Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL

Ga naar beneden 
+5
MARKZL1100
cajones
Gillette
ST44LM4N
Marc
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 02 2008, 15:42

Moet wel zeggen dat het een mooie kop is van de ZRX.
Iemand nog 1 in de aanbieding?

Als de nokkenassen van de ZX10 hetzelfde zijn als van de ZRX dan heb ik die alvast liggen.
ZIJn assen met ook enkele nokken.

Citaat :
Hoi Peet Marc,
Wij hebben stage 3 kits erop en ook grotere uitlaat bochten (radius)

Hey mark, wat kost zo een set bochten met grotere radius?
Als ik Ewoud zijn dynorun zo zie dan wil ik ook een ZRX,ZZR, ZL hebben. hahaha

Groetjes Peet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 02 2008, 15:52

Ha Peetje,

Ik zal in ieder geval alles wat ik uitspook plaatsen.Met foto's.
Kun je je er vast op voorbereiden.

Ik heb wel gemerkt, dat het moeilijk is aan een betaalbaar ZRX blok te komen.
Je moet een beetje geluk hebben.

Ik had echt mazzel. Er was iemand op E-Bay, die onderdelen van zijn ZRX verkocht.
Er stond een plaatje op internet van zijn motor...helemaal in puin.
Het blok had hij niet in de aanbieding, omdat de hele ontsteking eraf gescheurd was, en niet te repareren, dus
hij dacht, dat hij er niets voor kon beuren. Alleen de carburateurs had hij kunnen verkopen.

Net iets voor mij. Ontsteking bij de val eraf gescheurd. Distributieketting heel ! Dus.......meteen afgeslagen bij de het
ongeluk.

Perfekt.


Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Zrx10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 02 2008, 15:54

Ziet er strak uit Marc!

Dan heb ik het over die foto uit jouw schuur en niet die hierboven, pfffff.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 19 2008, 21:12

Hoe staat het met je project Marc?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 20 2008, 00:42

Hey Marc

Ik ben ook benieuwd!!!!!!!!! Het zrx blok is echt een top blok met een geweldige uitstraling. Het lijkt mij ook wel wat. Misschien als mijn blok het een keer begeeft is het een top optie!!!!!!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 20 2008, 00:50

Het is toch een projektje, waar ik wel even mee bezig ben.

Moet eerst nog de cilinder-rij om 1.4 mm laten verlagen.

Aangezien de zuigers van het ZRX 1100 blok een grotere doorsnede hebben, moet je deze wel

gebruiken in de ZRX cilinder-rij.

Maar, zoals ik Peet al heb laten zien. Als je de piston-pen half in een ZL-1000 zuiger steekt, en de andere helft in de originele ZL zuiger, komt de ZRX 1.4 mm lager uit.

Om dan dezelfde kompressieverhouding te houden, moet de cilinder-rij korter worden.

Er zijn ook nog een aantal andere zaken die ik moet doen, maar deze winter komt er wel "schot" in.

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 23 2008, 21:23

Neem aan dat die 100cc extra ruimte met extra benzine/lucht gevuld moet worden om je compressie te behouden. Grotere sproeiers??? Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 01:48

Ha Slayeric.

Even nadenken wat je schrijft.

Extra Lucht en Benzine = compressie behouden ?? scratch

Dat is wat je eigenlijk schrijft.

Je mag nog een keer dezelfde vraag stellen, met de goede inhoud.


Groetos, marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
abjuh




Man Aantal berichten : 82
Woonplaats : onbekend
Registration date : 01-11-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 19:56

hij bedoel dat je meer cc heb die ook meer bezine en lucht verbruiken of je grotere sproeiers nodig heb denk ik

gr ab
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 20:10

abjuh schreef:
hij bedoel dat je meer cc heb die ook meer bezine en lucht verbruiken of je grotere sproeiers nodig heb denk ik

gr ab

Als het goed is dan is de opgebouwde compressie aan het eind van de compressie slag niet veel anders met lucht dan als je de lucht vervangt voor een gasmengsel. Maar om een groter volume te vullen heb je denk ik wel ook meer gas nodig. Zowel benzine als lucht om het mengsel goed te houden. Het volume wordt natuurlijk bepaald door de diameter van de zuiger en de slag die hij maakt.

Wat gebeurd er dan eigenlijk als je carbs te klein zijn? Krijg je dan een vacuum in je cylinder? Of is het mengsel alleen verstoord?

Mark en Ewoud hebben een "stage 3" kitje met open luchtfilters erop zitten. Hoeveel groter dat kwa sproeier bezetting is weet ik niet, mischien dat MARKZL dat wel weet. Bij hoeveel meer cc's extra je ook de diameter van je carb aan moet gaan passen zou ik ook niet weten. Is daar eigenlijk een schema voor? Of reken tabel?

Groetjes Peet study Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 1649 Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 446107
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 20:40

Ha Ab en Peet,

Was een leuk grapje.

Het gaat niet om wat jij denkt wat slayeric bedoeld, maar wat hij geschreven had, en daar zat een beetje

onlogica in....no offence Slay.


Ja Logica over carburateur.

Je wilt ten alle tijden een zo optimaal mogelijk gasmengsel in je cilinder krijgen.

Hoe groter de inhoud, des te meer gasmengsel er naar binnen moet.

Dit moet de carburateur natuurlijk wel kunnen leveren. Op twee manieren.

De doorgang moet groot genoeg zijn, om zonder restrictie voldoende lucht naar binnen te kunnen zuigen,

en de sproeier moet groot genoeg zijn, om voldoende brandstof aan de lucht toe te kunnen voegen, om dit

optimale mengsel te kunnen realiseren.

Je kunt in een carburateur die te klein is, nog zo'n grote sproeier draaien. Het mengsel zal dan altijd te rijk

zijn.

De hoeveelheid lucht, kun je alleen verhogen door een " open " filter te gebruiken, dat minder weerstand bied, en omdat je meer lucht aan kunt zuigen, kun je de sproeier ook weer vergroten, om weer op dit optimale mengsel te komen.

Peet zei:

Wat gebeurd er dan eigenlijk als je carbs te
klein zijn? Krijg je dan een vacuum in je cylinder? Of is het mengsel
alleen verstoord?


Eigenlijk krijg je bij het aanzuigen altijd een onderdruk.

http://www.kawa-eliminator.com/typicaltechnical/index.html ( 2e gedeelte ).

De rest van je vraag stond hierboven al.

Gelukkig heeft de ELI een constant vacuüm carburateur. Die past de hoeveelheid brandstof toch wel aardig

aan, aan de hoeveelheid lucht die ter beschikking is.

Hoe groter de verschildruk voor en achter de gas-schuif, des te verder de gas-schuif zal openen.

Alleen als de gas-schuif helemaal open staat, is ook de hoofd-sproeier helemaal open. Is het mengsel dan nog te arm, zal er een grotere sproeier in moeten.

Het omgekeerde verhaaltje wijst zich dan eigenlijk vanzelf.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
ST44LM4N
Admin



Man Aantal berichten : 173
Woonplaats : Delft
Humor : ook niet
Registration date : 28-07-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 20:49

Bedoel dan eigenlijk : is er dan een groter vacuum als met een grotere lucht doorlaat, want dat er een vacuum onstaat begrijp ik door de neergaande slag. Anders zou er ook geen gas stromen.

scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bravo.messageboard.nl/33189/index.php
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 21:19

Ha peet,


Ja, bij een kleine carburateur krijg je een groter vacuüm tijdens de inlaat-slag.

Verwar het niet met het vacuüm voor en achter de gas-schuif, waardoor de gas-schuif/sproeier verder geopend wordt.

Deze wordt geopend door de VERSCHIL-druk voor en achter de schuif. Bij een kleinere carburateur blijft

deze verhouding theoretisch hetzelfde.

Het grotere vacuüm wordt puur gecreëerd doordat het gat te klein is, en door de hoge aanzuig-snelheid kan

er gewoon niet genoeg lucht door een te klein gat.

Eigenlijk wil je helemaal geen vacuüm. Je wilt zoveel mogelijk lucht in je cilinder krijgen. Dus eigenlijk,

zoveel mogelijk zuurstof. De rest is onbelangrijk.

Om deze rede zijn er ook compressoren en Turbo's ontwikkeld. Puur om zoveel mogelijk lucht naar binnen te krijgen.

Je kunt die druk natuurlijk niet oneindig verhogen, maar dat thema te ver gespit nu. bom

Een bijkomend truukje is de intercooler. En die zorgt weer voor het verhogen van het zuurstof-niveau.

Omdat een compressor en turbo, de lucht verwarmen, door de wrijving ( neem als voorbeeld maar je fietspomp ), zet de lucht uit.

Het volume wordt hierdoor groter, dus minder moleculen per cm3. En....minder zuurstof betekend een ongunstige vulling.

De intercooler, koelt de lucht af tussen turbo en inlaat spruitstuk....dus een hogere dichtheid...en

een betere vulling.


Heerlijk...weer een beetje vak-simpelen.........of niet dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 21:34

Even een korte onderbreking zonder moeilijke termen.

Hoe test ik mijn startmotor en accu :

http://nl.youtube.com/watch?v=P9Omk4G5Go4


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimema nov 24 2008, 22:01

Jaaaa die is grappig, ik heb hem op mijn hyves staan. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
abjuh




Man Aantal berichten : 82
Woonplaats : onbekend
Registration date : 01-11-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 25 2008, 18:47

is geen reclame voor een eli zo he hahahhaha
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 25 2008, 21:40

Ha Abjuh,

Het gaat niet om de zeg maar ' slechte " reclame voor de ELI, het gaat er meer om, dat er mensen zijn, die

denken..... Als de startmotor het maar doet, moet dat ding vanzelf wel starten scratch

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gesponsorde inhoud





Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL   Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Transplantatie ZRX 1100 Kop en Cilinders naar ZL
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GPZ 1100 te koop

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: