Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
warme start Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
warme start Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
warme start Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
warme start Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
warme start Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
warme start Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
warme start Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
warme start Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
warme start Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 warme start

Ga naar beneden 
+2
maarten
Taekyon
6 plaatsers
AuteurBericht
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: warme start   warme start Icon_minitimedi dec 30 2008, 00:22

Hallo,

het gaat even niet over mijn zl 900 maar, ik heb even een vraagje over een andere motor, mijn Yamaha XJ750 (noem het maar een pekelfiets) wil niet meer starten(aanslaan) als hij warm is.
als ik een ritje maak en een stop maak van een minuut of 10 wil de motor niet meer aanslaan, na ongeveer een 45 minuten start hij wel weer.
hoe moet dus duidelijk even afkoelen, iemand een tipje of een tip.

Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimedi dec 30 2008, 00:47

Hmmmm, ik heb wel ooit eens iets vergelijkbaars gehad met mijn zl600. Maar bij mij hield de motor er na een kilomter of 8 mee op tijdens het rijden. Oorzaak: een verstopte tankontluchting. (hoor je ook een piepend geluid als je de motor uit zet?)
Makkelijk te controleren door de tankdop even open en weer dicht te doen en kijken of ie dan wel weer start. (misschien ook even het kraantje op pri zetten zodat de benzine weer vrij in de carbs loopt als je een vacuumkraan hebt) Als ie dan wel weer start, treed er dus na verloop van tijd (afhankelijk van de inhoud van de tank en hoeveel benzine er in zit en hoeveel hij verbruikt, etc.) een vacuum op in de tank, waardoor er geen bezine meer in de carbs komt.
Zet je hem stil dan zal het vacuum langzaam weer verdwijnen en gaat de benzine weer stromen. Als de tankontluchting flink verstopt zit zou dit misschien wel 45 minuten kunnen duren. Maar ik vind het wel lang.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo dec 31 2008, 14:03

Maarten,

de tank ontluchting is okee, navraag gedaan bij een kennis en die denkt aan de bobines.
door de warmte uitstraling van de motor naar boven (bobines zitten onder de tank) zou de klacht veroorzaakt worden, en zodra de motor afkoeld werken de bobines weer naar behoren.
zijn de bobines te controleren op defecten ? het zou zonde zijn als ik een paar nieuwe koop en dat dan de klacht nog niet verholpen is.
dit soort onderdelen zijn vaak niet terug te brengen en kosten genoeg denk ik.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo dec 31 2008, 14:17

Kun je ze niet even verwisselen met die van een andere motor? Vind het wel een beetje vaag, bij de zl900 zitten ze ook onder de tank, nooit een probleem geweest bij mij. Zo heet wordt het daar nu ook weer niet volgens mij.

Gr Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo dec 31 2008, 15:04

Bij de XJ zitten ze toch " ingepakt " onder de tank en kuipdelen?? Dan zou de "warmte "meer kunnen blijven hangen.... je biobnonis moeten zijn door te meten denk ik.............. hoe? Ben nog in opleiding om dat ook te kunnen doen hhahahaha



Succes en een mooi 2009 allemaal !!
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo dec 31 2008, 19:16

Taekyon schreef:


zijn de bobines te controleren op defecten ? het zou zonde zijn als ik een paar nieuwe koop en dat dan de klacht nog niet verholpen is.

Als je bobines niet werken , vonken je bougies ook niet of niet goed. Ik geloof dat bobines een zeer hoge spanning afgeven. Dit kun je controleren door je tong eraan te houden.... affraid

Of bij draaiende motor 1 voor 1 de bougikabels op volt meten en kijken of er verschil in zit. (tussen aarde en kabel)
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo dec 31 2008, 19:19

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bobine

Wellicht heb je hier iets aan.... warme start 631321
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo dec 31 2008, 22:51

Eigenlijk zegt JP niks gek. Bobines werken of werken niet zou je denken.....not!!!!!!! Ik heb het zelfde probleem gehad. Na een ritje van 10 a 15 minuten stopte hij. geen vonk! Na enige tijd starte hij weer of er niks aan de hand was. Na veel garage bezoeken bleek er de bobine kapot. Als hij warm werdt zette de spoel in de bobine uit en verlor dan het contact. Als hij weer afgekoeld was was er weer contact. Het is een uitzonderlijk verschijnsel maar het zal maar je probleem zijn! Je zoet je de t@#$*&@##ring. misschien kan je een set bobines proberen van een lid. Ik heb ze wel van een zl900/zl1000 maar daar heb je weinig aan.

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Terug naar boven Ga naar beneden
roberto

roberto


Man Aantal berichten : 114
Leeftijd : 66
Woonplaats : delft
Humor : uuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh
Registration date : 26-10-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimedo jan 01 2009, 00:23

toch lijkt me dit een ander probleem jongens.
volgens martin stopt hij er niet mee tijdens de rit maar wil hij na een korte pauze gewoon niet meer starten.
is het misschien mogelijk dat er door de stijgende hitte tijdens stilstand VAPER LOCK optreed???

tis maar een idee!

roberto.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimedo jan 01 2009, 12:49

Tja dat is een mogelijkheid. Maar om nou met natte sponzen op je carbs rond te gaan rijden???????
Is het geen optie om de carbs schoon te maken ontsteking en kleppen af te stellen? Mijns inziens moet je dan toch wel het probleem getackeld hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimedo jan 01 2009, 13:13

Taekyon schreef:
Hallo,

het gaat even niet over mijn zl 900 maar, ik heb even een vraagje over een andere motor, mijn Yamaha XJ750 (noem het maar een pekelfiets) wil niet meer starten(aanslaan) als hij warm is.
als ik een ritje maak en een stop maak van een minuut of 10 wil de motor niet meer aanslaan, na ongeveer een 45 minuten start hij wel weer.
hoe moet dus duidelijk even afkoelen, iemand een tipje of een tip.

Martin
Hoi Martin,

Om meer duidelijkheid te krijgen over het probleem zou je in eerste instantie even de bougies kunnen controlleren. Dan kan je aan de kleur van het porcelijn zien hoe de ontbranding is geweest. Zie verder topic: bougies.

Controlleer ook eerst even al de slangen van en naar de tank en carbs. Is het probleem er ook op de "pri" stand? (benzine kraan bypass, geen idee van het soort kraan op de XJ) ?

Werken al de olie en water waarschuwings-lampjes ? Hoe is je vonk bij een koude start tov "de" warme start?

Suc6 Groetjes Peet warme start 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimevr jan 02 2009, 12:02

Hoi Peet,

ik heb nu alle berichtjes gelezen en zal alle tips even nalopen.
even de betekenis vaper lock opgezocht, maar dat is niet de oorzaak, ook met warm mooi weer heb ik de klacht dus van bevriezen is geen sprake.
ik zal de kleur van de bougies controleren en de vonk bij warme en koude motor.
dit alles wanneer het weer wat beter is.

groet, martin
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimevr jan 02 2009, 21:03

Kan het niet zo zijn dat je motor verzuipt na het uitzetten van je eli?? Vaak als een auto/motor verzuipt wil hij na een tijdje wachten wel weer starten.

Misschien blijft er teveel vacuum aanwezig op je systeem zodat er na uitzetten toch nog benzine aangezogen wordt naar je carbs of cylinders??/ scratch

Nog een optie... Mijn eli had laatst last van lekke dekselrubbers. Dan loopt er olie in de schacht van de bougies. Deze olie vloeide langzaam via de schroefdraad van de bougie naar de pinnetjes op de bougie waardoor deze vol olie kwamen te zitten en niet meer goed vonkte. Gevolg... stotteren en slecht starten. Na een tijdje wachten (tot olie eraf was) liep hij weer goed.. totdat... warme start 325279

Ik kwam er achter nadat ik een bougiedop eraf haalde . Deze zat vol olie aan de buitenkant. warme start 496724
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimeza jan 03 2009, 17:33

Ha Luitjes,

Niet zo moelijk doen.

Beginnen bij het begin. Op een logische manier problemen uitsluiten.

Als je en tijd gereden hebt, en hij wilt niet meer starten, gewoon een bougie eruit draaien, op de kop leggen, dop erop, en kijken of hij vonkt.

Controleer ook even een bougie op de andere bobine. Het lijkt me stug, als beide bobines defekt zijn.

Heb je geen vonk, dan kun je makkelijk met een controlelampje op de ingang ( laagspanning ) van de bobine meten, en kijken of het lampje " flikkert " als je hem probeert te starten.

Is dit het geval, dan weet je dat je bobine defekt is.

Heb je geen aansturing, dan bestaat de mogelijkheid, dat de onstekingsunit problemen geeft.

Het kan zelfs zijn, dat deze helemaal geen spanning krijgt.

Maar een ding is belangrijk. Beginnen bij het begin.

Kleine vraag nog ?? De motor gaat toch wel rond, als je hem probeert te starten ???

Niemand heeft hier naar gevraagd tot nu toe...........hoe wil je dan een fout constateren.


Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimeza jan 03 2009, 19:54

das een goeie kleine vraag Marc, het antwoord is, ja hoor de motor gaat rond.
en ik zal de vonk bij warme motor eens bekijken, en ook de aanwezige (laag) spanning zal ik eens meten.
zelf denk ik dat deze wel goed zal zijn omdat hij koud wel wil aanslaan.
als de accu weer is opgeladen en de buitentemperatuur wat omlaag gaat dan zal ik de motor eens starten en warm draaien(rijden) en vervolgens de eerder genoemde checks uit voeren.

groet, martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimeza jan 03 2009, 22:04

Zeg Taekyon,

Wat zeg je nu ???

Als de buitentemperatuur weer wat omlaag gaat ???? scratch scratch

Is tie dan niet laag genoeg ???

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimezo jan 04 2009, 14:08

OEPS foutje bedankt.
nee laat hij maar lekker oplopen, liefst zo rond de 20 graden.

groet, Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
slayeric

slayeric


Man Aantal berichten : 285
Leeftijd : 50
Woonplaats : Boxtel
Humor : 's morgens niet!!
Registration date : 07-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimezo jan 04 2009, 19:45

Vind het wel lekker zo... vriezen met zonnetje erbij. Beter dan dat kwakkelweer met al die regen. sneeuw en ijzel mag ook wel wegblijven is alleen maar lastig!
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimezo jan 04 2009, 19:52

We gaan langzamerhand weer off topic luitjes, houd het in de gaten a.u.b.

Groetjes Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo aug 12 2009, 21:20

beetje late reactie maar vind het zeer belangrijk dat iedereen die op mijn probleem gereageerd heeft dan ook weet wat de oplossing was.
de bobine's waren inderdaad op, de tip van de warm lucht op de bobine's wanneer je een korte stop maakt was de oorzaak.
nieuwe/tweedehands bobine's gekocht en gemonteerd en de klacht is verholpen.

het was een tip van Henk Roukama uit wormerveer.
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimewo aug 12 2009, 22:24

Nou bij deze krijgt Roukema er punten bij van mij.
Zat je toch al snel in de goede richting aan het begin topic!! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Marc

Marc


Man Aantal berichten : 557
Leeftijd : 65
Woonplaats : Nijmegen
Humor : Als een boer met kiespijn
Registration date : 22-10-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimedo aug 13 2009, 13:02

Ha Taekyon,

Beetje late reactie..... maar beter laat....dan nooit. lol!

Een en een bij elkaar genomen, hadden Peet en ik je aan het begin van dit topic ook al een
manier gegeven, om de ontsteking te controleren.
Was je er toen al achter gekomen.

Groetos, Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kawa-eliminator.com/home/index.html
Taekyon

Taekyon


Man Aantal berichten : 68
Leeftijd : 69
Woonplaats : Koog aan de Zaan
Humor : echt wel
Registration date : 01-11-08

warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitimevr aug 14 2009, 20:46

dat het nog al lang duurde allemaal komt omdat ik deze yamaha alleen nog gebruik om eens aan te rommelen, sinds ik een ZL900 heb had ik natuurlijk niet echt meer tijd voor mijn XJ750.
alleen al het sleutelwerk wat ik gehad heb aan de ZL900 slokte al mijn vrije tijd op.
nu de ZL prima rijd was ik weer eens gaan kijken bij de XJ750 en gelijk de tip van de bobine's uitgeprobeerd, nieuwe (2hands) gekocht gemonteerd, starten en.... voilla lopen als een zonnetje.
aan de ontsteking ben ik nooit geweest, is toch elektronisch daar kun je toch eigenlijk niets mee ??

groet, martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





warme start Empty
BerichtOnderwerp: Re: warme start   warme start Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
warme start
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: