij elkaar natuurlijk.
Kijk voor de grap ook maar eens naar een race wedstrijd van de bijvoorbeeld de Moto GP.
De een kiest voor een zachte comp voor en hard achter, de andere voor allebei zacht et cetera.
Net wat je lekker vind rijden onder die bepaalde omstandigheid.
Ik heb momenteel een Bridgestoen achter en Metzeler voor en vind ze op dit moment allebi niet erg fijn, dus ben ook op zoek naar iets anders tegen de tijd dat ze aan vervanging toe zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 11 2008, 12:51

JP schreef:
FF een ander vraagje, bij de 4wielers heb je te maken met twee dezelfde merken aan een as, maar hoe zit dat bij motoren?? Dan maakt merk A voor en merk B achter toch niet veel uit?? Of ben ik nou aan het bazelen?????

Wie o wie??
( misschien ff wachten met deze vraag tot de APK door is hahahhaha Dacht eigenlijk van het nieuws te begrijpen dat het alleen om een APK BROMMERS ging.????))

Hey JP, ik geloof dat je voorband niet te dik mag zijn. lol!

Verder maakt het geen reet op een motor omdat de banden niet naast elkaar zitten wat bij een 4wieler wel het geval is. (op de zelfde as dus). Anders zou je aanhanger ook de zelfde banden moeten hebben.

Groet Ad geek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
abjuh




Man Aantal berichten : 82
Woonplaats : onbekend
Registration date : 01-11-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 11 2008, 18:31

ik ga deze band bestellen is iets breder en kan op mijn velg breder gaat niet

Klik op METZLER voor een voorbeeld

gr ab
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 11 2008, 19:10

Ziet er vet uit.
Is het optisch bedrog of lijkt die band wat lager te zijn?
Ik kan het niet goed zien op het fotootje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 11 2008, 22:30

Ik heb dezelfde achterband erop zitten( Peet en Ser, jullie toch ook???) , ben er zeker tevreden over, alleen niet iedereen deelt deze mening.......bij nat weer schijnt ie niet zo fijn te zijn, en daar heb ik niet veel ervaring mee...... daar gaat volgend seizoen hopelijk verandering in komen !!

Greetz
JP
Terug naar boven Ga naar beneden
abjuh




Man Aantal berichten : 82
Woonplaats : onbekend
Registration date : 01-11-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 11 2008, 23:50

klopt de band is iets lager de band die er nu onder ligt is 170-80-15 en de nieuwe word 180-70-15 die is niet in de maat 180-80-15
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 12 2008, 00:16

Dta is nou de zelfde band die ik niet meer wil! Geweldige uitsraling maar als het regent...................is hij echt gevaarlijk. De band is te breed voor op de velg. De band heeft dan een onnatuurlijke ronding en dat heeft een negatieve uitwerking op de waterafvoer en grip. ALs het droog is, en de band op temperatuur, is het een hele goede band. Maar als je een keertje overvallen wordt door regen.......praat je wel anders. Het is dan net of je op ijs rijd.

Hopsakeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 12 2008, 01:05

Voor elke velg is er ook een maximale officiele bandbreedte.
Zou je zoiets doen bij een nieuwe motor, dan vervalt gewoon je garantie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 12 2008, 12:02

zl1000 schreef:
Dta is nou de zelfde band die ik niet meer wil! Geweldige uitsraling maar als het regent...................is hij echt gevaarlijk. De band is te breed voor op de velg. De band heeft dan een onnatuurlijke ronding en dat heeft een negatieve uitwerking op de waterafvoer en grip. ALs het droog is, en de band op temperatuur, is het een hele goede band. Maar als je een keertje overvallen wordt door regen.......praat je wel anders. Het is dan net of je op ijs rijd.

Hopsakeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Dan weet ik weet genoeg en hou ik het lekker bij de maten van m'n huidige band. Rij nu al de hele week in de regen en dan vind ik grip wel zo lekker eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 12 2008, 12:21

JP schreef:
Ik heb dezelfde achterband erop zitten( Peet en Ser, jullie toch ook???) , ben er zeker tevreden over, alleen niet iedereen deelt deze mening.......bij nat weer schijnt ie niet zo fijn te zijn, en daar heb ik niet veel ervaring mee...... daar gaat volgend seizoen hopelijk verandering in komen !!

Greetz
JP

Ik heb ook die achterband,ben er niet over te spreken.
Met regen of nat wegdek is het dramatisch,je glibberd echt alle kanten op.
Ziet er leuk uit en daar houdt het mee op.
Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat mijn band er waarschijnlijk niet op vooruit is gegaan dat ik zo weinig rij en ik ben ook niet echt gek op bochten enzo....
Enne JP,ga je alleen in de regen rijden dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
abjuh




Man Aantal berichten : 82
Woonplaats : onbekend
Registration date : 01-11-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 12 2008, 19:15

ik heb helemaal geen evaring met die banden ik heb een avon band eronder liggen
ik twijfel nu is , ik ging voor uiterlijk maar is de pirelli MT 66 route een goede band??

Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 12 2008, 19:25

abjuh schreef:
ik heb helemaal geen evaring met die banden ik heb een avon band eronder liggen
ik twijfel nu is , ik ging voor uiterlijk maar is de pirelli MT 66 route een goede band??


Hey Ab, ik denk dat je hem rustig kan nemen hoor die Metzler. Met droog weer is het een goeie band en ik denk toch niet dat je plat door de bocht wil met jouw motor. (anders had je wel een racer gekocht denk ik iig).

Verder is de Eliminator erg krachtig en met een beetje teveel gas erop slip je gemakkelijk nog in z'n 4de versnelling. Ook wil die Eli wel aardig de bocht in en met die Metzler en nat weer is dat helemaal *** natuurlijk. Wel gaat hij gemakkelijk 20.000 km mee maar geef toch de voorkeur aan een band die 10.000 mee gaat en niet slipt met nat weer.

Groetjes Peet geek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 29 2009, 19:44

Gisteren naar is mijn vrouw naar Safe geweest voor een nieuwe achterband. Ik had effe geen tijd. Om het voor haar makkelijk te houden wilde ik een zelfde achterband. Bij Safe vertelde zij mijn vrouw dat de metzler besteld moest worden en de kosten voor een 170-80-15 was 220.- euro! Nu heeft ze hem zelf besteld in duitsland voor 125.- incl verzendkosten!!!!!!!!!!!

Tja het is wel een Metzler.................... Alles beter als een platte (7500km mee gereden) die er nu onder zit!!!!!

hatsjeeeeeeeeeeeeeee
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimema maa 30 2009, 09:55

He Ser!

Waar hebbie'm besteld?? Ik moet ook aan een nieuwe ...... en de volgende band wordt dus wel wat meer aan de buitenkant afgereden........ heheheh :%^&:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimema maa 30 2009, 19:52

https://mopedreifen.biz/

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimema maa 30 2009, 23:23

dank dank dank !!
Heb net de bestelling voor een setje voor en achter weggedaan! Met wat mazzel snel in huis en dan bandjes afmonteren, naar de Motoport Rockanje en weer terug ploppen !!
OK, beeetje off-topic maar een voorband mag toch wel erbij? Razz Razz

Greetz
JP
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo apr 05 2009, 11:03

Heb je ze al binnen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimezo apr 05 2009, 13:06

Nope ! Denk dat t maandag gaat worden.......had donderdag avond een bericht van ze, vandaag verstuurd per GLS int., dus misschien dan vrijdag onderweg naar nl en maandag aan de deur ( hopelijk !! )

Als ze binnen zijn hoor je het!!

Groet JP
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimema apr 06 2009, 20:06

cheers Jaja,de GLS is geweest !!2 bandjes vers in de folie !! Morgen FF bellenmet Motoport , afspraakie voor zaterdag ! Ken ik van de week op m'n gemak allebei de wielen eruit halen !!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitimevr apr 17 2009, 22:17

Zo, net ff de bandjes eronder uit gesleuteld.... morgen ochtend ff naar MotoPort Rockanje !!

Oude eraf, nieuwe erop !!poetsen en rijden maar !!!!

Ziet er wel apart uit zo hoor, je Eli op blokken....

Achterband - Pagina 2 P1010710

Greetz JP
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Achterband - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterband   Achterband - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Achterband
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: