Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Oude-ForumOude-Forum  RIJ TECHNIEKRIJ TECHNIEK  Kawa-Eliminator TECHKawa-Eliminator TECH  International forumInternational forum  
Laatste onderwerpen
» vraagje thermostaat
remmen - Pagina 3 Icon_minitimeza okt 15 2011, 16:13 van st66lm6n

» Jippieeee
remmen - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 21 2010, 14:41 van maarten

» vaarwel!
remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 03 2009, 20:13 van MARKZL1100

» knipperlichtsteun voor
remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 03 2009, 12:23 van st66lm6n

» snelheidsmeter
remmen - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 30 2009, 00:34 van slayeric

» POWER CRUISERS of toch wat anders
remmen - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 28 2009, 15:51 van DiMMaX

» FORUM IN ONDERHOUD
remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 27 2009, 17:46 van st66lm6n

» Gezocht: deskundige sleutelaar voor mijn ZL 900
remmen - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 25 2009, 13:45 van maarten

» Wie waar vandaag
remmen - Pagina 3 Icon_minitimema aug 24 2009, 18:14 van Appelman

BUIEN RADAR


 
klik op het plaatje
om naar
buienradar.nl
te gaan


Statistieken
We hebben 70 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Fertvenraypi

Alle gebruikers hebben in totaal 5825 berichten geplaatst in 250 onderwerpen

 

 remmen

Ga naar beneden 
+3
st66lm6n
slayeric
maarten
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 07 2009, 13:50

Hey Ed, heb je die seals wel eerst een beetje in de olie gezet van de remklauwen?
Bedoel hiermee de rubberringen die in de klauw zitten en de zuiger afdichten.

Normaal zit er een zakje rode olie bij maar remvloeistof werkt ook. Als je ze daar niet mee insmeert dicht de boel niet goed en loopt het LANGS de seals.

ERG belangrijk remmen, zeker voor. Klusje waar je wel even voorbereidingen (lees onderzoek internet, manual, vraag op forum) bij nodig hebt. Blokkeerd hij bij 140km/h overleef je het denk ik niet. Ook een noodstop maken ZONder voorrem is niet zo handig.

RELAX dude ,. komt goed remmen - Pagina 3 79088 study remmen - Pagina 3 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 07 2009, 22:08

Hallo,

We zijn vandaag even bezig geweest om een voorste remklauw te verwisselen met die van het de achter rem. Reden: Omdat we dit in eerste instantie verkeerd omgewisseld hadden.
Nu zit alles weer goed. Very Happy

Maar we kwamen er achter dat bij het vullen van de remleidingen met remvloeistof je het uiteinde van het slangetje (wat je op de nippel zet) in een potje moet stoppen waar al wat remvloeistof in zit. Dus het uiteinde van het slangetje in de remvloeistof dompelen. En dan vloeistof bijvullen/ doorpompen. Zo zuigt het slangetje ook geen lucht meer aan bij het loslaten van de remhandle bij het pompen.
Waar ik voor deze ontdekking iets verschil merkte in remkracht met mijn mooie nieuwe staalflex leidingen drunken , merk ik nu veel verschil. Very Happy

Dit hadden we dus de vorige keer niet goed gedaan.
Al doende leert men zal ik maar zeggen. Al had ik dit liever meteen goed gedaan allemaal.
Leer van mijn fouten zal ik zo zeggen!!

En echt alle bubbeltjes moeten er uit, dus ook die hele kleine luchtbubbeltjes. (vele kleine maken vaak een grote)

Andere manieren zoals hierboven genoemd kunnen dus ook. Ik vertel alleen even hoe wij het gedaan hebben.

Echter nog een vraagje: Als jullie de remhandel bij stilstand inknijpen, gaat hij bij de eerste keer inknijpen ook iets verder/ gemakkelijker dan bij de tweede en derde keer inknijpen?

Gr Mrtn
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 08 2009, 14:24

We als in Ed en jij, of is dit weer een ander probleem,... scratch

Je kan altijd door te pompen meer druk opbouwen.
Ik knijp momenteel meerdere malen in mijn koppeling alvorens ik hem in z´n 1 zet.
Hoofdrem/koppel cylinder gaar dus.

Maar die heb ik al nieuw liggen haha.

Verklaar dat stukje met het slangetje in de olie nog een keer want die gaat er bij mij niet in zo als hij er nu staat.

Groetjes Peet.

Owja, ik zet er ook altijd een elastiek op, op mijn handel. Laat hem dan een paar uur of nacht ingeknepen staan. Door de druk kunnen de belletjes alsnog naar boven. Vind persoonlijk dat ik goede remmen heb voor een ZL900 en ben dus ook nog nooit remweg tekort gekomen in 4jaar. Geld ook voor de voorvork trouwens, ben benieuwd of een USD ook echt uitmaakt.

remmen - Pagina 3 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 08 2009, 18:21

Ja sorry, WE is een vriend van mij en ik.

Ik zal even citeren uit een Yamaha handboek over dat slangetje.

Citaat :
Zet een glazen potje onder de remklauw en druk een doorzichtige pastic slang op de ontluchtingsnippel. Laat de slang in het potje hangen. Giet wat remvloeistof in het potje, zodat de opening van de slang in het potje onder het vloeistof oppervlak rust.


Draai de ontluchtingsnippel op de remklauw een halve slag los en knijp de remhandle 1 keer in tot aan de aanslag. Draai vervolgens de nippel weer dicht. Laat de handle los en knijp hem enkele malen in totdat de maximale tegendruk bereikt is. Draai vervolgens de nippel weer een halve slag los en knijp de handle weer eenmaal in.

Etc etc..

Ik denk dus dat dat slangetje onder het vloeistof niveau moet zitten om de kans op lucht aanzuigen geheel teniet te doen. Maar er staat geen reden waarom dit moet.


Gr Mrtn
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimema maa 09 2009, 18:19

Klinkt leuk maar als ik het ontleed slaat het nergens op.

Op het moment dat je pompt gaat de vloeistof richting nippel. Sluit je de nippel dan zuigt hij niet terug uit het glazenpotje maar uit het reservoir. Al zou het slangetje helemaal onder de vloeistof zitten met de mond zal hij dit weer wegduwen als je pompt.

Als er al lucht in het slangetje zit maakt het toch geen reet uit als hij hem een cm opzuigd in het slangetje. De vloeistof gaat ten alle tijde naar de klauw, blijven pompen dus.

Dat hij in de eerste paar knepen wat zacht voelt kan MAAR dit hoort niet. Je rem hoort HARD aan te voelen. Persoonlijk na revisie van de seals, pakkingen en voering super remmen gekregen. Geen aanmerkingen dus.

Groet Peet What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimewo maa 11 2009, 18:42

Ik dacht dit topic gaat over remmen dus laat ik mijn verhaal maar hier doen remmen - Pagina 3 729699



Eindelijk zit het voorwiel er goed in.
De spacer die ik had was te groot voor de wiellagerstofring, deze omgeruild met dat andere ZX9 wiel en de spacer paste goed.

Schijven vast gezet met locktide,......en nu was het dan toch tijd om die klauwen in elkaar te zetten. Niet moeilijk maar saai.

Spullen bij elkaar geraapt, had al 3 jaar nieuwe seals en stofringen liggen en 2 nieuwe remzuigers.
Ik had ze vorig jaar gespoten, alleen had die *** van de Gamma me toen de verkeerde grond mee gegeven. Hoop dat het blijft zitten, Ik was weer lui en ga volgende keer dus gewoon weer naar de autospuitzaak in DenHaag.

remmen - Pagina 3 Foto_s10

Ja is ff andere koek dan de standaard Eliminator klauw met 1 zuiger.
4 Per kant, 8 stuks dus ipv 2 WHAAA. Voor die andere USD heb ik 6 zuigere klauwen liggen remmen - Pagina 3 Affraid

remmen - Pagina 3 Foto_s11

Die rode chips is een soort pasta/vet. Om de seals dicht te krijgen en houden dien je ze in te smeren met remvloeistof OF die rode chips.

remmen - Pagina 3 Foto_s12

Seals erin,. nu de remzuigers. Beetje remvloeistof erop smeren in erin drukken. Eitje

remmen - Pagina 3 Foto_s13

Vergeet niet de rubber pakkingen er tussen te zetten als je de klauw assembleerd.
Ook deze ff een beetje insmeren met rem vloeistof.

remmen - Pagina 3 Foto_s14

Goed in elkaar zetten met locktide, niet permanent.

remmen - Pagina 3 Foto_s15

Nu nog nieuwe voering, slang erop ( roze RVS braided tzt ) en vullen.
Wat zal dat remmen hey

remmen - Pagina 3 Foto_s16

Keep U updated !!! remmen - Pagina 3 911129
(als ik zo is zit te kijken twijfel ik of de poten er verkeerd om in zitten. Klauwen Voor de vork dus ipv erachter. Geen probleem, zo omgewisseld maar wel belangrijk. Kijk wel ff op een plaatje van een ZX9, tot zo).

Pff, gelukkig zitten ze goed, scheelt weer een uurtje werk ofwat. remmen - Pagina 3 911129 lol! remmen - Pagina 3 729699 remmen - Pagina 3 17370

remmen - Pagina 3 1100967663
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimewo maa 11 2009, 19:16

Poeh hey, 4 zuigers per kant. Dat gaat wel stoppen!!
Ga je er ook staalflex remleidingen op zetten? Zou bijna zonde zijn dat niet te doen!!!

Gr Maarten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimewo maa 11 2009, 20:11

Dit zijn wel de foto's en uitleg waar we wat aan hebben!
Duidelijk!
Tnx!

Bij mij gaan er zondag nieuwe blokken enzo in.
Heb zo langzamerhand het idee dat ie beter afremt op de motor dan op m'n remmen................... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimewo maa 11 2009, 20:16

Ik snap ook niet waarom anderen zo zuinig zijn met foto's.
Vind het altijd wel een verijking van het forum.

Schiet bijna alles met me GSM. Sony ligt ergens in een la en de spiegel is hier niet voor bedoeld. Toch heus geen trendy nieuwe foon hoor, gewoon D900 van 2jaar oud.

Kommop leute, foto's maken en posten die zooi!!!!
Die foto van die Ninja staat gewoon ergens anders op een site.
Op de foto gaan staan, rechtsklikken en eigenschappen opvragen. URL kopieeren en plaatsen in het forum tussen IMG

Groet Peet cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Gillette
Moderator
Gillette


Vrouw Aantal berichten : 201
Leeftijd : 56
Woonplaats : Delft
Humor : weinig
Registration date : 23-10-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimewo maa 11 2009, 22:06

Uiteraard komen er stalen remleidingen op,DUH! Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimewo maa 11 2009, 22:29

Citaat :
Uiteraard komen er stalen remleidingen op,DUH! Razz

Na aper!!!! Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 13:47

peet schreef:
Nu nog nieuwe voering, slang erop ( roze RVS braided tzt ) en vullen.
Wat zal dat remmen hey

We vonden dat roze zo leuk staan bij je Maarten lol!

Nee tuurlijk gaat er RVS braided op. Zulke goeie remmen willen geen slangen van de ELi.
Heel mischien de eerste paar ritten ff met slang maar langzamerhand ALLES rvs. EN het staat leuk een gekleurde slang als 1 van de weinig extra's.

Groetjes Peet remmen - Pagina 3 911129
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 14:34

Citaat :
We vonden dat roze zo leuk staan bij je Maarten lol!

Ik las weer te snel. Hehehehehehe, dan mis je wel eens wat.

Maar gadverdegadver, roze!!!!! tongue Niet mijn kleur hoor. Veels te zoet en girly.
Maar goed Esther is ook een Girl. remmen - Pagina 3 103915
Kijk als het nu rood was.... tja dan heb je een heel ander verhaal. Hehehehehehe

Nou veel succes met jullie Barbie bike lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 14:43

Hey zeg eerlijk. ZO een bike verwacht niemand een meisje op. Es is een ZWART liefhebber en had het liefst ALLES zwart. Zelfs de tellerplaten als je het mij vraagt. Vind een beetje accent wel okee voor het contrast, whatever the colour.

Hij blijft DIK maar met een beetje HARDroze op de logo's en slangen en geanodiseerde roze inbusjes rond de onstekings en koppelingsdeksel is het toch een beetje een meisjes motor. Maar dan stoer.

EN ik rij er net zo makkelijk op. Roze, geen roze, interesseert me geen reet. Kom er maar naast staan bij het stoplicht.

lol! remmen - Pagina 3 446107 remmen - Pagina 3 17370

Owja, rood. Lekker origineel hahahahaha lol! (moet je me roze maar niet afzeiken remmen - Pagina 3 619724 lol! )

Paasei What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
maarten
Admin
maarten


Man Aantal berichten : 856
Leeftijd : 51
Woonplaats : Berkelland
Humor : dreug
Registration date : 30-07-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 14:57

Ik snap hem!!! Very Happy Het blijft wel subtiel dus.

Ik heb zelf nog geen staalflex leiding achter, maar misschien dat ik dat toch eerder ga doen dan gepland (volgende winter was het plan) Het verschil met voor en achter is opeens erg groot nu. Kan ook een kwestie van wennen zijn hoor. Maar uiteindelijk zal het ook de remkracht vergroten als ik achter ook de leiding vervang met staalflex denk ik.

albino
Terug naar boven Ga naar beneden
st66lm6n

st66lm6n


Man Aantal berichten : 1149
Woonplaats : Delft
Registration date : 11-06-08

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 15:01

Achter is maar een klein stukje en krijgt maar 30% van de remlast te verwerken joh.
Denk dat het niet echt merkbaar is maar esthetisch wel beter.

Bij Es zit de remklauw nu onder ( voor als het je nog niet opgevallen was, ander wiel, andere remklauw) en daarvoor zal de slang zowieso aangepast moeten worden voor een mooi verloop.

Groet PiereS Idea
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.eliminatorclub.nl
Jo

Jo


Man Aantal berichten : 67
Leeftijd : 37
Woonplaats : amsterdam
Humor : als medicijn
Registration date : 08-03-09

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 17:38

Is het niet zo dat je je achterrem sowieso kunt laten blokeren ongeacht of het een staalflex leiding is of een normale..?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 17:42

Dat kan heel goed ja.
Als je maar hard genoeg trapt.

Met een staalflex gaat alle remolie druk naar de klauw en wordt er minder geabsorbeerd dan door de standaardleiding het geval is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jo

Jo


Man Aantal berichten : 67
Leeftijd : 37
Woonplaats : amsterdam
Humor : als medicijn
Registration date : 08-03-09

remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 17:44

Het voordeel van staalflex vind ik wel dat je maar één aanrempunt hebt.. en persoonlijk vind ik dat je gecontroleerder kunt remmen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimedo maa 12 2009, 18:17

Jo schreef:
Het voordeel van staalflex vind ik wel dat je maar één aanrempunt hebt.. en persoonlijk vind ik dat je gecontroleerder kunt remmen..

In mijn optiek heeft staalflex aleen maar voordelen, behalve wanneer je even krap bij kas zit.

Na m'n nieuwe remblokken zondag, komen er bij mij ook zsm stalen leidingen op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 15 2009, 19:17

Vandaag nieuwe remblokken er op gezet.
De oude waren behoorlijk dan wel niet totaal op.
Dat houdt dus in dat wanneer je de nieuwe wilt installeren, je de remzuiger een behoorlijk stuk moet terug zien te krijgen in de klauw.
Ik heb daar een grote lijmtang voor gebruikt.
Dekseltje van je remvloeistof reservoir los. Doeken eromheen om lekken op de tank enzo te voorkomen.
En dan de haak op de klauw en het "voetje" op de zuiger en met beleid aandraaien.
Alles goed schoongemaakt. Nieuwe blokken erin met wat kopervet op de achterkant en klaar.
Druk opbouwen, remvloeistof niveau checken en rijden.
Eerst rustig aan om de blokken "in te remmen"!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





remmen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: remmen   remmen - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
remmen
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Eliminator :: GARAGE-
Ga naar: