IndexIndex  PortalPortal  KalenderKalender  GalerijGalerij  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
za okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
zo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
do sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
do sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
zo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
vr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
do aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
di aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
ma aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR

klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan

Statistieken
We hebben 69 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is flapdrol

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

Deel | 

Poetsen!!!

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 17:08

Zo mensen...ga snel eens aan het poetsen; heb poetsmiddel gekocht voor Chrome onderdelen..Nu heb ik dat even uitgeprobeert op de tellers...maar is zo verweert lijkt het, dat ik dat echt niet netjes krijg...
Hebben jullie tips omtrent poetsmiddelen en zo ja, welk spul voor wat....?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 17:35

Zijn jouw tellerhuizen chrome of aluminium?
Die van mij zijn van aluminium en de randen van chrome.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 17:45

zelfde als bij jouw tellers... Zal dus niet gaan met chromepolish haha...
Was te proberen toch? Maar welke tubetjes hebben jullie dan allemaal in voorraad? Er is zoveel in de handel; zie door de bomen het bos niet en dacht dat jullie ws meer ervaring hadden...
Hoef ik het niet allemaal uit te proberen en kan ik gelijk het goede spul kopen...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 17:54

Hoi Lisan,ik denk dat ik net als de meeste andere poetsers een heel arsenaal inmiddels uitgeprobeerd heb en het is inderdaad afhankelijk voor welk oppervlak.
het lakwerk doe ik bijvoorbeeld met Bendolit,het chroom met een poets van Valma maar ook commadant en Fiorina metaalpoets staan in het schuurtje.Het is denk ik toch een kwestie van een beetje proberen denk ik,maar voor echt poets advies zou je misschien ten rade moeten gaan bij de enige echte "Poetzminator" Sege.

Groet
Mathje
st66lm6n

Man Aantal berichten : 1149
Registration date : 11-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 17:56

Ik gebruik "Belgom" voor chrome en aluminium.
Check deze site even: https://wwws.autoshop.nl/winkel/artikel.php?Rid=3&Mid=93 puur voor de uitleg waarvoor wat te gebruiken is.

Voor chrome heb je een fijnere korrel/structuur nodig dan voor aluminium wat anders gaat krassen. Met Belgom poest je een compleet matte motor weer op als een nieuwe. Als je aluminium nou erg gekrast is kan je er voor kiezen eerst met schuurpapier aan de gang te gaan. Beginnend met een groffe korrel, opbouwend naar bv korrel 1200 waterproof en DAARna met belgom.

Ik laat het aan iemand anders over om precies uit te leggen hoe je het beste kan polijsten. Of zoals Steve (DiMMaX) zou zeggen: Polieren. Zelf heb ik een polijstmachine aangeschaft een paar jaar geleden. Prijs nog geen 60,- euro dacht ik.

Groetjes Peet, en hoop dat iemand precies uit de doeken kan doen hoe je het beste kan polijsten.
Profiel bekijken http://www.eliminatorclub.nl
slayeric

Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 45
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 19:43

Ik zweer bij staalwol.... voor chroom en alumiliniuim. Geeft geen krassen
Profiel bekijken
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 20:46

Gewoon ouderwets polijsten. Werkt perfecto!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 21:54

Maar hoe doe je dat?? Ik ken wel die electrische boenmachines voor auto's etc...
Met polijsten haal je toch eigenlijk een laagje weg? Ben wel eens met de auto bezig geweest, met zo'n machine...knapte wel op!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 16 2008, 21:55

Inderdaad gewoon staalwol voor aluminium, de rest doe ik met spray-shine polish van Innotech, werkt heel makkelijk en heel snel.

Man Aantal berichten : 8
Registration date : 26-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   ma nov 17 2008, 22:17

Ben niet vd poets, maar 1x p/jaar goed poetsen moet kunnen. En dan idd met Belgom.....
Profiel bekijken
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   ma nov 17 2008, 23:38

Okee, thanx allemaal! Heb de naam Belgom hier al een paar keer gezien, en ook in mijn omgeving gehoord....staalwol heb ik nog liggen..

En omdat ik normaliter ook niet zo'n poetser ben....en het echt een winterklus vind, ga ik het eerst hier maar eens mee proberen....
maarten
Admin

Man Aantal berichten : 856
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   ma nov 17 2008, 23:46

Ik zou dan wel fijn staalwol proberen Lisan, niet dat grove. Het geeft namelijk wel fijne krasjes. En dus goed hard poetsen daarna met Belgom of zo.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 00:02

Ik heb een slijpmachiene waarvan ik de slijpstenen heb vervangen door polijstschijven. De schijven en pasta kan je zelfs bij de gamma kopen. De polijstschijven kan je ook op een boormachiene zetten mits het toerental regelbaar is. Hiermee kan je alles polijsten wat je wil. Zo doe ik het al jaren en je krijgt een geweldig resultaat zonder krassen. Belgom is ook een goed middel maar je ziet echt het verschil tussen polijsten en belgom.

Hatsjooooooooooo
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 00:07

zo'n boor heb ik wel.... ik zal eens kijken in de gamma!...
Maar probeer het dan denk ik eerst uit op mijn fiets...voor de juiste snelheid. bounce
maarten
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 00:09

Citaat :
Belgom is ook een goed middel maar je ziet echt het verschil tussen polijsten en belgom.

Absoluut mee eens. Polijsten geeft nog altijd het beste resultaat. Echter wel oppassen met een boormachine. Het kan wel maar als je langdurig te hard drukt (bij gebruik van zijkant van de polijstschijf) kan je de boormachine beschadigen. (wiebelende boorkop)

Ik heb een boel onderdelen bij een vriend gepolijst. Hij heeft een polijstmachine aan de muur/ grond bevestigt en moet je dus het te polijsten onderdeel tegen de draaiende schijf houden. Ook niet geheel ongevaarlijk als de draaiende schijf het onderdeel "vasthapt" en via de muur door de garage slingert met vrij hoge snelheid.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 00:15

Je moet natuurlijk wel een oude boormachine nemen die je goed vast zet. Inderdaad krijg je na het polijsten van je motor een wiebelende kop maar ik sta ook te wiebelen lol! Ik heb zelf een 12wat slijpmachiene maar voor het mooie is 250watt het minimum. Ik heb dat ding gekocht voor 15 euro en al heel wat afgepolijst. Peet kent het resultaat!

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Marc

Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 60
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 02:42

Zo ...twee pagina's over boenen en polijsten.

Toch zijn er een paar belangrijke dingen die vergeten zijn.

Je kunt er mee doen wat je wilt.

#1 : Zorg er voor, dat je niet met een te kleine polijst-tol, op een te hoge snelheid probeert te

polijsten.

De toplaag van het aluminium begint dan te " smeren ". Er komen strepen in, die je er bijna niet meer uit krijgt.

Je kunt dan alleen nog maar met de hand, met waterproof schuurpapier de strepen weg schuren, en weer opnieuw beginnen met het polijsten.

Te diepe corrosie, moet je zowieso eerst met de hand met w.p. schuurpapier wegschuren, en daarna pas polijsten.

Wat betreft het polijsten voor de winter.

Ik begrijp, dat nu de tijd is, om alles weer netjes in orde te maken voor het voorjaar. Maar als je nu al het aluminium polijst, en niet

conserveerd, ziet je motor er van het voorjaar weer uit als sh#$T. Ook gepolijst aluminium corrodeerd.....ook in de schuur !!

Spuit op het aluminium, na het polijsten, een zuurvrije laag op. B.v. Siliconenspray of iets dergelijks.

In de Lente.............afvegen...............................als NIEUW.

Groetos, Marc
Profiel bekijken http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
st66lm6n

Man Aantal berichten : 1149
Registration date : 11-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 18:44

zl1000 schreef:
Je moet natuurlijk wel een oude boormachine nemen die je goed vast zet. Inderdaad krijg je na het polijsten van je motor een wiebelende kop maar ik sta ook te wiebelen lol! Ik heb zelf een 12wat slijpmachiene maar voor het mooie is 250watt het minimum. Ik heb dat ding gekocht voor 15 euro en al heel wat afgepolijst. Peet kent het resultaat!

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ja ouwe poetser. Denk dat jouw Eliminator 1 van de schoonste gepoetse is uit de omtrek. Natuurlijk staat jouw kindje in een lekkere schuur op een brug mooi te wezen. Heb net even in de schuur gekeken en heb zelf een 350Watt polijstmachine. In feite ook een slijpmachine waarvan de as is verlengd zodat je niet steeds op het huis van de machine zit met je Aluminium.

Zoals ik al zei, ik heb er volgens mij rond de 60 euro voor betaald. Polijst vet kost helemaal geen reet en is super spul. Weet het niet meer zeker maar dacht dat dit http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/Cats.aspx?contentid=237&catid=149&cat=Motor%20/%20Heftafels hem was.

Je kan het zo gek niet noemen of ze hebben het.
Gr P What a Face

Hier de link naar polijst zooi:
http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/Cats.aspx?contentid=237&cat=Polijst%20/%20Schuur%20en%20Slijpmachines&catid=220

De mijne staat er ook tussen voor inderdaad 59 euro:
http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=3167
Profiel bekijken http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 21:47

Hey Peet

Wie is hier nou de poetser Very Happy Goed dat je effe een foto er bij vrot wat dat is nou wat ik bedoelde. Het effect is super!!!!!!!!!!!! Gewoon polijsten die hap!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 22:37

Citaat :
Spuit op het aluminium, na het polijsten, een zuurvrije laag op. B.v. Siliconenspray of iets dergelijks

ik had al een pot zuurvrije vaseline aangeschaft voor de bescherming...kan toch ook?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   di nov 18 2008, 23:54

Ik spuit na het polijsten altijd een soort was als bescherming op het onderdeel. Dit is een bescherming speciaal voor aluminium velgen. Werkt perfect en je krijgt na een regenbui geen witte vlekken.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 23 2008, 19:47

Lisan,

Op de tellers zit waarschijnlijk blanke lak. Sad

Als je eerst met Staalwol nummer 0

Daarna met nummer 000

Daarna met ALU van Belgom ze bewerkt, kun je je haar er in kammen! Very Happy

Dick
maarten
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 23 2008, 20:03

Citaat :
Op de tellers zit waarschijnlijk blanke lak

Ook namens mij bedankt. Ik zat me al af te vragen waarom poetsen met alu poets het maar niet mooier maakte Embarassed . Begon me zelfs af te vragen of het wel echt aluminium was scratch

maarten
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 23 2008, 20:36

Citaat:
Je hebt ook van die pannensponsjes met roze spul....zou dat iets zijn? Is ook een beetje staalwolliger geloof ik... (ik gebruik ze dus nooit, maar nu we het hier over polijsten met roze spul hebben....)

Ik heb het nog nooit geprobeert Lisan. Ik weet welke sponsjes je bedoelt. Brillo heet het. Het is ook fijn staalwol ja. Maar probeer het eens op een onopvallend stukje aluminium zou ik zeggen. Ik denk dat het wel werkt ja! Voordeel lijkt me ook dat je het met water moet gebruiken en dat het dan misschien wel meer polijstend werkt dan schurend.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   zo nov 23 2008, 22:23

Nou, ik zal het eens uitproberen op het moment dat het sponsje niet aan mijn vingers vastvriest...brrrr wat een kou nu!

Maar...bedankt! Ook jij Dick...heb je niet een foto van je 600? Ben wel benieuwd naar andere 600 eli's... Hier zien we tot nu toe toch het meest de 900 en de 1000...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Poetsen!!!   

Poetsen!!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: