Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 Roestvorming in bougiedop

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 01 2009, 15:02

Zou ik net een stukje rijden (eerste keer dit jaar), niks dan inhouden haperen stotteren, uitlaatbocht drie werd niet echt goed heet. scratch
Even kijken, zit er roestvorming in de bougiekant van de bougiedop, op en in het verbindingstukje. Sad
Heeft iemand dit ook al eens gehad, hij heeft wel drie maand stilgestaan, maar daarvoor liep hij perfect.
Ik zal nu de doppen maar vervangen en de kabels, want die zitten er ook al even op en worden ook niet beter.
Kheb nu eerst de doppen even in de cola gelegd, ga later wel weer eens proberen, maar er komt wel nieuw op.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 01 2009, 15:13

Als ik het begrijp zit bougie 3 dus voor de rand van de distributie ketting bij een ZL600. ( distributie in het midden).

Bij de ZL900 is dit het probleem van bougiegat 1 waar water in gaat staan. Water kan je weg laten dampem en de kabels kan je een 1cm inkorten zodat je weer koper kleur krijgt ipv groen en zwart geslagen aders.

Gewoon de kabels dus even opnieuw aansluiten nadat je ze wat ingekort hebt.

THAT´S IT What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 01 2009, 16:12

De kabels zijn al een keer ingekort, en zijn nu zelf aan de korte kant, ik krijg de doppen nog net goed op de bougies.
Zowiezo nieuwe kabels dus en kan dan beter ook meteen nieuwe doppen denk ik, dat zullen de kosten ook niet zijn en dan weet ik zeker dat het goed is.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 01 2009, 17:27

De originele doppen zijn 37,50 per stuk X4.
Toch wel prijzig!!!

Ik knip mijn kabels meerdere keren per jaar korter. Zeker na regen en vocht.

Het is en blijft een hobby motor lol!

Citaat :
en zijn nu zelf aan de korte kant

OOk niet goed. probleem lijkt mij duidelijk nu en zo verholpen met een nieuw stukkie kabel. Je kan ook NGK doppen van 10euro per stuk kopen maar die sluiten helemaal niet af tegen regen. Blijft een probleem met regen op die Elies.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 01 2009, 17:54

Er zitten nu ook NGK doppen op, dus zal de vorige eigenaar hetzelfde probleem ook hebben gehad.
Bedankt voor de snelle reactie en tot Eli. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimezo maa 01 2009, 18:19

Wat de 600 wel heeft en de 900 niet zijn afvoer gaatjes voor vocht vanuit de bougiedopgaten in het blok. In ieder geval de twee buitenste gaten hebben dat. Prik die gaatjes anders ook even door als ze verstopt zitten.

Ik heb er ook gewone NKG doppen op zitten, ik weet niet hoe de orginele er uit zien echter. Maar werkt prima en net wat je zegt, om de kosten hoef je het niet te doen.
En nieuwe bougies kosten ook geen drol dus waarom niet!!

Gr Mrtn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 00:23

maarten schreef:
ik weet niet hoe de orginele er uit zien

Gr Mrtn
Als de orginele bougiedoppen van een 600 er hetzelfde uit zien als die van de 1000 heb ik wel een iedee hoe ze er uit zien.
De doppen bij de 1000 sluiten middels een rubber als het ware het hele bougiegat af,zou ik hier willekeurige bougiedoppen in zetten sluit ik dus niks af en houd ik alleen 4 opvangbakken voor hemelwater over.
Dus alleen als je enkel met droog weer rijd is andere bougiedoppen een optie (tenminste bij de 1000 dan) anders toch maar de orginele

Groetos "el capitein"
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 01:07

Nee ik heb even gekeken op een fiche, net als ik al vermoedde heeft een 600 geen afsluitrubbers. Vandaar dus de afwaterings kanaaltjes.

Gr Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 14:07

ZL600 heeft zo te zien idd andere doppen, haakse.

Roestvorming in bougiedop Examen10

Dit zijn de dure originele doppen van de 900 en 1000
Roestvorming in bougiedop Imgp1310

Ik heb de buitenring van de originele om de nieuwe NGK doppen gedaan. Ziet er origineel uit maar dicht nog net zo rot als die oude doppen. Hier zie je ook de roetsvorming aan de binnenzijde.
Roestvorming in bougiedop Imgp1311

Bij mij ziet het er nu zo uit,. Originele buitenring om NGK dop van 10euro, nu nog een waterdichte oplossing. Ik heb toen voor Es 1 nieuwe gekocht origineel en die op de buitenste zitten. Die dicht wel.
Roestvorming in bougiedop Imgp1312

Groetjes Peet

What a Face

Wie laat er ff een goede foto zien van een ZL600 dop Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 15:03

scratch Ik kom niet verder met een foto als die je hierboven al hebt laten zien....krijg hem niet los, maar heb dat ook nog nooit gedaan. Durf niet al teveel geweld te gebruiken, dus de foto zal van iemand moeten komen met meer technische kennis.

Wel heb ik ook problemen gehad na een fikse regenbui; stotterend en stuiterend naar huis moeten rijden. Ben benieuwd naar het vervolg van dit topic!!
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 20:56

Ik heb eerlijk gezegd nog bij de 900 nog bij de 600 nooit vochtproblemen gehad bij de bougiedoppen.
Ik heb het bij de 900 net als Peet gedaan met NKG bougiedoppen en het oude rubber er weer omheen. Geen probleem, al moet ik zeggen dat ik er niet veel mee in de regen rijd.

Ook bij de 600 heb ik NKG doppen, maar dan haakse inderdaad.
Zal even een foto nemen.

@ Lisan: de dop moet toch los te trekken zijn hoor. Even doorzetten denk ik. Wink Kan niet veel aan stuk gaan. Maar goed, beter te vast dan te los.


Laatst aangepast door maarten op ma maa 02 2009, 22:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 20:57

Bij Japarts hebben ze bougieskabel op rol en de doppen is geen probleem ik zit immers in het vak, min of meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 20:58

Het probleem is ook alleen door buiten in de regen staan!

Tjuus What a Face

Ik haal elk jaar 2 meter kabel, kost geen hol.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 21:02

Bougiedop ZL600 van Maarten

Roestvorming in bougiedop Bougie10
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 21:07

Dank je Maarten...weet ik nu ook hoe die dop eruit ziet, en ik zal nog eens harder trekken...
Ik wist het nog wel van mijn brommertjes, maar was niet zeker of dat bij een motor ook zo werkte.
De bougie lijkt dan wel erg diep te zitten; kun je er wel makkelijk bij?
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 21:43

Ha Luitjes,

Hoe gaat het ermee ???

Ik heb een hekel aan dit soort geintjes.
Heb het ook al een paar keer gehad, en toch wel een afdoende maatregel getroffen.
Hoe lang gaat een bougie mee ??? Lang genoeg !!
Beetje Blauwe siliconen-dichting in het bovenste randje van de dop.
Nachtje laten staan.........en klaar is kees.

En, mocht het nodig zijn.......kun je het er zo weer afhalen, en opnieuw afdichten.

Moet er wel bij zeggen, dat dit alleen gaat bij de 900 en 1000 doppen.

Zie je het al bij je 600 proberen..........het hele gat volstorten ???? scratch scratch lol!

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 21:46

Daar is een Bougie sleutel voor Lisan,
een soort dopsleutel maar dan langer,die gaat over de bougie heen, en als tie goed past kun je de bougie er uit draaien.

googel anders even :bougie sleutel, Idea

hoi,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimema maa 02 2009, 23:03

lisan schreef:
kun je er wel makkelijk bij?

Waarschijnlijk niet,zoals je bij zoveel andere onderdelen niet goed bij kunt Roestvorming in bougiedop 79088
Maar das een beetje de charme van een eli Roestvorming in bougiedop 103915
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitimedi maa 03 2009, 00:11

De buitenste twee bougies zijn er vrij gemakkelijk uit te draaien met een bougiesleutel. Pas wel op dat je niet tegen de tank aan tikt. Voor de binnenste 2 bougies moet je toch echt de tank er af halen. Dit is sowieso het meest handige om eerst te doen, ook als je de 2 buitenste bougies er uit wilt halen trouwens. (Waarom risico lopen om de lak te beschadigen?)
De tank van de 600 zit maar met een schroef vast bij het zadel en verder richting het stuur zitten aan weerszijden van de framebuizen een soort van knoppen waar de tank in past. dus echt veel moeite is dat niet. (behalve de benzineslang er weer op prutsen is nog wel een lastig en meer geschikt voor mensen met kleine handen.)

gr Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Roestvorming in bougiedop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roestvorming in bougiedop   Roestvorming in bougiedop Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Roestvorming in bougiedop
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: