Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Aanpassing ivm te lange benen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimema apr 27 2009, 18:40

Citaat :
nu heb jij geloof ik van die case guards, beugels om het blok,
is dat niets om je voeten op te laten rusten?

lol! Hey Ed, ik weet dat jij maar 1meter50 bent (grappie) maar die beugels zijn `knee guards` om je knieen te beschermen tegen de wamte van het blok.

Ik leg bij kramp me been er ook wel is op maar ze gaan er ook los van zitten, en scheuren uiteindelijk los van de beugel. Ik heb ze bij Es er ook op gezet. ZIt origineel niet op de ZL1000.


Maar ook dit is net als highway steps. Je kan niet gelijk bij je pedalen. Mischien hoeft dit ook niet in de situaties waarin je de steppies zou gebruiken.

Groetjes Peet, leuk topic Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimema apr 27 2009, 19:16

Nee, ik denk dat Ed die valbeugels onder bij mijn blok bedoelde Peet. Niet die kniebeschermers.

Maar mijn benen gaan NIET vooruit gestrekt op de Eli. Dan koop ik wel een Harley. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimema apr 27 2009, 20:42

Hee Peet, gelukkig hebben we een Diehard ( kamekazi ) die het ook al aangaf, dus weinig of veel rijden maakt niet uit Wink
Pfffwwwwwuuuwww! Kom ik daar ff mooi weg ! hehehehe geek

Maar ik ben wel benieuwd wat onze huis ergonoom gaat uitdokteren .........

Keep us posted !
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimema apr 27 2009, 22:26

JP schreef:
Hee Peet, gelukkig hebben we een Diehard ( kamekazi ) die het ook al aangaf, dus weinig of veel rijden maakt niet uit Wink
Pfffwwwwwuuuwww! Kom ik daar ff mooi weg ! hehehehe geek

Maar ik ben wel benieuwd wat onze huis ergonoom gaat uitdokteren .........

Keep us posted !

chips, weer mislukt.. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 12:54

De ergonoom zit te denken of hij het wiel nog een keer moet uitvinden. scratch
Ben achter de schermen wat info aan het opdoen bij MarkZL100 over zijn setje.

Het setje wat Peet liet zien is wel mooi maar ik wil bredere voetsteunen en nu ik zo die foto nog eens bekijk wil ik ook een vollere schetsplaat!? (die plaat voor het achterremsysteem) Op Peets foto is er recht boven de voetsteun een hap uit zeg maar. Ik wil die hap er wel in.

Peet zou je van de andere kant ook een foto kunnen plaatsen?

BVD en Grt Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 13:50

Zal zo ff kijken.

Vergeet niet dat aan de schertsplaat ook de rempomp en remlichtschakelaar bevestigd moeten worden en je er ook wel op moet kunnen steuenen.

verder maakt het geen reet uit hoe en wat je als schertsplaat gebruikt, doen wat je mooi vind ,.ALS HET GOED PAST tenminste.

Schakelzijde is bij Es nog niet op de pook aangesloten. Gister eigenlijk pas goede M12 RVS bouten gehaald voor de footpegs. Moet nog wat M6 bouten halen en het verlengstuk schakelset in orde maken. Dit laatste is dus vrij lastig gezien de hoeken en lengte.

Groet Peet Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 911129

Ff foto trekken hehehe

Niet op de afwerking van het frame letten, deze worden nog verwijderd voor de spuiter.

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Foto_s40

Vergeet ook niet dat de lever (pook/rempedaal) vrij over de as moet kunnen bewegen.

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Foto_s41

Om te kunnen schakelen zal je de schakeldrumas (waar pookje aan vastzit) moeten verbinden met de pook. Kan op diversen manieren maar moet wel werken natuurlijk. Als je de aansluiting omdraait schakel je volgens mij 1 omhoog en de rest naar beneden bijvoorbeeld.

Pas als de boel lekker schakeld en remt gaat er bij Es pas LOCKTIDE tussen. Alles zit dus HANDvast op het moement.

Greets Peets Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 911129 afro


Laatst aangepast door staalman op di apr 28 2009, 14:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 13:52

Hey Maarten....ik zou als ik jou was gewoon toch die brief naar Kawasaki sturen, met alle verbeteringen bijgevoegd....
Delegeren zeg maar... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 13:58

Citaat :
Hey Maarten....ik zou als ik jou was gewoon toch die brief naar Kawasaki sturen, met alle verbeteringen bijgevoegd....

Tja, maar dan valt er niks meer te sleutelen Crying or Very sad Wink
En trouwens, ontwerp maar eens een bike die aan ieder zijn wensen voldoet. ON-MO-GE-LIJK zeg ik je.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 14:09

Maar waarom zou hij aan ieders wensen moeten voldoen.
Dat is idd nieteens mogelijk maar ook ERG casual/commercieel dan.

Krijg je net als bij de oude Vmax van die plastic sets met spatborden waar al je maten dan ook al mee rijden. Wees blij dat de ZL zo kort is gemaakt. Of had je er net als de Honda CBR op elke hoek 1 willen zien staan.


Voor bijzondere dingen en op maar gemaakte producten kan je je portemonee gaan trekken OF heel handig zijn en alsnog materiaal en gereedschap moeten hebben wat ook DUUR is.

AL met AL is een customized motor een duur tijdrovend klusje.
Kijk maar bij Rizoma, een schakelset kost je gewoon 430 euro.

Groente van hak
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 14:46

Citaat :
en het verlengstuk schakelset in orde maken. Dit laatste is dus vrij lastig gezien de hoeken en lengte.

Dus "plug and play" maar wel met veel passen en meten?
Ik bedoel, je hebt verder geen andere onderdelen nodig dan dat zetje en wat van het orginele spul en misschien wat bouten?
Ook hoef je geen onderdelen te zagen, te vijlen of te buigen of zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 28 2009, 15:06

In feite heeft Mark een CAD tekening oid van het schakelset.
Hij heeft hier wel heel precies moeten meten om het passend te maken, gaten moeten wel overeen komen. Ook erbij kunnen is wel handig.

Verder is het idd wat boutjes/bouten en een bevestiging voor de remlichtschakelaar die ook moet werken natuurlijk. Dan de pook aanpassen aan het nieuwe set.

Als je het uit een stuk alu wil gaan maken zal je wel degelijk moeten vijlen, boren en zagen.
Ook een standaard set is er denk niet voor de Eliminator.

GrP Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gesponsorde inhoud





Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanpassing ivm te lange benen   Aanpassing ivm te lange benen - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aanpassing ivm te lange benen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: